יום חמישי, 26 בנובמבר 2009

אלופי הטקטיקה


הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקפאת הבניה ביו"ש, לא כולל מוסדות, ריבוי טבעי ומזרח ירושלים היא צעד טקטי נבון עם מעט שמעות מעשית. ישראל הכירה שבנייה בהתנחלויות היא מכשול למו"מ שעד כה לא הווה שום מכשול וביבי שבר את עיקרון "יתנו יקבלו". מצד שני ארה"ב הסכימה לבניה עקרונית, היה והמו"מ לא יסתייע, בעוד 10 חודשים (אושרי המאמין), גם אצלם יש יסוד של וויתור עקרוני. ישראל ישרה קו עם ארה"ב ולמעשה הצליחה לתמרן את אבו מאזן לפינה (ראה גם - הסרוב של אבו מאזן).


לאלו שמאמינים בארץ ישראל השלמה ההחלטה וודאי מעוררת כעס כי יש בה משום וויתור על זכותנו לבנות בכל מקום כל הזמן. לאלו, כמוני, המאמינים במדינה יהודית דמוקרטית, שלא מוכנים להפקיר את עתיד מדינת ישראל לגחמות ומשברי החברה הפלשתינית, זה עוד צעד קדימה בהכרה שהתנתקות מהפלשתינים, אם צריך גם חד צדדית , היא רק לטובת עתידה של ישראל.

יוסי ביילין התפלא היום בבוקר ב ווי נט "איך האמריקנים הגיעו למצב כזה מטומטם". ובכן לבראק אובאמה יש כריזמה ולארה"ב המון כוח והשפעה אבל זה לא אומר שיש להם גם יותר שכל (ראה עיראק, אפגניסטן ומי שרוצה יכול להוסיף את וויטנאם, ציל'ה סומליה ..... ועוד ועוד).


* שלשום היה יום שלישי – אתמול היה יום חדש – יום רביעי.

שלשום עוד הסתובב אהוד ברק והשמיע לכל מיקרופון את משנתו שישראל צריכה לעשות הכול לשחרר את גלעד שליט. אתמול היה יום חדש, דעות חדשות וכיוונים חדשים. אהוד ברק בראיון לחדשות ערוץ 2 אמר "צריך יהיה לעצור את הגלישה של ישראל במדרון החלקלק, שהתחיל בעסקת ג'יבריל ונגמר בטננבוים ובגופות מלבנון. אחרת יהיו עוד חטיפות" – כפי שזה נראה אהוד ברק אכן הצליח לעצור את הגלישה במדרון אבל רק אחרי שכבר הגענו לתחתית, לנקודה שממנה אי אפשר ממילא לגלוש הלאה. בכל אמת מידה עסקת שליט המתגבשת, אפילו לא יחולו בה שינויים לרעת ישראל, גרועה מעסקת ג'בריל, כאילו אין מחר.

נראה שאהוד ברק, אפשר להגיד כרגיל, לא ממש מתייחס לאמירות שלו עצמו מעבר לרושם הרגעי על המראיין.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה