יום ראשון, 10 ביולי 2016

העובדות נכונות - הסיפור שיקרי !!

החל מהיום, יום ראשון  10/07/2016 אמורה להיות משודרת בערוץ הראשון בערב סדרת כתבות של יפעת גליק "מדינה בתאונה", במסגרת מהדורת 'מבט' בערב,  על תאונות הדרכים בישראל. "לא רק שאנחנו לא מתקדמים - אנחנו הולכים אחורה" אמר איזה מומחה עם מומחיות לא ברורה בפרומו. הנזקים הכלכליים עצומים, יש עליה במספר הניפגעים מתאונות ב 2015 לעומת 2014 וכדומה - אפוקליפסה בכבישי ישראל. כבר כתבתי כאן בבלוג בעבר שכאשר אין נקודת יחוס אפשר בעזרת שפע של נתונים נכונים לכשעצמם, לספר סיפור שיקרי לחלוטין - הכל כיד העיתונאי הטובה והאינטרס התקשורתי -


לפי דו"ח הארגון העולמי לבריאות, שמדווח גם על ניפגעי תאונות דרכים, שסיכם ב 25/01/2016 את שנת 2015 באמת מידה אחידה, את כל מדינות העולם במספר הניפגעים לכל 100 אלף נפש מסך התושבים בפועל באותה מדינה, כלומר אזרחים, תושבי קבע, סטודנטים, תושבים זמניים ושוהים בלתי חוקיים המדד בישראל הוא 3.6 . היא נמצאת במקום השישי !! בעולם, יחד עם סינגפור, במיספר הניפגעים הנמוך בתאונות דרכים, אדגיש שלא התבלבלתי הנמוך !! (לא חישבתי מדינות כמו מיקרונזיה, המלדיבים או סן מרינו מסיבות מובנוות מעליהן ) מעלינו במדד שבדיה, דנמרק, שוויצריה, הולנד ובריטניה, כל שאר המדינות בעולם !!  כולל אירלנד, גרמניה, אוסטריה, צרפת, בלגיה ספרד מתחתנו - בארה"ב המדד הוא 10.6 - פי שלוש.  אגב מי שמיתעניין, השכרת רכב באירופה לישראלים זולה יותר מלבני עמים מרוב העולם כי יש לישראלים מניטין של נהיגה בלי תאונות - מפתיע אבל אלו העובדות.

אדגיש שהתנאים בישראל מעודדים תאונות דרכים - חום יולי אוגוסט, פסיפס תרבותי חריג שמייצר דפוסי נהיגה לא אחידים בכביש, ישראל היא גם מהמדינות הצפופות בעולם. בקיצור הנתונים בכתבה כניראה נכונים - הנזק הכלכלי רב ואכן יש עליה ביחס ל 2014 אבל הכתבה שיקרית !!-  המדינה לא ! בתאונה - ההיפך הגמור - יש מעט מאד מקומות בעולם שהנהיגה בהם בטוחה כמו בישראל . כן הכביש הוא עדיין מקום לא בטוח גם בישראל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה