יום ראשון, 15 בינואר 2012

מתקפה אמריקאית

ביום רביעי 11/01/2012 חוסל בצפון טהראן סגן מנהל המתקן להעשרת אורניום בנתנז שליד איספהאן מוסטפה אחמאדי רושאן. רשימת החשודים במעשה מכילה את הסי.איי.אי, ה אמ.איי.6 הבריטי, המוסד הישראלי וארגוני אופוזיציה בתוך איראן, החל מהבלוצים הסונים בדרום מזרח, על הגבול עם פקיסטן (לאיראנים הוכחות שארגון הטרור הבלוצי ג'ונדאללה שפועל מפקיסטן נתמך על ידי הסי.איי.אי), הכורדים בצפון מערב על הגבול עם עיראק וארגון המוג'אהידין חלק (לוחמי הקודש של הזכויות) המאמין בסוציאליזם מוסלמי ונלחם במשטר האייטולות באיראן. מומחי מודיעין מסכימים שאת "העבודה המלוכלכת" בשטח עושים גורמי האופוזיציה בהכוונה, הדרכה ומשאבים מבחוץ. למרות שרשימת החשודים הפוטנציאלים בביצוע החיסול מצומצמת היא די רחבה כדי להשאיר את איראן באפלה. ההיגיון אומר שכל מנגנוני המודיעין במערב, גם אם לא היו מעורבים במעשה עצמו, יסיעו אחד לשני ביצירת מסך עשן שיבלבל ככל הניתן את איראן.


כבר ביום החיסול הביע מזכירת המדינה הילארי קלינטון בוושינגטון "צער" על הפיגוע וציינה שארה"ב לא עמדה מאחורי המעשה. אמירה שמצמצמת את מספר החשודים האפשריים ולמעשה מאשימה את ישראל במעשה. למחרת, בפני חיילים שחזרו מעיראק בטכסס אמר מזכיר ההגנה ליאון פנטה פעם נוספת שארה"ב לא מעורבת בחיסול אך יש לה "הערכה" מי כן עמד מאחורי החיסול. ברור שארה"ב זרקה את ישראל לכלבים ומעוניינת שאיראן תדע זאת.


ביום חמישי 12/01/2012 בערב שוחחו שני המנהיגים בנימין נתניהו וברק אובאמה בטלפון. את הדיאלוג הביטחוני השוטף עם ארה"ב מנהל אהוד ברק מול ליאון פנאטה ואין בין שני האישים ברק וביבי יחסים חמים, אמון הדדי עמוק ונוהל התעדכנות תקופתי, נגיד אחד לחודש. הם מדברים רק כשממש צריך, כלומר יש סוג של משבר ברקע. מאחורי המילים הכלליות על "מחויבות לביטחון ישראל" והתעדכנות על "תהליך השלום" הנצחי אפשר לשער שברק אובאמה ביקש מבנימין נתניהו לרסן את מסע החיסולים כדי לא ליצור מצבים בלתי מבוקרים שעלולים לגלוש, מבלי שהצדדים רוצים בכך, לעימות צבאי מלא. אני משער שהיות ואיראן הסכימה לדון עם הסוכמות הבינ"ל לאנרגיה אטומית, לראשונה בתולדותיה, בתכנית הגרעין הצבאי של איראן - תכנית שעד כה הכחישה מכל וכל את קיומה, רצתה ארה"ב "לנקות" את האווירה ממה שהיא חושבת כפרובוקציות מיותרות., מה גם שאיראן התלוננה ששמות כל ארבעת המדענים האיראנים המחוסלים בשנתיים האחרונות היו ידועים לסוכנות הבינ"ל שלא הצליחה לשמור את המידע המסווג אצלה. אם אתם רוצים דיונים רציניים, כך האיראנים, תתחייבו לשמור כל מידע מסווג אצלכם שלא ידלוף ל"מוסד" או לסי.איי.אי.


אתמול פירסם הוול סטריט זורנל בניו יורק ידיעה מניפולטיבית בעליל שכוחות ארה"ב במפרץ נכנסו לכוננות מחשש לתקיפה ישראלית. הכוחות הוכנסו לכוננות כבר לפני שבועיים לרגל תמרון ימי איראני לחסימת מיצרי הורמוז שנימשך 10 ימים והכרזתו של מפקד חיל הים האיראני שחסימת מצרי הורמוז היא בשביל איראן "כשתיית כוס מים". עוד הוסיף האדמירל שהוא מייעץ לארה"ב לא להשיב למימי המפרץ את נושאת המטוסים סטנניס "איננו מזהירים פעמיים" אמר האדמירל בנוכחות הצמרת הצבאית האיראנית. עכשיו לקחו את הכוננות הזאת והלבישו אותה על ישראל.


אבל תנופת המתקפה האמריקאית נגד ישראל עדין לא נבלמה - היום פורסם בעתון סנדיי טיימס הלונדוני שמקורות מודיעין מערביים (אני מוכן להתערב שהמקורות הם אמריקאים) אישרו שהמוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול בטהראן. היות והפרסומים בתקשורת באו אחרי השיחה בין ביבי לברק אובאמה אני משער שהשניים לא הגיעו להסכמות וארה"ב, שיודעת היטב כיצד לתמרן את התקשורת כשצריך, עוסקת כעת בבידוד ישראל מהמאבק באיראן. למעשה לא משאירים מדינות המערב לאיראן הרבה אופציות אלא "להגיב" נגד ישראל דווקא. מדיניות "המשוגע" שיתקוף באיראן אם המערב לא יעשה שום דבר מתחילה, במובהק, לפגוע חזרה בישראל. התופעה עוד מחמירה כשגורמים עלומים, כל מיני לשעברים, רומזים פעם אחר פעם שזו אכן ישראל שמחסלת. הייתי מייעץ לגורמים האלה בפעם הבאה להאשים אחרים בנחרצות ולא לעזור למקד את האצבע בנו.


תמיד טענתי שישראל לא צריכה להיות במרכז העימות עם איראן. יש לנו מספיק אמצעים להתגונן בהצלחה ועוד מספיק אמצעים להגיב בצורה שאפילו הדמיון לא יכול לעכל (אני משער שהאיראנים יודעים זאת היטב). כרגע עיקר הלחצים על המערב לפעול נגד איראן באים דווקא מערב הסעודית והמפרציות. יש להם במה ללחוץ - נפט - ויש בהם מספיק איבה דתית וחשש מדיני וכלכלי מאיראן. במקום שאנחנו נוציא להם את הערמונים מהאש שהם יוציאו לנו. אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לשבת בצד, המערב, ארה"ב, סעודיה והמפרציות הרבה פחות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה