יום שני, 11 ביולי 2016

"הנאורים"

יש בישראל שורה ארוכה של "אנשי רוח", "אמנים" ו"תקשורת" "נאורים" שמתגייסים חדשות לבקרים לבקר את החברה הישראלית "החשוכה", כך הם אוהבים להתייחס אליה.

ב 10/07/2016 התווסף פרשן הקולנוע של "גלי צה"ל" גידי אורשר ל"נאורים" - בפוסט גיזעני ולועג "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח: בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, וותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם". הסבריו רק הבליטו את ניבזותו - בערוץ1 אתמול ביומן הערב אצל אמיר איבגי הציג עצמו גדי אורשר כ"איש הכי סובלני שיש", האשים את אריה דרעי ב"גיזענות" על קמפיין ה'שקופים' שלו ואת מירי רגב שבהעדיפה תרבות לפריפריה היא פוגעת במה שכבר ניבנה - כל אחד יבין לבד למה התכוון.

אפילו נניח שקמפיין "השקופים" של ש"ס הוא התגלמות הגיזענות (אני לא חושב כך) יש בכך הודעה מלאה של גידי אורשר שהוא עצמו גיזען קטן הניתלה בגיזענותם של אחרים להם הוא הרי כה בז. בכל מיקרה הפוסט דיבר על כלל הציבור. הכל בלשון מכלילה רבים (הכחלונים, השס"ניקים, הסבתא שלכם..).  אגב, בהזדמנות זו - לא הגיע הזמן לסגור לגמרי את "גלי צה"ל ?!.

גידי אורשר הוא המשך ישיר לעודד בן עמי שקבע, בראיון עם דודו אלהרר ב 26/10/2009,  "אנחנו 3% ואנחנו האיכות":  לנתן זך בערוץ 10, בסביבות ה 20 ביולי 2010  "אלה (האשכנזים) באים מהתרבות הגבוה ביותר שיש - התרבות המערב אירופאית":  ליאיר גרבוז, ב 07/03/2015 בעצרת בחירות בכיכר רבין  "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - רק קומץ, מחריבי הדמוקרטיה - קומץ”: לגל וולניץ ממכללת ספיר ב18/03/2015, מיד אחרי הבחירות האחרונות  "שלום לך מסעודה ...את יכולה להמשיך להירקב... לי אל תחדאגי, שורשי באירופה": עוד באותו הבוקר הוסיפה "הסופרת" אלונה קימחי בפוסט בפייסבוק  "תשתו ציאניד ניאנדרטלים מזויינים. ניצחתם. רק המוות יציל אתכם מעצמכם", הפוסט הוסר לאחר הסערה .

גידי אורשר הוא עוד חוליה בשרשרת לפרופ' אמיר חצרוני בפנל לעמיתתו אמירה בוזגלו בתוכנית הבוקר בערוץ 2, אחרי הבחירות ב 22/03/2915 "לא היה קורה שום דבר אם הוריך היו נשארים להירקב במרוקו": לשחקן "הנאור" משה איבגי, שרוב החברים שמניתי לעיל בזים לו, בתוכנית 'צינור לילה' בערוץ 10 ביום שישי 20/03/2015 כשהגדיר את מצביעי ,הליכוד'-  "מצביעי הליכוד הם כמו אשה מוכה. הבעל מרביץ ומרביץ, אבל היא נשארת איתו".

ב 14/06/2015 הגדיר אחד מאושיות התיאטרון  ה"נאורות" עודד קוטלר, בכנס חירום של "אמנים" בהגיבו לאמירתה הכוחנית של שרת התרבות מירי רגב "לנו יש 30 מנדטים !" - "אין מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב".

גידי אורשר שיקף את אמירתה של אושרת קוטלר, במוצאי שבת 18/06/2016, שעסקה בתושב יצהר עזרי טובי "אין ספק שמדובר במתנחל שפוי - יש גם כאלה !" - הגם שאושרת קוטלר מהרה לתנצל סביר שפליטת הפה נבעה מעומק ההכרה.  

לכל זה תוסיפו קריאות מאורגנות בפייסבוק, לאחר בחירות 2015,  לא לתרום לניזקקים כי הם מצביעי ליכוד, לא לסיע לחלשים - העולם שייך לנאורים והבהמות לקחו להם את ואת המדינה, גנבו להם את הדמוקרטיה והם לא אשמים בכלום - אפילו לא בהתנשאות סתם.

מכל הדוגמאות לעיל עולה תמונה ברורה של עולם קנאי, חשוך, גיזעני, בז לזולתו, מאמין בעליונותו התרבותית והמוסרית ששלט בתקינות הפוליטית לאורך עשרות שנים בתקשורת, באומנות ובשיח הציבורי, ששומר את העקרונות ה"נאורים" שלו לפלשתינים ( לא שאני נגד יחס הוגן לפלשתינים) ושמבחינתם יש לדמוקרטיה רק תפקיד אחד - להשאיר אותם בשילטון כי יריבהם הפוליטים, איך נאמר זאת בעדינות, קצת פרימטיביים ונחותים.

הרי במעריב ב 27/06/2016 - תחת הכותרת "השמאל חייב להבין: אין ברירה אלא לאפשר לגנרלים בדימוס להציל את הדמוקרטיה" טען אורי סביר, שהגדיר עצמו "אזרח ליברלי מהשמאל"  כך - "מעדיף חלופה אזרחית מתונה שתנהיג את המדינה. אך ככל הנראה, כמו בטורקיה בעבר, אין ברירה אלא לאפשר לגנרלים בדימוס להציל את הדמוקרטיה" - למעשה קריאה למהפכה חצי צבאית "להציל את הדמוקרטיה".  ממי להציל? הרי הדמוקרטיה היא שלטון העם - ברור לגמרי מאותם "מנשקי הקמעות, עובדי האלילים..".  

בקרב המאסף של החלפת העליתות בישראל - אם יש סכנה כל שהיא לדמוקרטיה הישראלית היא מהם בעיקר, מהשמאל החשוך המתהדר כ"דמוקרטי" והמכנה עצמו "נאור".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה