יום שני, 9 בספטמבר 2013

סחורה משומשת

ב 04/08/1964 הודיעה ארה"ב שספינות טורפדו של צפון וויטנאם תקפו שתי משחתות אמריקאיות במים בינ"ל במיפרץ טונקין. למחרת טענו האמריקאים שההתקפה הימית הצפון וויטנאמית חודשה. התקרית אפשרה ללינדון ג'ונסון, אז נשיא ארה"ב, לקבל את אישור הקונגרס להרחבת המעורבות האמריקאית  בדרום וויטנאם מ"סגל של יועצים" בלבד ליחידות לוחמות ממש. מתחילת 1965 החלה ארה"ב במיבצע אווירי בשם "רעם מתגלגל", שכדברי הגנרל ווסטמורלנד, אז מפקד הכוחות האמריקאים בוויטנאם, "יחזיר את וויטנאם לתקופת האבן". על צפון ווטנאם הוטלו יותר פצצות במספר וובמשקל מאשר בכל מלחמת העולם השניה בכל העולם תוך שימוש מסיבי בנפלאם - מה שאסור על פי כל האמנות הבינ"ל שארה"ב חתומה עליהן. מאז אותה תקרית טונקין נהרגו מיליון וחצי אזרחים וויטנאמים, מתוכם לפחות 400 אלף ילדים. תמונת ילד קטן שרוף בנפלאם מזוויעה לא פחות מתמונת ילד כורדי קטן  בחלבג'ה שמומת בגז בהוראת סדאם חוסיין כשארה"ב מחרישה ומסייעת לרודן כי הוא נילחם ב"רעים" - האיראנים של משמרות המהפיכה.

היום אנחנו יודעים שהגנרל ווסטמורלנד העריך שאין סיכוי לנצח בדרום וויטנאם כל עוד צפון וויטנאם נהנית מחסינות ויש לתקוף את צפון וויטנאם. שהתקרית לא אירעה במים בינ"ל כפי שהנשיא עצמו דיווח בקול בוטח לאזרחיו ולקונגרס אלא הייתה פרובוקציה יזומה ומתגרה בתוך המיים הטריטוריאליים של צפון וויטנאם וכי התקרית השניה למחרת, ב 08/05/1964, לא אירעה מעולם. ניתן לאמריקאים הנחה שבאמצעי התקשורת של אז יתכן שהייתה "טעות בדיווח" ולא שקר בכוונת מכוון.

ב 12/03/2003 נתן קולין פאוול, אז מזכיר המדינה של ארה"ב ובעברו הרמטכ"ל האמריקאי במלחמה נגד עיראק במיפרץ ב 1991 ואיש שעל יושרתו והגינותו אין חולק, את נאום "האני מאשים" שלו במועצת הביטחון של האו"ם כדי לשכנע את המועצה בנחיצות המילחמה בעיראק ולצבור לגיטימציה לקראת תקיפת עיראק עצמה. בנאום אמר קולין פאוול כך: "סדאם נחוש להשיג נשק גרעיני, לשמור על הנשק הכימי והבילוגי שכבר נימצא בידיו ולהשיג עוד. סדאם לא יעצור עד שיעצרו אותו. האם עלינו לקחת את הסיכוןהזה?זו איננה אופציה - לא אחרי ה 11 בספטמבר".  היום, אחרי שכ 260 אלף עיראקים, מן הסתם ביניהם גם עשרות אלפי ילדים, כבר נהרגו, אנחנו יודעים שהדו"ח היה פיקציה אמיתית.  

היום אנחנו יודעים שהמקורות לדו"ח היו כימאי לא מוסמך מעיראק בשם ראפיד אלואן אל ג'נאבי, שם קוד "קרוובול - CURVEBALL", שהוזכר אפילו בנאומו של קולין פאוול באו"ם, שברח לגרמניה ורצה לקבל מיקלט מדיני כפליט ולכן טען שהוא עבד בתוכנית הנשק הביולוגית של סדאם חוסיין. הוא ניכשל בכל מיבחני האמינות, המיקצועיות וההתמצאות של מערכות המודיעין של ירדן, בריטניה וגרמניה ואלו הזהירו את ארה"ב שמדובר בשקרן נוכל.  בתוכנית "60 דקות" של CBS ששודרה בארה"ב ב 11/04/2007 הגדירה התוכנית את ראפיד אלג'נאבי"לא רק שקרן אלא גם גנב".

המקור השני היה עריק סוני מעיראק בשם אחמד שלאבי שהיה לו מהלכים בממשל ושניסה לשסות את ארה"ב בעיראק. בשלב מסויים חשבו עליו האמריקאים כמועמד אפשרי לראשות ממשלת עיראק לאחר המילחמה. אחמד שלאבי היה גם מקור ותיק של שירות המודיעין הבריטי MI6.  ב  08/08/2004 הוצא נגדו צו מעצר בעיראק  לאחר שהוא נחשד  כסוכן מדיח של איראן, מלבין כספים ומבריח בקנה מידה בין לאומי - בקיצור נוכל שמשטה בקהיליה הבין לאומית זה שנים - מעלליו יכולים לפרנס הרבה ספרי מתח אבל עובדתית הוא בדה את רוב המודיעין בקשר לתוכנית הגרעין העיראקי מראשו.

המקור השלישי היה מוחמד אל קטאני, שיש שחשדו בו כמתאבד החסר, ה 20 מה 11/9 . הוא נעצר באפגניסטן  ב 12/2001, עבר עינויים קשים בהטבעה ובלחץ העינויים סיפר לאמריקאים סיפור מדומיין כאילו מחבלי אל-קאעידה, בעידוד סדאם חוסיין, התאמנו בעיראק כיצד לחטוף מטוסים. גם הסיפור הזה, כפי שאנחנ ויודעים היום,  היה בדוי לחלוטין. רוצה לאמר כשהנשיא או שר החוץ של ארה"ב רוצה 'דו"ח מודיעין' בכל מחיר - בסוף יש גם דו"ח עם גושפנקא של הסי.איי.אי.

הדו"ח שארה"ב מנפיקה בימים אלה על השימוש בנשק כימי בסוריה  אינו שקר  ביודעין כמו במפרץ טונקין ואינו פיקציה ווירטואלית שמאמינים בה בזמן אמת כמו במיקרה העיראקי אבל היא הגזמה פראית לעומת דו"ח מודיעין אחר - זה של צרפת. גם המודיעין הגרמני שצוטט לתשדורות סוריות טוען מיירוט תיקשורת בעבר שהסבירות שבשאר אסאד עצמו הורה על תקיפה כימית כה נירחבת היא נמוכה.  אם אתם רואים ממשל אמריקאי דוהר לתקיפה תוך שימוש בהגזמות, סחיטה ריגשית  בצורת סרטונים על ילדים הרוגים בגז, תזכרו שבסרט הזה ארה"ב והעולם כבר היו כמה פעמים. בסוף זה מסתיים במחיר נוראי ובתוצאה נוראית עוד יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה