יום חמישי, 24 במרץ 2011

4 נושאים

המנוולים

אין ספק שקצב הרוויח את עונשו ביושר. יחד עם זאת אורגית הבוז, ההכפשה, הריקוד על הדם, היריקה וכול סוג של השפלה שהתקשורת הצליחה לייצר היא נוולות לשמה, מעשה של זדון ורייטינג שמבזה את התקשורת הישראלית. ספק עם היה עוד מיקרה בארץ, אולי בעולם, שאמצעי התקשורת התחרו בינהם מי ישפיל יותר, מי יעליב יותר מי יהיה הכי מנוול – הכי מנוולת זה התקשורת עצמה.


השבלונות של ברק


פעמים אין ספור כתבתי שהתגובה האטומטית של צה"ל לירי מעזה נועדה לצרכי פנים ואין לה משמעות הרתעתית או מבצעית אלא בשוליים. בין מבצע עופרת יצוקה, שמבחינתי הפך לאסון מדיני, לבין הפצצה של "מחרטות" יש עוד שפע עצום של אפשרויות ביניים: ממבצעים יעודיים ללקיחת שבויים עד פשיטות מהירות וקצרות על יעדי מודיעין כמו מפקדות הביטחון השונות ברצועת עזה, כדי להביא לארץ כמה שיותר מודיעין אכותי. אני מקוה שתגובה תקיפה על האירועים האחרונים לא תהיה בהגברת ההפצצות אלא דווקא בהאצה משמעותית של מבצעים שהצלחתם נמדדת, בין השאר, בזה שאיש לא ממש יודע מה היה בדיוק, אם בכלל היה וגם אז באיחור מה, לא בזמן אמת. מי שאחראי למדיניות הביטחונית הכושלת  והשבלונית זה מיודענו ברק, שיותר ויותר אני מתייחס אליו כתקלה לאומית, ומעליו ראש הממשלה ביבי שמיקם את עצמו בעמדה שהוא תלוי בברק.


חוק ועדות הקבלה

שני חוקים עברו בכנסת - חוק ועדות הקבלה וחוק הנכבה. חוק ועדות הקבלה הוא בעיני חוק אנטי דמוקרטי בעליל מפני שהוא מאפשר לקבוצה שקיבלה נכסי מדינה להחליט באופן שרירותי לגמרי מי יוכל ומי לא יוכל להצטרף ולהנות ממשאבי המדינה. החוק נועד למנוע התיישבות המונית של ערבים בקהילות יהודיות אבל עיקר הניפגעים יהיו יהודים שירצו לשפר את איכות חייהם. מי שמכיר את התופעה יודע שמדובר בסלקציה על בסיס שרירותי ללא אמות מידה שניתן להתמודד איתן במערכת המשפטית. חוץ מזה אני סבור שבטווח הארוך לא תצמח למדינה שום תועלת אלא רק נזק אם היא תצליח לדחוק את הערבים לחיים רק במסגרת קהילות ערביות. הסכנה בתהליך הבידוד של הערבים בישראל גדולה במונים מסכנת ההתמערבות שלהם בתוך החברה הפלורליסטית שמחוץ לריכוזי האוכלוסייה הערביים.


חוק הנכבה

לעומת זאת חוק הנכבה ניראה בעיני כמובן מאליו. אין אף חברה שבשם הדמוקרטיה צריכה להשתתף, ולו בשוליים, במימון אלו שקוראים תגר על החברה עצמה, על זהותה ןעל אופי משטרה. אני נגד סתימת פיות ובעיני לגיטימי שערבי יציין את הנכבה, עם כול הצער והכאב זו המהות של חופש הדיבור. מה שלא לגיטימי שהמדינה תממן אותו ואת פעילותו. כרגע המדינה מממנת את תהליכי הדה-לגיטמציה נגד עצמה ושלא נטעה, לבסוף אלו תהליכי הדה-לגיטמציה של הנוכחות היהודית בארץ ישראל. מותר לכל אחד להתבטא כאוות נפשו ודעתו אבל לא כול התבטאות ראויה למימון המדינה.

2 תגובות:

  1. כמו שמממנים רבנים שקוראים תגר על החברה זהותה ואופי משטרה, כמו שמממנים התנחלויות בלתי חוקיות בעליל שקוראות תגר על החברה זהותה ואופן משטרה, כמו שמממנים מרצים באקדמיה שקוראים תגר כנ"ל, ויש כמובן עוד, אפשר למממן גם ערבים כנ"ל.

    שי

    השבמחק
  2. שתי הערות: א. קצב, עורכי דינו, מקורביו ויועצי התקשורת שלו, עוד כנשיא וגם לאחר מכן, עשו שימוש נואל ונרחב מאוד בתקשורת לרצח אופי של קורבנות האונס. ב. חוק ועדות הקבלה הוא חוק חיוני מאין כמותו. אי אפשר לקיים קהילה בלי לתת לה את הכלים לבחור את חבריה. שיח הזכויות האינדיבידואליסטי, השכיח מאיתנו שיש גם קהילה, יש גם קולקטיב, יש גם שיח של זהות ותרבות ומותר לקהילות לעצב את זהותן ותרבותן, ולבחור את חבריהן. העליהום על החוק, הוא חלק ממסע הסתה נגד עצם המושג התיישבות יהודית וציונית, שהוא חלק ממסע הסתה נגד עצם המושג מדינה יהודית - מסע של דה-לגיטימציה נגד מדינת ישראל והציונות. חבל שגם אתה נופל ברשת של הטיעונים הדמגוגיים שלהם.

    השבמחק