יום שלישי, 23 במרץ 2010

ארבע הערות

אולמרט מהרווארד

"היא לא בוגרת הרווארד" הגדיר ראש הממשלה לשעבר והחשוד בהווה אהוד אולמרט את אחת מפקידות לשכתו כאשר היה שר התמ"ת כשהעידה על האזנות שבוצעו בלשכה, בהנחיית שולה זקן, לשיחות של אהוד אולמרט. בוגר הרווארד מעיד על השכלה רשמית ולא על שום דבר אחר כמו יושרה, הגינות בסיסית, חריצות, התמדה, הבנת הנקרא וסתם אנושיות. אולי אולמרט התכוון לעצמו כאב טיפוס של "בודר הרווארד" – מלוטש, חלקלק, ידו בכול ויד כול בו והוא עושה בחוק כמעט כבתוך שלו. אני בעד הפקידה דווקא מפני שאולמרט כן ניראה מין "בוגר הרווארד" מטפורי. ההערה חשפה את הפן המרושע והנכלולי של מי שעדיין בחזקת חשוד- אהוד אולמרט.

ברזלי – אשקלון

ההחלטה שהתקבלה בממשלה בנושא בניית חדר המיון בבית החולים אשקלון היא אחת החשוכות שישראל קיבלה אי פעם. לא היה בהחלטה גרם אחד של שיקול ענייני ואחריות ציבורית . היה בה המון אדישות, חוסר אכפתיות אמיתית,וזילות של כספי הציבור, פגניות ועבודת אלילים. ברור לכולנו גם ממה שנחשף בוועדות חקירה בעבר שכך מחליטה הממשלה גם בעניינים של מלחמה ושלום, חיים ומוות. אחר כך הם (שרי הממשלה וחברי הכנסת) מופיעים בטלוויזיה עם שלל נימוקים שהם מייצרים לעצמם להצדקת אדישותם בסגנון "נעשה הכול" ו"לא יעלה על הדעת". הלחץ הציבורי אולי יעזור הפעם אבל בלי שידוד מערכות בשיטה הפוליטית גם חלק גדול מהחלטות הממשלה הבאות יהיו ממש אותו הדבר - "פגניות" (יעני עבודת אלילים).

הקפאה ומשבר

הילארי קלינטון אתמול בנאומה בוועידת השדולה היהודית בארה"ב הצדיקה את הדרישה להקפאת הבניה במזרח ירושלים בצורך לא לקבוע עובדות שישפיעו על ההסכם הסופי. ההיגיון היה מושלם לו היא דיברה על הקפאה מוחלטת יהודית-ערבית. אלא שלא סביר שכחצי מיליון בני אדם , יהודים וערבים, יקפיאו את חייהם למשך זמן לא ידוע שבו יתנהל המו"מ הנצחי עם הפלשתינים. היא דיברה רק על הקפאה ליהודים ובישיבת הקוורטט במוסקבה, יומיים קודם, תמכה בהחלטה הקוראת לישראל להפסיק את "הגירושים והריסת הבתים" במזרח ירושלים. היות והערבים ימשיכו לבנות, על פי קלינטון, וישראל לא אמורה לאכוף חוק וסדר מה שקלינטון בעצם מציעה זה תהליך רצוף של החלשת הישוב היהודי מעבר לקו הירוק והעברתו הזוחלת לשליטה דמוגרפית ערבית – לא שימור הסטטוס קוו אלא הפרתו המתמשכת. מעניין שאיש לא העלה את הטיעון. נכון – ארה"ב עדיין מחויבת לביטחון ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית אבל היא נוקטת מדיניות הפוכה – שנאמר הדרך לגיהינום רצופה (נניח) בכוונות טובות.

הפגישה עם אובאמה

איני יודע כצד תסתיים הפגישה עם אובאמה היום בלילה אבל דבר אחד ברור - אובאמה מוביל מהלך אגרסיבי של פיוס עם העולם הערבי והמוסלמי (שלדעתי כבר נכשל ונועד להיכשל עוד יותר), ישראל עומדת בדרכו, לתפיסתו, ואין קל מלהתגולל על ישראל ולשלם לערבים במטבע ישראלית. ישראל הפכה כבר לחשודה הטבעית לכול דבר שמשתבש במזרח התיכון וישראל היא החייבת להוכיח שהיא לא. אין שום מכנה משותף תרבותי, פוליטי ואישי ביו אובאמה לביבי וידידי ישראל בארה"ב, כולל בשדולה היהודית, איבדו את השפעתם על הפוליטיקה הפנימית בארה"ב. לכן גם אם הפגישה המסוימת אולי תצליח לטייח את הפערים הם שם ולא ייעלמו. ישראל צריכה להבין, להפנים ולהיערך למצב שהיא נטל לארה"ב ויפה שעה אחת קודם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה