יום חמישי, 8 באפריל 2010

זה כבר כאן

אתמול, יום רביעי 07/04/2010 פרסם הוושינגטון פוסט שארה"ב שוקלת לצאת בתוכנית שלום משלה בסתיו 2010 מבוססת על "מתווה קלינטון" משלהי 2000. למעשה שומרת לה ארה"ב את האופציה שלא להיגרר אחרי נפתולי האין סוף של המו"מ עם הפלשתינים, שניראה מגוחך מיום ליום, ולהניח על השולחן מתווה משלה. אם יש בכוונתם לאכוף את המתווה הם עלולים למצוא את ישראל והפלשתינים באותו הצד ואם לא הרי שוב יקלעו למו"מ אין סופי אבל, למרות שדוברי מחלקת המדינה ופקידים בבית הלבן טוענים שארה"ב לא מנסה לכפות או לאכוף הסדר ההסדר הכפוי כבר כאן חיי ובועט.

בביקורו הכושל של ראש הממשלה שלנו בוושינגטון בשלהי מרץ 2010 הציג לו אובאמה שורה של דרישות להנעת שיחות הקירבה עם הפלשתינים שמקומם למעשה בסוף התהליך ולא כתנאי מקדים ל"שיחות קירבה". בדרישות הקפאה מוחלטת של הבניה במזרח ירושלים שמעבר לקו הירוק הלא רלבנטי יותר של 1967. נכון הדרישה מוגבלת לזמן המו"מ בלבד אבל היא מחייה את הקו הירוק מחדש, יוצרת תמריץ לפלשתינים לגרור את המו"מ עד אין סוף וקובעת עובדות שליליות מבחנת ישראל של השלמה עם התנוונות איטית של הבניה היהודית מול התגברות מואצת של הבניה הערבית במזרח העיר. התנאי השני שאובאמה הציג הוא שמעמד ירושלים ידון עוד בשלב שיחות הקירבה כשארה"ב כבר הגדירה מראש את הקו הירוק כקו הסיום של המו"מ על ירושלים, מה שכמובן לא יאפשר שום גמישות פלשתינית, וגם היא תהיה המתווכת הבלעדית ביננו לפלשתינים.

בביקורו של נשיא צרפת בארה"ב לפנ שבוע במסיבת עיתונאים משותפת עם ניקולא סרקוזי אמר נשיא ארה"ב שישראל כבר מרגישה את "המשמעות הפוליטית" של המשך הבניה במזרח ירושלים ואתמול דליפו מהבית הלבן שאובאמה לא מתכוון לפגוש את נתניהו עד קבלת תשובות מישראל שיראו "מספקות" בעיניו. אגב באותו היום הדליפו גורמים אחרים מהבית הלבן שהמושג "אסלאם קיצוני" הוצא ממילון התקינות הפוליטית של ממשל אובאמה. יש כול מיני קיצונים בעולם מה שאין זה "אסלאם קיצוני".

ארה"ב מוליכה קו אגרסיבי של דה לגיטמציה עולמית לכול נוכחות ישראלית מעבר לקו הירוק בירושלים תוך רמיסת כול מה שהוסכם עם ממשלים קודמים בארה"ב ןעם הפלשתינים עצמם בנוסחת ביילין אבו-מאזן ובנוסחת ציפי אבו עלא. בכוונת מכוון מניעה ארה"ב גל של גינויים עולמי לכול בניה אפילו במרכז גילה כשכול העולם גוזר קופון על גב ישראל ולמה שהערבים יסכימו לאיזו עמדה מתונה יותר. ההסדר הכפוי כבר כאן והוא נשקף מביטחונו העצמי של סלאם פאייד ראש הממשלה הפלשתיני שמכריז בכול מקום "בשנה הבאה בירושלים" – מזכיר משהוא.

ההסר הכפוי כבר כאן אפילו שברק עוד לא רואה אותו, ביביב מתפתל בין הלחצים וציפי בטוחה שבסוף המלוכה תיפול לידיה בלי להתאמץ. הם אולי עדיין לא יודעים מה שברור לכולנו אין מו"מ באופק של אבו מאזן וסלאם פאייד אלא הסדר כפוי (שלדעתי לא יצלח אבל יש לזה גם מחיר)..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה