יום שני, 22 במרץ 2010

חבורת הליצמנים

אפילו ח"כ יעקוב ליצמן, סגן שר הבריאות, מודה שהחלופה של בניית חדר המיון הממוגן לביה"ח ברזילי באשקלון היא יותר זולה, יותר ממגנת ומאפשרת תפקוד טוב יותר של ביה"ח. הוא טוען שאין הבדל גדול בלוח הזמנים בין שתי החלופות וכי החלופה של בניית חדר המיון במקום מרוחק יותר לא עוררה בעבר כול התנגדות.

אין לנו מה לבוא בטענות לחבר הכנסת ליצמן. הוא מייצג נאמנה את בוחריו וקיבל את סמכותו בתוקף הסכם קואליציוני בין יהדות התורה לשאר המפלגות כולל מפלגת העבודה וישראל ביתנו האנטי חרדיות. הוא ניצל נכונה את חולשת ראש הממשלה ואיים בהתפטרות מה שהכניע את ראש הממשלה, כרגיל. למעשה אין לאף מפלגה בקואליציה הרגע אופציה ריאלית של התפטרות והאיום של ליצמן היה כנראה איום סרק.

מפלגת העבודה יודעת לעורר מהומות ולאיים ב"משבר" כול אימת שהיא נכנסת למאבק פני סביב מנהיגותו של ברק. אז יודע אהוד ברק לשאוב נושא כול שהוא שעל סדר היום ולחולל סביבו משבר כדי להוכיח לעמיתיו במפלגה שהוא, כביכול, לא נילחם על כיסאו אלא על "אידיאולוגיה" וכי הוא המחסום להשתלטות הימין החשוך על ישראל, אליבא דברק. לאחרונה עורר משבר סביב פיצול משרת היועץ המשפטי לממשלה כהצעת שר המשפטים נאמן. לא היה במשבר המלאכותי גרם אחד של שיקול ענייני אבל קלישאות כמו "שלטון החוק" ו"פגיעה במערכת המשפט" שימשו תרופה בדוקה נגד מורדי העבודה וסייעו לח"כ ההזוי נפתלי בן-סימון להתלבט עוד קצת באשר לתפקידו בקואליציה עד כדי פירוק מחנה מורדי העבודה. כרגע אין אתגר למנהיגותו של ברק בעבודה ולכן לא מצאו בעבודה שום צורך לעמוד על רגליהם ולהתעקש על ייצוג הציבור שלהם בדיוק כמו שליצמן עצמו מייצג את הציבור שלו. אכן שרי העבודה הצביעו נגד הצעת ליצמן אבל, כנראה, רק כדי לצאת ידי חובתם. איום מרומז של ברק לא להצטרף לביב בנסיעתו לארה"ב היה מן הסתם מספיק כדי לעצור את האיוולת אבל לברק לא אכפת שום דבר מהמדינה אלא אם כסאו בסכנה.

אשמים לא רק העבודה אלא מפלגת העולים החילוניים מרוסיה "ישראל ביתנו". המשקל האלקטוראלי המצטבר של העבודה וישראל ביתנו גדול פי ארבע ויותר מזה של יהדות התורה. די להם באיזה חוק מגוחך של "ברית הזוגיות" שמאלץ את אלו שזקוקים לו לעבור מבוך בירוקראטי מדהים שאו שיבריח אותם מהארץ או ישלח אותם לקפריסין, כמו היום. עוד אשמים כול אותם חברי כנסת שנמנעו וחמקו מהבושה.

כולם מתנפלים על ליצמן שנהג ממש כצפוי ממנו. האשמים האמיתיים הם אהוד ברק ומפלגת העבודה, אביגדור ליברמן וישראל ביתנו ועריקי המצפון. את החשבון צריך להגיש לצהלה והרצלייה פיתוח ונציגיהם ולא למאה שערים וראשי הציבור שלהם. .זה תמיד הרוב הדומם שמכשיר את השרץ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה