יום רביעי, 18 במאי 2016

רבותי מהפך !!


שלשה אירועים קרו השבוע - כל אירוע מהפך קטן בזכות עצמו - ביחד מהפך גדול. נתחיל מהקל לכבד.

המהפך הראשון - ביום שישי האחרון  13/05/2016, באירוע בחירות למען הילארי קלינטון בניו ג'רזי אמר הנשיא לשעבר ובעלה של הילארי, ביל קלינטון, "הרגתי את עצמי לתת לפלשתינים מדינה". בצד תעודת הכשר לישראל והטלת האשמה על החברה הפלשתינית בכלל ועל המצב בעזה על החמאס בפרט  שיקף הנשיא במיל' קלינטון מספר אמיתות. הראשונה - הפלשתינים הכשילו את התהליך ולא רצו שלום לצד ישראל: השניה - הם אכן ניסו לתמרן את העולם שיאכוף על ישראל הסדר לרוחם שלא כולל הכרה בזכות הקיום של ישראל כפי שהיא, שלישית - שדעת הקהל בארה"ב תומכת בישראל יותר מאי פעם בעבר (הקול והכסף היהודי כבר לא ניחשבים בארה"ב כגורם משמעותי ) והיחס החיובי לישראל הוא נושא חשוב, לא מרכזי אבל חשוב, במערכת הבחירות בארה"ב. החרה והחזיק אחריו מרטין אינדיק, המתווך הניצחי ואיש השליחויות של אובאמה לממשל בישראל בנושא תהליך השלום, בראיון לתוכנית "ראש בראש" באל-ג'זירה באותו ים שישי כשחזר והאשים את הפלשתינים בכישלון כולל של תהליך השלום.  לדבריו "ברק ואולמרט הציעו לפלסטינים 97-95 אחוזים מהגדה המערבית ואת עזה, והם לא לקחו את זה. זו לא רק אשמת ישראל. אם אתם (הערבים) לא מסוגלים להיות מרוצים מזה, אז לא יהיו שתי מדינות". אכן כשדמויות כה מרכזיות, במערכת הבחירות בארה"ב, מאשימים, באופן פומבי וניחרץ, את הפלשתינים יש בכך אמירה לחברה בארה"ב ולחברה הערבית במזה"ת - אכן מהפך .
-
המהפך השני - שלשום, יום שני 15/05/2016, הודיעה נשיא צרפת שיוזמת השלום הצרפתית, שניסתה בעצם הימים האלה כשהחברה הערבית מתפוררת ונאבקת על שרידותה להעסיק את כולם בנושא הכי פחות מטריד מבחינתם, תידחה להמשך הקיץ כי מזכיר המדינה ג'ון קרי לא יוכל להגיע למועד בגלל יום הזיכרון הלאומי  בארה"ב. כשהמזרח התיכון התפוצץ, בעיראק הדיר ראש הממשלה השיעי הפרו-איראני נורי אל- מאליכי, את הסונים משארית עמדות הכוח שלהם במדינה והתפרצות סונית אלימה שתשחק לידי הג'יהאד הייתה על הפרק , באוקראינה חל מהפך שילטוני כשפרו-אמריקאים הדיחו את הפרו רוסים וענני מלחמה התקדרו במהירות - עסק מזכיר המדינה ג'ון קרי, לאורך שנה גורלית שלמה,  מ 03/2013 עד 04/2014, באופן אובססיבי רק בדבר אחד - תהליך השלום בין ישראל לפלשתינים "שישנה וישפיע לטובה על כל האזור (המזה"ת)" כפי שאמר לאילנה דיין בראיון באמצע פברואר 2014. ביולי 2014 התפרץ דאע"ש בעיראק, מאז נהרגו כ 200 אלף בני אדם, רוסיה ניכנסה לאזור ומלחמה סונית-שיעית גדולה פרצה במזה"ת בעיראק, בתימן, בסוריה ובלבנון. ג'ון קרי עסוק מעל הראש בניסיון להסכים על משהו, ולו הזעיר והזניח ביותר,  בין מבוך הצדדים הניצים באזור - בינתיים ללא הצלחה ניראית לעין - רק לפני שנתיים הכל היה לא חשוב - רק ל"סכסוך" היתה חשיבות  והיה כל הזמן שבעולם - היום אין לו אפילו יום אחד "לסכסוך" - אכן מהפך.  
-
המהפך השלישי והחשוב מכולם - אתמול החליט הקונגרס האמריקאי שאזרחים של ארה"ב יוכלו לתבוע את ערב הסעודית על חלקה, כביכול, באירועי ה 9/11.  ההחלטה, לגופו של עיניין, עלולה להתגלות כחרב פיפיות ולחשוף בעיקר את מחדליה ועומק שיתוף הפעולה החשאי של ארה"ב עצמה עם ניצני הג'יהאד לפני הפיגוע. סביר, לכן, שנשיא ארה"ב הנוכחי לא יחתום על החוק אבל אפילו לדמיין החלטה כזו לפני חמש שנים ולתת לה ביטוי הייתה מעידה על חוסר שפיותו של ההוזה. גם האיום של ערב הסעודית למשוך כטריליון דולר של השקעות מארה"ב התגלה כאקדח ריק. היכן בדיוק תשקיע ערב הסעודית את הכסף אם רצונה להשתחרר מתלות בנפט ? כפי שהכריזה רק לפני שבועיים. ארה"ב וסעודיה - הזוג שעיצב את הפוליטיקה של המזה"ת כ 70 שנה, הברית של אנרגיה ערבית מול הגנה מערבית, שהזינה גם את המלחמה הקרה בשעתה, את מלחמת המיפרץ ב 1991 ובשוליים הייתה הכוח שהכתיב עיסוק אובססיבי בסכסוך הישראלי-פלשתיני - הברית הזאת התפרקה סופית - אמריקה וערב הסעודית כבר לא ביחד - להיפך - הם במסלןל של עימות מתגבר ורצון להכשיל אחת את השניה - אם זה לא מהפך איך אפשר להגדיר מהפך!!  בוקר טוב ישראל .
ל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה