יום שני, 9 ביוני 2014

האקדוחן

בארה"ב יודע כל מי שרץ למשרה בכירה שיחשפשו בעברו. יגלו את הביזיון מהצבא, את הבחינה המועתקת מהאוניברסיטה, את ההלוואה מאיש העסקים שמעולם לא הוחזרה, את פרשת האהבים מהצד, בקיצור הכל. הוא גם יודע היטב שהמידע ישלף ברגע הכי מביך. כמו שאמר הנשיא טרומן בתחילת שנות החמישים - מי שלא סובל את ריח המטבח שלא יכנס.

יתכן שבין הפוליטיקאים שלנו, שכמו כל ציבור בני אדם יש בהם מכל סוג ומין כולל מהסוג המושחת, הרע, הנכלולי והתחמני, מסתובב אקדוחן ששולף ברגע הנכון מידע מביך ומחסל יריבים פוליטיים.  התרופה היחידה לכתמים מהעבר זה חשיפתם מבעוד מועד לאור השמש והסדרתם מבחינת החוק  מבחינת "גם אני לא מושלם". יש הבדל ענק בין להעתיק בחינה באוניברסיטה לפני כמה עשורים לבין "הלוואה" לא מוחזרת ממיליארדר לא מוכר שהחיבור היחיד בין נותן ההלוואה לפוליטיקאי זה העוצמה של הפוליטיקאי והעסקים של המיליארדר. דווקא אחד הינוקות בחבורת חברי הכנסת - ח"כ איציק שמולי, שהגיע לכנסת על כנפי המחאה החברתית, העלה קושיות ודרש לבדוק את התיזמון ומי האקדוחן בפרשת פואד- לא חלילה לגבי חשדות השחיתות עצמן - לומד מהר הבחור!!!. חשדות כאלה שהם מבחינת עברה פלילית וכאלה שמסריחים ברשות התורה וטוב שנדע.

מי שמפחד מהאקדוחן יש לו שתי ברירות. הראשונה: לא לרוץ למשרות ציבוריות בכירות עם כבוד, עוצמה וכוח - השניה: שלא יהיו לו שלדים בארון, כספות עם הון לא מוצהר וקשרים, אמנם חוקיים, עם בעלי הון שהחיבור היחידי שלהם אליו, בהעדר שרות צבאי משותף, שכונת ילדות, שותפות עיסקית או תנועת נוער משותפת, הוא העוצמה הפוליטית של מקבל ההטבות - אפילו הן חוקיות למהדרין. אם כבר הטבות שיהיו מוצהרות ורשומות כדין מראש ולא מבחינת "תגלית של הרגע האחרון".   עדיף למי שרץ למשרה בכירה שמיוזמתו יחשוף את הונו, את הפרשיות בינו לבינה בעבר אם היו ויגיע לעמק השווה עם החוק ורשויות המיסוי ולא שהאמת תרדוף אחריו ותחשף ברגע הכי מביך האפשרי - הרי כך דרכו של עולם מאז ומתמיד (מאז שיש אגו, הון ושלטון).

כללית בעיקבות פרשת "הולילנד" הצליחו המשטרה והפרקליטות, יאמר לזכותם, להלך איימים על כל הפוליטיקאים הבכירים שנהגו להסתובב בצל, לחשוף טפח ולכסות טפחיים. מסתבר שאפשר להיות פוליטיקאי בכיר וגם ישר דרך ולא לחשוש מהאקדוחן. מי שחושש יש לו מה להסתיר טוב שהוא חושש. תהליך בחירת הנשיא הבא אמנם הזדהם - התהליך ויוקרת הנשיא ניפגעו אבל המערכת הפוליטית עוברת תהליך משמעותי של "ניקוי אורוות" וטוב שכך.  כבר היום ברור  לכל מי שלוטש עינו למשרה בכירה שקודם יבדוק את השלדים בארון, יסדיר את עינייניו החוקיים ויהיה שלם עם עצמו. זה טוב לו ובעיקר טוב מאד לכולנו.


קושיה להמשך הדרך

אם מדינה דו לאומית יהודית-ערבית היא סכנה קיומית למדינת ישראל כמדינת הלאום הדמוקרטית של העם היהודי ואם אין לפלשתינים נשק אפקטיבי אחר לחסל את מדינת היהודים למה שהפלשתינים יסכימו  מצידם לגבולות מוכרים למדינה היהודית ללא מימוש זכות השיבה ובכך לתת לה בהסכמתם הכרה בין לאומית וזהות לאומית יהודית ?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה