יום ראשון, 26 ביוני 2011

שלשה נושאים

אדגיש! אני מתנגד לעיסקת שליט נחרצות והייתי מתנגד גם אם היה מדובר בשחרור 500 אסירים ולא אלף. מצד שני צודקים כל המוחים שהממשלה לא עשתה דבר מהותי למען גלעד שליט גם בתחומים שבשליטתה המוחלטת. אחרי חמש שנים גזר ראש הממשלה קופון מהכרזה שחגיגת התנאים של אסירי החמאס הסתיימה – כן רק אחרי חמש שנים ואחרי שזה היה צריך לקרות כבר לפני חמש שנים. בפועל מדובר ביותר ספין ופחות מהות. כן! אסירים חדשים מהחמאס לא יוכלו להירשם ללימודים אקדמיים אבל אלו שכבר התחילו – עדיין אין החלטה לגביהם. הטלפונים הסלולריים והטלוויזיות עדיין פועלים והמלצתו של חגי הדס, המתווך הקודם, לשבור את המבנה ההירארכי והאוטונומי של החמאס בבתי הכלא לא זכתה לשום דיון מטה רציני. מסתבר חד משמעית שהממשלה מוכנה לשחרר 1000 אסירים עבור גלעד שליט, אסון מדיני וביטחוני בכל קנה מידה, אבל לא מוכנה לעימות חזיתי עם אסירי החמאס בכלא ישראל, ממש כך חד וחלק. אינני יודע בדיוק את הסיבה - כנראה שדו"ח גולדסטון ואימת "הלגיטימציה" משתקות את ישראל הממזרית והיצירתית. באופן פרדוכסלי ככל שהמהומה תגדל, ארגוני זכויות אדם יתערבו, הפגנות יערכו, בגצ"ים יוגשו והרשות תכריז שמדובר ב"הכרזת מלחמה" - כך יגדל משמעותית הסיכוי לשיחרורו של גלעד שליט. העיסקה המוצעת היא אסון והתנהגות ממשלת ישראל בנושא היא ביזיון אחד ענק ומחדל מתמשך. בנושא הזה המפגינים יותר מצודקים והם מציבים מראה של ביזיון לממשלת ישראל.

חיילי גולני

ליואל שליט מותר ולנו אסור התלוננו חיילי גולני שהפגינו בתום טקס בצומת גולנו והצטלמו עם כיתוב על גב חולצותיהם "גולני נילחמים באויבים ולא מגרשים יהודים". מדובר בליקוי מאורות שמאפיין טימטום וחוסר הבנת הדמוקרטיה באופן בסיסי. הם חיילים וככאלה הם משרתים את עם ישראל כולו ומגינים על המדינה כולה, על אנשי השמאל יפי הנפש, על המתנחלים המגדפים קציני צה"ל בכירים ומכנים אותם "נאצים", על חרדים שלא מכירים בסמכות המדינה ובדמוקרטיה שלה, על ערבים שלא מכירים בזהות היהודית של מדינת ישראל, על עבריינים ועל נוכלים – על כול.....ם. איש השמאל אינו רשאי שלא להשתתף בשמירה על מיגרון ואיש הימין אינו רשאי לא להשתתף בפינוי דמוי מיגרון. יואל שליט הוא אזרח שבתורו הגן על המדינה כמו חיילי גולני. היום כאזרח זכותו וחובתו להביע את דעתו ומחאתו. הוא כבר תרם למדינה את חלקו וכעת זכותו המלאה לדרוש מהמדינה להקשיב לו. גם חיילי גולני שטופי המוח יהיו רשאים, לאחר שיחרורום, להפגין ככל שימצאו לנכון (כמובן במסגרת החוק שהוא רחב וליברלי מאד). כנראה צריך ללמד אותם קצת דמוקרטיה מהיא.


רק לא כמו באירופה


לרגל מחאת הקוטג' מציפים אותנו בנתונים על אירופה, שם הכל בדרך כלל כביכול יותר זול, אם לא אירופה אז אולי יותר זול באמריקה הניפלאה. כללית אני חושב שהממשלה לא צריכה להתערב כלל בנושא. לחץ צרכנים וצרכנות נבונה מספיקים כדי ללחוץ את המחירים כלפי מטה ולא יזיק לאזרח לקחת אחריות ולא להתגולל תמיד על הממשלה. ביום חמישי האחרון בוועידת כלכלנים בינ"ל בפריז הגדירו את המאה ה 21 "המאה של הרעב" כי מחירי המזון ימשיכו להרקיע. זה הרבה יותר קשור למשבר האנרגיה העולמי ולנכונות ללכת במרץ ובמהירות לעבר אנרגיה גרעינית, למרות האסון בפוקושימה, יפן. בלי פתרון האנרגיה אין פתרון למחירי המזון המרקיעים גם אם יצליחו להוריד את מחיר הקוטג' לצרכן בכמה אגורות. נחזור לאירופה ואמריקה. בישראל הייתה צמיחה של מעל ל 1% בריבעון האחרון, פי ארבע מבאירופה 0.2% ויותר מכפליים מבארה"ב כדי 0.4%. בישראל האבטלה היא 5.8%, בממוצע אירופאי 9.9% ובארה"ב עדיין מעל ל 9%. היחס חוב-תוצר בישראל הוא כ 73% בארה"ב מעל ל 120% וביוון כבר 147%. על העתיד הכלכלי של ארה"ב מעיב גירעון עצום והמבנה הכלכלי של אירופה כיחידה כלכלית אחת נמצא בסכנת התפוררות מוחשית שתחזיר מדינות כמו ספרד, פורטוגל, יוון, אירלנד, הבלקנים וחלק ממזרח אירופה הרחק לאמצע המאה הקודמת (המאה 20). אירופה מאויימת בגלי הגירה, צונאמי ממש, שאיש אינו מסוגל להעריך לאן זה יוביל. אז כן! יש כמה מוצרים יותר זולים באירופה ואחרים שהם יותר זולים בארה"ב. לא הייתי מתחלף איתם בשום פנים ואופן.

תגובה 1:

  1. שלושה נושאים - שלוש תגובות.

    פרשיית שליט והשלטון. מטרת מטה שליט, שמאלנים במהותם, אינה שחרור החייל, אלא שחרור והחזרת אלפי רוצחי חמאס לפעילותם הרצחנית המלאה. מאחר וההזדהות של השמאלנים היא עם האויב הערבי ואסיריו, הם פועלים ויפעלו כדי למנוע פגיעה ברווחת יקיריהם. וממילא יעשו הכל כדי להלשין ולפגוע ולהשמיץ את מי שיעז להרע את תנאי חביביהם - (ע"ע יחסי אורון ברגותי).

    פרשיית חולצות גולני.
    אכן יש להרחיק את הנושא הפוליטי מתוך הצבא. אלא שמי שמשתמש בצבא למטרות פוליטיות - גירוש יהודים למשל, הוא זה שמביא את הפוליטיקה לצה"ל (לא רק לגלי צה"ל). במצב שכזה נכון ונבון להפגין כדי להחזיר את צה"ל ליעודו האמיתי - מלחמה באויבים לא באחים.

    מחירי המזון גבוהים בשל התערבות הממשלות במניעת כניסת תוצרת חקלאית מתחרה, וזאת כדי להגן על הפיאודלים המקומיים - מקורבי התקשורת וחקייני רוח סטאלין.
    כדי להוריד את מחירי המזון בארצנו ובאירופה, כל שצריך הוא לאפשר ייבוא חופשי. ואז השוק והצרכנים יוכלו להביא את השפעתם המבורכת. ובמקביל בארצנו יפחת בזבוז המים וזיהום המאגרים, תקטן הצפיפות והיוקר של הדיור הנוצרים בשל שליטת המיעוט על רוב הקרקעות. ויפחת הצורך בייבוא עובדים זרים על נזקיהם החברתיים המתמשכים.

    השבמחק