יום חמישי, 4 ביוני 2015

החרם

לג'ון קרי, מזכיר המדינה הכושל, הבלתי נילאה של ארה"ב הייתה שיטה ללחוץ על ישראל בימים שעיסוקו הבילעדי היה תהליך השלום (בין ישראל לפלשתינים כמובן) כשהוא מזניח שורה ארוכה של בעיות בהתהוות, בראשן אוקראינה וההדרה של הסונים בעיראק שהעצימה לממדים מיפלצתיים את 'המדינה האסלאמית' - לאיים על ישראל בחרם.  הוא כמובן לא איים לעולם ישירות אלא הביע "חשש" שזה מה שיקרה עם תהליך השלום יתקע. בדרך פלא החשש הזה היה מלווה, כביכול ללא קשר, באיזו דרישה אירופית חדשה, סימון מוצרים, הדרת האקדמיה וכו'. בחלק מהמיקרים נחשף התיאום בנושא בינו לבין קתרין אשטון, אז שרת החוץ של האיחוד האירופי.


בשבוע הבא יבקר כאן לורן םאביוס, שר החוץ הצרפתי, לקדם את מה שהוא מכנה "חידוש המו"מ", למעשה אולטימטום צרפתי לסגת לגבולות 67 בתוך שנה וחצי.  אני מניח שבהצעה שכניראה נועדה לרצות את המוסלמים בצרפת בעיקר ובעולם בכלל יש למעשה איום קיומי על אבו מאזן עצמו כי הוא כבר הוכיח מספר פעמים שבלי מעטפת הביטחון הישראלית ימיו ספורים והאורבים לו הם כבר לא החמאס, תנועה מוסלמית אך גם לאומית פלשתינית, אלא דאע"ש, תתנועה על לאומית כלל מוסלמית שכבר הגדירה אפילו את החמאס בעזה כ"אויב הדת" ופועלת נגדו על גבינו (הירי הלילה לאשקלון). אבל אבו מאזן הרי לא יכול להתנגד ממש - גם הוא במילכוד.


25% מהבעלות על חברת 'אראנג' הצרפתית הוא בידי ממשלת צרפת. אתמול, ערבביקורו של פאביוס בישראל שיחרר מנכ"ל החברה סטפן רישאר הצהרה בקהיר שלו היה יכול היה מנתק את קשרי אוראנג' עם ישראל.  זה יקח זמן רב, אמר,  כדי לשחרר אותו מאחריות מיידית. ממילא איש אינו יודע איך יראה המזה"ת בעוד חצי שנה, שנה או כמה שנים.  ההצהרה אכן טילטלה את ישראל והעולם ויצקה "בשר" לחרם על ישראל אבל המצהיר עצמו אמר שמדובר בסיכון עצום.  אני חושד מבלי לדעת אך בהסתמך על השתיקה של ממשלת צרפת ושגרירותה בישראל, שההצהרה, כמעשה ג'ון קרי, אינה יוזמה ספונטנית של המזכ"ל אלא מהלך מתוכנן של פביוס כדי לאכוף עלינו את האולטימטום שלו.

לגופו של עיניין ישראל צריכה ליזום, מצידה,  ניתוק מהייר מאוראנג' העולמית ככל הניתן במיסגרת הקיימת ולתבוע התייחסות גלויה של ממשלת צרפת להצהרה.  בכלל צרפת (כולל בלגיה) היא המדינה היחידה באירופה בה נהרגים יהודים על רקע אנטישמי ומעל אלף מאזרחיה נילחמים כעת בשורות דאע"ש. לדעתי היא מיקרה אבוד ובל נחפש את הפגם בנו - הבעיה היא בצרפת המתאסלמת. .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה