יום שלישי, 28 ביוני 2011

הרב דב אלוקים

אתמול עוכב לחקירה רשימית קצרה הרב דב ליאור מקרית ארבע שהשים עצמו מעל החוק וסרב להתייצב לחקירה בחשד להסתה, כאשר כתב הקדשה לספר בשם "תורת המלך" העוסק בהיתר הילכתי להרוג גויים במצבים מסויימים. עובדתית אכן קיים היתר כזה כמו שגם בחוק האזרחי יש מצבים שמותר לאנשי החוק ולאזרחים להרוג ויש דיני מילחמה חילוניים לגמרה המתירים הרג אויבים או הרג כאלה המאיימים על שלום הציבור הרחב. מתוך בורות גמורה בהלכה אני משער שמותר לרדוף ולהרוג את עמלק והוויכוח מתנהל האם יש עמלק בדורנו ומי הוא עמלק בכלל. השאלה האם הספר הוא הסתה להרג ערבים או סתם בירור הילכתי אקדמאי, האם מדובר בחופש הדיבור או בחופש ההסתה, מן הסתם צריכה להתברר בבית משפט.

הרב דב ליאור לא התייצב לחקירה כי "התורה מעל לכל". בכל הדתות יש קיצונים הרואים באיש מסויים (ישו, מוחמד) לא בשר ודם, איש שעשוי לטעות גם בהבנה וגם במעשה, אלא התגלמות האלוהים בצורה שיכולה לתקשר אם בני אדם – כלומר בדמות אדם. יחוס תכונות אלוהיות ובלעדיות מוחלטת על פרשנות כתבי הקודש הופכת לחילול השם אם משהו מעז לחלוק על אותם יחידי סגולה שאלוהים או שהתגלם בהם או שחנן אותם בתובנת-על מושלמת עד כדי חוסר אפשרות לפרש את ההלכה בצורה לא נכונה ועד כדי חוסר יכולת לטעות במעשה.

כניראה שחסידי הרב דב ליאור הם "אוניטריים" (מושג נוצרי) או "תוואחידים" (מושג מוסלמי) מבחינתם הרב דב ליאור הוא בעצם הרב דב אלוקים עצמו ולא פרשן גדול ומכובד של התורה אבל עדיין בן אדם טעותי ואחד מכמה פרשנים גדולים בתורה בדורנו ובעבר. חקירתו כאחד האדם, מבחינת חסידיו, היא התגרות בתורה ובאלוהים ממש. אני משער שאדם דתי אמיתי שמכיר את ההלכה לרוחבה ולעומקה יודע ש"פנים רבות לתורה" ולכל תג ותו אפשר למצוא ומצאו שפע של פרושים לכאן ולכאן. זה, בסופו של יום, שאלה של אחריות אישית ומצפונית של כל יהודי עם עצמו איזו פרשנות הוא מאמץ לו ואחרי איזה רב הוא הולך.

למעשה חסידי הרב דב אלוקים מנסים, תוך איום באלימות ומרד ממש, לייצר שיכבה של מנהיגים רוחניים שהם מעל לחוק במדינת ישראל - שהם מחוץ לחוק למשטרה ולצבא כי פגיעה בהם היא פגיעה בתורה עצמה. מה שלדעתי צריך ממש לקומם כל אדם דתי מאמין. מעבר למאבק על "מעל לחוק" או מחוץ לחוק מנסים קיצוני הימין לייצר מדינה בתוך מדינה כשהאויב העיקרי שלהם זה מדינת ישראל הריבונית על הרוב היהודי המוחלט שלה ועל זכותה של המדינה ושאר אזרחיה, שכאמור רובם המוחלט, 80% הם יהודים, לקבל איזו החלטה שהיא שאינה לרוחם כלומר לייצר דיקטטורה של מיעוט אלים על רוב סובלני אדיש יותר.

בדבר אחד צודקים אלימי הימין - המשטרה אכן עושה הנחות גם לאחרים. היא עושה הנחות להתפרעויות התקופתיות של הדרוזים, לבניה הבלתי חוקית הרחבה של הבדויים ולהסתה פרועה של חלק ממנהיגי הציבור הערבי בישראל נגד עצם קיומה של המדינה. אבל יש הבדל עצום בין להכשיר את שרץ האלימות ולהצטרף אליו כשחקן אלים נוסף לבין להילחם בשרץ ולדרוש שיוויון מלא ובעיקר ישום מלא ושווה של החוק.

אני מקווה שהמדינה לא תירתע, עתה משאותגרה על ידי ביריוני ה"תוואחיד" של הימין, להשליט את חוקי מדינת ישראל ללא רתיעה וללא חשש מאלימות ותמחיש לכולם שגם הרב דב אלוקים ודומיו אינם מעל לחוק. אני מקווה באותה מידה שהיא לא תירתע באף תחום ומול כל האוכלוסייה, על כל גווניה. אין מחדל אחד מכשיר את השני אחרת אפשר לסגור את המדינה לא בגלל האויבים מבחוץ.

תגובה 1:

  1. הרב לא התייצב לחקירה, כי עצם הדרישה לחקור אותו בשל דברים שכתב בנושא אקדמי - הילכתי הנה מעשה פסול.
    כי בארצנו ובעולם החופשי אין חוקרים ואין עוצרים אדם בשל דעותיו, אלא אם יש הוכחה ברורה לכך שמדובר בהסתה ישירה אפקטיבית למעשה פלילי. - ולא כך הוא הדבר, ולכן שוחרר הרב ללא כל מגבלה.

    כפי שהודיע דובר המשטרה בזמנו, אין שום חוק בארץ המחייב אדם להתייצב במשטרה, פשוט אין. ולכן אין שום אמת בטענה שהרב עבר על איזה חוק כלשהו.

    הרקע למעצר כמו גם למאמר הוא פוליטי, השמאל רוצה לפרוע ביהודים הנאמנים לדתם ולדעתם. לכן מתעללים ביהודים, מושכים בזקנם, גוזזים פיאותיהם, מעלימים את ילדי תימן, שודדים את חפצי הקודש ממרוקו, מפעילים סזון כנגד הימין, מונעים מאנשי הימין תפקידים ממלכתיים, מטביעים את אלטלנה ויורים בפליטים הממלטים עצמם מהספינה הבוערת.

    השבמחק