יום ראשון, 22 בינואר 2012

בבל"ת

סנקציות זה כואב

בסוף החודש יעלו מחירי הדלק בעוד כך וכך הודיעו לנו קרייני החדשות בסוף השבוע . כמובן שאחר המחאה החברתית העלאת מחירי הדלק יכולה להיחשב כיריקה בפרצוף לעמך ישראל ויש שקשרו את העליה למדיניות הכלכלית של ישראל.

אנחנו קוראים לכל העולם להדק את הסנקציות נגד איראן כאילו מדובר בפלנטה אחרת. כל דיבור על סנקציות נגד איראן, כל מתיחות במפרץ הפרסי/ערבי וכל הצהרה בנושא מעלה מיד את מחירי הדלק בעולם. אם אנחנו דורשים מאירופה וארה"ב, כשהם במשבר כלכלי, להתחיל לקחת את הסנקציות ברצינות אנחנו צריכים להבין שגם לנו זה יעלה לפחות!!! שקל אחד נוסף לליטר בנזין. לא נעים אבל הרבה הרבה יותר זול ממלחמה. אני לא רואה תסריט שהמתח מול איראן נבנה ומצטבר ואנחנו לא משלמים על כך בתחנות הדלק - הגיע הזמן קצת להתבגר.

בלבול ביצים ללא תועלת

אמצעי התקשורת לא חסכו בתיאורים מדכאים כיצד המדינה זורקת את חיילי צה" ל לכלבים וחוסכת על גבם סכומים של מה בכך. במה דברים אמורים בהסדר לפיו חיילי צה"ל לא יסעו בחינם ברכבת בין 06:00 ל 09:00 כל יום ראשון - שיא העומס. ההורים יפגינו, החיילים ישתמטו והעשירים ימשיכו לנסוע בתשלום מאיימים כל מיני בבל"תיסטים. "אסור שחיילים עשירים יהנו מכלי תחבורה נוח ומהיר יותר" ו"יריקה בפרצוף של החיילים" אמר היום השר לביטחון העורף מתן וילנאי. בעודף מדהים של דמגוגיה להמונים.

איש לא זורק את חיילי צה"ל לכלבים או יורק בפרצופם. סך הכל מדובר בהסתגלות למערכת הסעה שונה על זו הקיימת, בהחלט אפשרי שהיא גם יעילה יותר ובטוח שהיא עולה כסף רב. לפי דובר צה"ל מדובר ב 300 אוטובוסים שיסיעו את חיילי צה"ל, בחלק מהמקרים ממש עד הבסיס. ערוץ 2 בדק ומצא שמדובר רק בשני בסיסים שבהם ההסעות יגיעו לשער הבסיס. אכן ממש נורא היות ורכבת ישראל לא מגיעה אפילו לשער של בסיס אחד. שני הבסיסים הקרובים ביותר לרכבת ישראל הם בסיס חיל הים בחיפה, כדי חצי ק"מ מהרכבת ובסיס הקריה בתל אביב כדי 300 מטר מהרכבת. אז נכון שההסעות לא מושלמות אבל בפרמטר של "שער הבסיס" זה עדין ניראה יותר טוב מהרכבת.

כל מי שעומד בפאתי בסיסי המרכז יכול לראות במו עיניו כל בוקר את מאות ואלפי כלי הרכב של חיילי השרות הסדיר, רכב של ההורים, לפעמים רכב פרטי והרבה קטנועים באים וחוזרים בשער הבסיס לפני ואחר שירותם היומי של החיילים. הם באים ברוב המקרים מהמרכז, מהמשפחות היותר מבוססות שכל המחקרים מראים, מדירות את עצמם, יחסית, מהשירות הקרבי המתיש בגבול הלבנון, בשערי עזה או במבואות אילת. התופעה אינה חדשה אבל היא מתגברת. לא ידוע שמתן וילנאי כסגן שר הביטחון או כסגן הרמטכ"ל או כסתם בכיר במפלגתו של אהוד עשה משהו כדי למנוע ש"חיילים עשירים יהנו מכלי תחבורה נוח ומהיר יותר". חיילים "עשירים" מצאו לעצמם תמיד סידורים נוחים יותר. לחיילים שגרו בפריפריה בין אם מדובר ברמת הגולן, עמק יזרעאל , בית שאן, קריית שמונה או ישובי גבול הצפון לא הייתה רכבת נוחה גם קודם. אז לפני כל הסופרלטיבים אולי כדאי לחכות ולראות אם באמת זורקים את חיילי צה"ל לכלבים או שמדובר בשינוי שהוא אפילו מבורך לרובם. הרי לפני חצי שנה ירקו אש וגופרית על שינוי בתחבורה הציבורית בגוש דן. בינתיים ניראה שזה עובד בסדר. לפני שבועיים סיפרו לנו על התעללות בתושבי ירושלים כי הזיזו להם את הגבינה (הרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית) והנה גם שם נחלשו מאד קולות הביקורת לרגע. מסתבר שכולם מדברים על שינוי אבל לא מוכנים אפילו לבדוק שינוי כשזה אצלם.

תגובה 1:

  1. ילדיהם של עובדי הרכבת המושחתים (גם אלה שאינם חיילים) ימשיכו לנסוע בחינם.

    השבמחק