יום שלישי, 11 בדצמבר 2012

הכל יחסי

* קבוצת עריקים מקדימה גילתה את אמריקה ! לטענת חברי הכנסת מגלי ווהבה, רחל אדטו ורוברט טבייב שהיו בחבורת השיבעה שערקה מקדימה לגוף המוזר שניקרא "התנועה" בראשות ציפי ליבני שרק רצתה את מימון המיפלגות שהביאו איתם ואותם זרקה לכלבים. תמוה בעיני שהם בכלל חשבו אחרת מלכתחילה. הרי חלקם הצביע ויצא נגד ציפי ליבני כשהייתה מנהיגת קדימה ותמכו בגלוי בשאול מופז. ציפי ליבני שמה ללעג את פסק הבוחר בקדימה משהפסידה בבחירות ברוב נדיר של מעל ל 20% נטשה במעשה של ציניות פוליטית גמורה את קדימה. לאחר מכן עסקה מבחוץ בריסוק קדימה בין השאר כדי שהביזיון ירשם על שם שאול מופז ולא על שמה. אין לקבוצת העריקים הזו על מה להלין אלא על עצמם כי זה היה צפוי כזריחת השמש. ממתי רוברט טבייב באמת עיניין את ציפי ליבני. מותר להאמין שגם הם התעניינו בכיסא יותר מבכל דבר אחר וצריך לשאול איפה היה השכל שלהם. יש מישפט שממחיש את הבעיה - הגונב גנב פטור.


* יש לפעמים שהמישפטוקרטיה (שלטון המישפט להבדיל משלטון החוק)) הופך למיפלצת חסרת שכל, מידה והיגיון בסיסי. היום נודע שהיועץ המישפטי יהודה ווינשטיין (לדעתי האישית כישלון משפטי מתמשך) דרש משר הביטחון הסברים מדוע מונה סגן רמטכ"ל עכשיו ממש ערב בחירות כשהוא הינחה להימנע ממינויים בכירים ערב בחירות. לגופו של עיניין המינוי ראוי, בא מאוחר מידי, השפעתו על הבחירות אפסית ועל תיפקוד צה"ל משמעותית. לא צריך הרבה שכל להבין את הנקודה. לו היועץ המישפטי היה באמת יותר מסתם טרחן הוא היה דורש כבר לפני 4 חודשים משר הביטחון הסבר מדוע לא מונה סגן רמטכ"ל למועד המוסכם מראש. גם אם לפי החוק היבש פעל היועץ המישפטי לממשלה בהתאם לסמכויותיו הוא פעל בניגוד מוחלט לשכל הישר. החוק מאפשר לו לדרוש הסברים, לא מחייב אותו! ויש עדיין מקום לשכל בריא גם במוח מישפטי יבש ללא כל לחלוחית. החוק אכן מאפשר אבל מותר לשאול איפה השכל?


* ח"כ חנין זועבי היא מסוג האבסורדים שבדמוקרטיה הישראלית - מי שמנצלת את הדמוקרטיה כדי לצאת חוצץ ולפעול לחיסולה של המדינה היחידה באזור המאפשרת דמוקרטיה. מצד שני חנין זועבי מייצגת ציבור אוטנטי והשקפות אמיתיות , מכעיסות ומעצבנות, של ציבור שולחיה. צריך לאפשר לה לרוץ משני טעמים - הראשון כי עדיף שהשנאות יקבלו ביטוי גלוי וינוקזו דרך המערכת הדמוקרטית מאשר ישארו כלואות במחשכים ויקבלו ביטוי מחתרתי באופנים מזיקים. זו הסיבה שדמוקרטיות ככלל הם פחות אלימות מחברות אחרות - כי אפשר לנקז את הניכור, האיבה, הכעס והתיסכול בצורה גלויה אל תוך השיח הציבורי. הסיבה השניה שהפסילה של הח"כית זועבי מן הסתם תחסם בבג"ץ והיא רק תרוויח מהמהומה התקשורתית. הדמוקרטיה הישראלית מספיק חזקה כדי להכיל בתוכה ניגודים משוועים כולל השינאה של זועבי .
 

* סביר שדו"ח השופט העליון בדימוס אדמונד לוי, בעברו הרחוק תומך ליכוד, בדבר חוקיות המאחזים באיו"ש, מוטה לכיוון דעותיו החברתיות והפוליטיות. זה נכון ממש באותה המידה לגבי דו"ח טליה ששון, פעילת מר"ץ בהווה. גם אין סיבה לחשוב שדו"ח אחד נכון, אמיתי ומאוזן יותר ממשנהו. דעתו של אדמונד לוי שקולה בדיוק לדעתה של טליה ששון. לא ברור לי מה כל כך מרעיש בגילוי שאדמונד לוי דוגל בהשקפה יותר ימנית מטליה ששון ולמה לכן הדו"ח שלו פחות לגיטימי מזה של טליה ששון. זו אותה גברת בשינוי אדרת פוליטי. אמור לי מה דעתך הפוליטית ואומר לך איזה דו"ח תכתוב.
 
 
* אייל שני המסטר שף של ערוץ 2 הפקיד אתמול, יום שני, ממש ברגע האחרון, 189,000 ש"ח בקופת נושיו , ובכך חמק ברגע האחרון ממאסר. למרות שאיני יודע אני מעריך שהמאבק המישפטי למנוע את הרגע עלה סכום של לפחות שש ספרות. כסף לנהל מאבק קשה על לא לשלם בזמן ובהתאם להתחייבותו היה לו ממקורות לא ברורים - לשלם את החוב בזמן, כך הוא טען , אין לו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה