יום חמישי, 4 בדצמבר 2014

נאום לשכל עמום

אתמול בערך ב 20:20 נתן שר האוצר (עדיין) יאיר לפיד את נאום התשובה שלו לביבי - נאום ה"אתה מנותק". והאשים את ראש הממשלה שהוא מנותק, זה לגיטימי לגמרי אבל הנאום בכללו היה בנוי על כך שאנחנו כולנו כהי מוחין ורפי שכל.


לפי הנאום התוכניות לשנה הבאה כללו גשם של שפע וטוב ליושבי הארץ והכל בלי להעלות מיסים. יאיר לפיד כמובן לא הזכיר שהמשק מתכווץ ולכן גם גביית המיסים תתכווץ איתו היה והמגמה תמשך. יהיו גנים וכיתות קטנות יותר, נוכחות מישטרתית מוגברת, סיוע בדיור, קיצבאות לניצולי שואה ועוד ועוד הכל בלי להעלות מיסים. רק במיקרה אחד הזכיר יאיר לפיד מימון אפשרי לכל הטוב שהוא מתכוון להרעיף עלינו - העברת כמיליארד שקל מהקק"ל לטובת ניצולי השואה. יש אצלנו כמה שמאמינים שאפשר לתת יש מאין אבל למי שלא רפה שכל מותר לשאול "מאיפה הכסף?" - יאיר לפיד לא התייחס לגירעון הגדל שהוא מתכנן לנו - הלוואה מילדינו.


אנחנו אמורים להשאיר לילדינו משק יציב ובלי חובות גם על חשבון מצוקה מסויימת בהווה (שיא כל הזמנים ניבוא מכוניות נישבר ב 2014, גם שיא היציאות לחו"ל כך שהמצוקה לא ממש קשה - וודאי לא למעמד הביניים המתרסק). במקום זה מציע יאיר לפיד לכל מי שגם חושב על נאומו שכדי שאנחנו נחייה יותר טוב ילדינו ישלמו קצת יותר כאילו שאי שם בעתיד לא יהיו בעיות יותר לא של ביטחון ולא של מצוקה חברתית.


אבל עד שיגיע העתיד, כשיאיר לפיד יהיה בפנסיה ואחר יתמודד עם החובות, אנחנו משלמים כבר היום את החשבון. הגירעון הטופח פוגע בדירוג האשראי, מעלה את שער החליפין ואת הריבית על איגרות החוב. שער חליפין גבוהה, שכבר נושק את ארבעת השקלים לדולר, מעלה את מחירי היבוא בשקלים מקומיים. כל אחד מאיתנו אמנם לא ישלם יותר מיסים ישירות לממשלה אבל ישלם יותר במכולת, בשוק ובחנות על רוב המצרכים. אם מדובר ביוקר המחיה הגירעון הטופח מבטיח לנו יוקר מחיה טופח באותה המידה.


מהר מאד יוקר המחיה יחייב תוספות שכר שיחייבו הוצאה ממשלתית שלפי שיטת לפיד ימומנו מעוד גירעון וחוזר חלילה. כן! יאיר לפיד שם אותנו על סף המידרון הכלכלי ומבחינתי זה לבד מצדיק בחירות הם אולי יעלו 2 מיליארד שקל אבל יש סיכוי שהם יעצרו את התהליכים השליליים במשק. תהליכים שיעלו עשרות מיליארדים לאורך השנים.

יאיר לפיד הבטיח מתנות חינם - רק בעולם ההזיות יש מתנות חינם. הכל עולה בכסף ועל כל גירעון יש ריבית. אני מתפלא שיאיר לפיד נתן נאום שבנוי על כך שרובנו כהי מוחין או רפי שכל. יתכן שביבי מנותק אבל יאיר לפיד לא מחובר לשום מציאות כלכלית במילים אחרות גם לו יש איזה נתק מהמציאות.

תגובה 1:

  1. האבסורד של "שקר האפרטהייד" בתוך ישראל הרב-גזעית שאירגנה ערבייה-ישראלית שנבחרה במדינה הדמוקרטית.

    בדיוק כשבממשלת ישראל [יוני 2021], המפלגה האיסלאמית בקואליציה, שר ערבי, 2 סגן יו"רים ערבים ושלושה ראשי ועדים ערבים, תווית "האפרטהייד בישראל" מעולם לא נראתה מגוחכת יותר ...

    עצם ועידת ה"אפרטהייד" [יוני 2021] בישראל בתוך בניין הכנסת שאורגנה היום על ידי חברת כנסת ערבית שנבחרה [עאידה תומא-סולימאן] בישראל רב-גזעית ... מתנגדת לכותרתה ולהגדרות שלה עצמה. האם אפרטהייד דרום אפריקה היתה מאפשרת ועידה כזו בבנייני ממשלתה?

    האם איזושהי מדינה ערבית יכולה לארגן ביקורת עצמית כזו? שלא לדבר על ה"מדינה-העתידית" פלסטין הערבית האפרטהייד לחלוטין. במקום בו הכריז מחמוד עבאס ה"מתון "בשנת 2012, -" אם אנו רוצים מדינה עצמאית, אני לא אקבל אף ישראלי אחד בשטחינו", [טיהור גזעני, אתני].


    ___



    ממציא השמצה היה אחמד שוקירי ב -17 באוקטובר 1961 (בהקשר לכך שהוא התנגד לאייכמן להישפט בישראל והוא קידם ב 30 בנובמבר 1962 את הטאקוארה הנאצית בשנת 1962, הקבוצה הנאצית ששמרה על אייכמן וגילפה צלב קרס על גרסיאלה סירוטה ב- 21 ביוני 1961).

    טשטוש האפרטהייד שהשמיע 5 וחצי שנים לפני מלחמת 67 '.

    הבחור הזה, שוקיריי היה משתף פעולה של היטלר מאז 1941 והצדיק את השואה בקיץ 1946.

    {הרקע הנאצי של אחמד שוקאיירי - עבודתו עבור היטלר:

    מוזכר בבית-הנבחרים של ארה"ב ב- 26 ביולי 1961 על ידי הנציג הולצמן; ב- 3 בפברואר 1964 על ידי הנציג סקוט; על ידי הנציג פרבשטיין ב- 26 בינואר 1965 ונזכר על ידי ד"ר סימארד ל NYT - צוטט ב- New York Jewish Detroit. ב-3 בפברואר 1967. עמ '9. שוקיירי גם הצדיק את השואה - כפי שדווח ב'בני ברית', 12 ביולי 1946)}.



    ___



    מאז 1961, כל אמצעי הביטחון שננקטו בישראל "הותאמו" להשמצה ה"מיוסדת" כבר 'כברירת מחדל'.

    ג'ימי קרטר בשנת 2006 הבהיר כי ישראל היא דמוקרטיה נהדרת השווה לכל, וכי בחירתו במונח הזה היא רק לגבי ה"שטחים", ואף גם שם לא הצליח להראות שום השוואה. עומר שאקיר מ- HRW היה פעיל פרו-ההשמצה בכל ישראל מאז שהיה סטודנט בשנת 2010, אלא שאז הוא עדיין נאבק בזה ("BDS בארה"ב, 2001-2010." נורא ערקת, קיץ 2010). בשנת 2021 הוא שינה, הרחיב והגדיר מחדש את האפרטהייד רק כדי לוודא שהתעמולה שלו תידבק. כי יש גזענות ערבית, ועוד איך.


    ___



    אגב, אם מדברים על גזענות אמיתית, אלו שצוווחים על יהדוזיציה judaizing בירושלים, מה כל הקמפיין הזה, אם לא אנטי-יהודי מובהק? אז ערביזציה, איפוא, כן כשר לפי זה?

    השבמחק