יום שלישי, 13 ביולי 2010

פלקט

בראיון עיתונאי עם פוליטיקאי יש שני שחקנים. מצד אחד הפוליטיקאי שמעוניין להעביר את המסר שלו ומעוניין להתחמק מכול הדברים שלא משרתים את המסר וודאי מכול מה שיכול להכניס אתו למבוכה. מצד שני העיתונאי שאמור, אם הוא נאמן למיקצועו, דווקא לעמת את הפוליטיקאי אם הדברים המביכים, עם הסתירות הפנימיות שתמיד קיימות ולחשוף את המהות האמיתית של המרואיין. המסר של הפוליטיקאי לא צריך להיות ליבת הראיון של עיתונאי מיקצועי אם כי הוא בדרך כלל העילא לראיון.

מכאן אנחנו מגיעים לראיון של יונית לוי מערוץ 2 עם נשיא ארה"ב אובאמה ששודר במלואו ביומן שישי האחרון. חוץ משאלה אחת העוסקת ביחס הנוקשה שקיבל ראש הממשלה נתניהו בביקורו הלפני אחרון בוושינגטון, בשלהי מרץ 2010, לא הייתה אף שאלה שהעמידה את אובאמה במבוכה, חשפה מעט ממחשבתו האמיתית או עימתה אותו עם עובדות. לא הייתה שאלה כיצד הוא תופס את הסכסוך ביננו לפלשתינים; איזה בעיות יפתרו במזה"ת היה ויפתר הסכסוך הישראלי פלשתיני; מדוע השליך את תהליך אנאפוליס, זה שיזמה קונדוליסה רייס בשם הנשיא הקודם בוש ושהוליד את הצעות אולמרט מ 11/2008, שאבו מאזן דחה כלאחר יד, לפח; מדוע בחר להתחיל הכול מחדש; מה הוא חושב יהיו פני המזרח התיכון לאחר נסיגת ארה"ב מעיראק והחלל הפוליטי שיווצר; מה מדאיג יותר את סעודיה – תהליך השלום או הגרעין האיראני; מדוע נטש את המחנה הפרו אמריקאי בלבנון, הידוע כקואליציית ה 14 במרץ, לחסדי הסורים; כיצד יכולה ישראל להסתמך על הבטחותיו הנשיאותיות ולקחת סיכונים אם הוא עצמו התכחש להבטחת קודמו, מכתב הנשיא בוש לאריק שרון מ 14/04/2004; מדוע בודד את ישראל בוועדה המיועדת למניעת הפצת נשק גרעיני ועוד כהנה וכהנה .

בסופו של ראיון השתמש הנשיא אובאמה ביונית לוי להעביר לנו מסר מלוקק על הכבוד ההדדי שהיה בינו לביבי מתמיד (יש מי שמאמין ?) ווהיא לא השתמשה בנשיא להעביר לנו מקצת מתפיסת עולמו של אובאמה בכלל ומתפיסתו את המזה"ת בפרט. לא ידענו אחרי הראיון שום דבר חדש שלא ידענו לפני הראיון. יונית לוי כשלה ולא יצגה אותנו כישראלים, את העיתונות הישראלית בפרט או העיתונות בכלל.

כשיש כבר ראיון כזה חשוב, כמעט חד פעמי, עם הנשיא אובאמה היה ראוי לשלוח משהוא פחות פלקטי, יותר מנוסה ויותר מעורה בתולדות הסכסוך והמזה"ת. כולנו בעצם הפסדנו מההזדמנות להכיר קמצוץ מאובאמה האמיתי.



מחר נעסוק ב"חופש אקדמי".

3 תגובות:

  1. שלום דני
    אני מתפלאה על שאלותיך לגבי הראיון עם יונית לוי! ממתי התקשורת הישראלית (שמאלנית ברובה) יורדת לעומקם של דברים שעל סדר היום הציבורי-לאומי? הלא המטרה שלהם שיש רייטינג ותו לא. שיח שטחי מחוייך וסתמי! זה הכל. אנחנו מומחים בלבכות - מדוע לא עושים משהו במקום ליילל?

    השבמחק
  2. צביקה ליברמן13 ביולי 2010 בשעה 13:35

    שלום לך דני
    זה זמן זלא הגבתי למרות שאני ממשיך לקרוא ולצערי ממשיך לראות שרוב שאתה כותב אכן קולע לבעיה אבל המנהיגים לא מתייחסים כלל וכלל לאמת הפשוטה שלך שהיא בעצם האמת על מצבנו העגום.
    לגבי דבריך על יונית לוי, הרי שלמרות שלא ראיתי את הכתבה המדוברת, הרי שברגע שכתבת (אתמול) שהיום תעסוק בגברת היפה (היא כמו סברס הפוך: כלומר יפה מבחוץ ודוקרנית ולא הגונה מבפנים) היה ברור שאלו הדברים שיאמרו, שהרי שוב אנו עדים פעם אחר פעם לרדידות שלה ולחוסר היסודיות ולשקר הפנימי שלה כשמדובר למען המטרות של הפוסט ציוניים שבארץ אבל כשמדובר בנושא שיש בו מטרה לאומית ונוטה מעט ימינה מהשמאל הקיצוני מייד יודעת החתלתולה היפה לחשוף ציפורניים ולהפגין את חוסר יושרה בריש גלי, המצער בדבר שאין היא יחידה בתחום (כלומר אין אף אחד כמעט שהוא שונה ממנה) ולמרות שאנו יודעים זאת ומבינים את הנזק שזה גורם לנו אין אנו עושים מאומה בעיניין.

    השבמחק
  3. הסיבה שהאינטרנט עמוס כותבים וקוראים, מוכיחה שהתקשורת הממוסדת אינה עושה מלאכתה כראוי, ולמעשה הצטרפה באופן מוחלט וברור לאנטי-ציונים, והרסה במקביל את בדל האמינות והיושר והאתיקה המקצועית שנותר בה.
    ההתייצבות לצד ליבני, ועתה לצד דרישות החמאס להחזרת הרוצחים לפעילות מלאה (ע"ע שליט), הוכיחה את העליובות והעוינות למפעל הציוני.
    לכן כה חשוב שהבלוג שלך ושל אחרים ישמור על צביונו הישר והאמין, ולא יזדהם בגלי שטיפת המוח ההסתה וההכפשה כנגד היהודים הנאמנים לעמם ולדתם.

    השבמחק