יום ראשון, 3 באוקטובר 2010

ווירוס מסוכן במעריב

משהוא עובר על מעריב. ערב ראש השנה צירף העיתון מוסף כרומו מושקע לכול הקוראים – 100 העשירים בישראל. לדעתי המוסף היה סר טעם אבל מותר לעיתון גם לעשות שטויות מפעם לפעם ולמה יגרע חלקם של העשירים ממאה הממציאים המובילים בישראל, מאה המתנדבים הבולטים בישראל, מאה המדענים המובילים וכו'...

בערב יום השבת הראשוןן של חג הסוכות במוסף עסקים הופיע כתבה חדשה "איפה גרים העשירים בישראל" מאוד חשוב להשכלת הקוראים. יש לפעמים צירופי מיקרים מוזרים כשאין מה לכתוב על גלעד שליט למשל.

בערב יום השבת האחרון במוסף עסקים שוב כיכבו עשירי ישראל הפעם בכתבה "איפה נופשים עשירי ישראל". מן הסתם במקומות שרובנו לא יכולים להרשות לעצמנו. אפשר לאמר שפעם אחת זה אולי טעות,פעמיים זה אולי צירוף מיקרים אבל שלוש פעמים זה כבר קו מערכת. לא שיש לי משהוא נגד עשירי ישראל אבל יש לי הרבה נגד התפישה והמושגים שמעריב מחדיר לנו כקו מערכת שהכי חשוב להיות עשיר ועושר כחזות הכול. אגב אני אישית מעדיף להיות עשיר ולא עני וזה עדיין לא חזות הכול. כנראה שהווירוס מאיראן הגיע גם למעריב ושיבש שם משהוא במערכת. אם זה סתם וירוס אז מילא - אבל מה אם זה בכוונה?


כן הקפאה לא הקפאה


המאבק על המשך ההקפאה אינו מאבק על עוד כמה בתים ביהודה ושומרון. ראשית הוא מאבק על הלגיטימציה של ההתנחלויות בקהיליה הבין לאומית כשבהתנחלויות כלולה גם רוב ירושלים. שנית הוא מאבק על נוהלי המשא ומתן שבו ארה"ב יושבת בחדר בין הצדדים הניצים ושני הצדדים מנסים לתמרן את ארה"ב לאכוף את עמדתם על זולתם. במיקרה של מאבק ההקפאה יש חשש שהפלשתינים יצליחו לאכוף עצמם על ישראל באמצעות ארה"ב. זה רע למו"מ, זה רע לתהליך אבל זו המציאות. למעשה למרות שיש כביכול שיחות ישירות עם הפלשתינים כשארה"ב בחדר למעשה המו"מ הוא עקיף כששני הצדדים דנים בניפרד אם ארה"ב מחוץ לחדר על מה יסכימו בתוך החדר. הלחץ המתמשך על ממשלת ישראל כבר מביא להתערערות הלכידות בממשלה מבפנים ומקרב את סופה בלא כול קשר להחלטה כן הקפאה לא הקפאה.

אפשר לכן להגדיר את השיחות עם הפלשתינים כשיחות קירבה המתנהלות, רק לעתים, מאותו החדר. הקו של הפלשתינים הוא לנצל את הזירה הבין לאומית העוינת לישראל ולערב את הליגה הערבית ואירופה במו"מ והקו שלנו להגרר אחרי ארה"ב הלא תומכת, יש שיאמרו בלית ברירה. שלום כנראה לא יצא מזה אבל העמקת הדה לגיטמציה לישראל כנראה כן. לפלשתינים יש בסבלנות, דונם פה ודונם שם, ולנו יש קבעון מחשבתי.

תגובה 1:

  1. בגיליון של ערב שמחת תורה "מעריב" פרסם מוסף יפה מאוד - מחווה לכתב העת "פטיש". היה זה גיליון חברתי מאין כמותו. איך זה מסתדר עם מצעדי העשירים? לא ברור לי. אורי הייטנר

    השבמחק