יום רביעי, 9 ביוני 2010

התאום של חנין

אין לי ספק שחברת הכנסת חנין הרוויחה ביושר את מידת הסנקציות שהוטלו עליה על ידי ועדת הכנסת. מצד שני אין לי גם ספק שהועדה נהגה בצביעות רבה כאשר אפשרה לתאומה הפוליטי, ח"כ מיכאל בן ארי, להיות גדול המקטרגים והצעקנים בוועדה. ב 31/05/2009 במסגרת פוגרום של יהודים הניקרא אצלם "תג מחיר" צולם ח"כ מיכאל בן ארי בצומת יצהר מנסה לסכל את פעילות כוחות הביטחון בגופו כשהוא מטפס על ג'יפ. צה"לי. המעשה נעשה תוך עימות אלים של הפורעים היהודים עם כוחות מג"ב ונועד לעצור ולשבש את פעילות כוחות הביטחון. בסרטון נראה בן-ארי עולה על פגוש הרכב הצבאי, בניסיון למנוע ממנו לסוע. נהג הרכב הצבאי צפר לו, אולם הוא מיאן לרדת - בעידודם של תומכיו ושל עוזרו הפרלמנטרי, איתמר בן-גביר. בשלב מסוים יצא חייל מהרכב וביקש מחבר הכנסת לרדת מכסה המנוע. החייל הסביר לו כי העלייה על פגוש הרכב, שהיה מונע, מסכנת את חייו. חבר הכנסת השיב לחייל: "ילד, כדאי שתיזהר".

להגנתו התמם ח"כ בן ארי "רציתי לראות מה קורה עם הילדים" שלא ברור בדיוק, בהיותם ילדים, מי שלח אותם. סופו של העימות בתיגרה קטנה עם חיילי צה"ל. כמו ח"כ חנין גם הוא טען לתמימות ווהאשים באלימות לשמה ומתוך כוונה את כוחות הביטחון. כמו חברת הכנסת חנין הוא לא נמצא בכנסת אלא כדי להשתמש בזכויותיו כדי לחתור תחת המשטר הדמוקרטי בישראל שלא הוא ולא חסידיו מתכוונים לציית לו היה ודרכם הפוליטית לא תתקבל על הרוב והם מתכוונים לאכוף את עצמם בכוח על כולנו. הם הוכיחו זאת במעשים פעמים רבות. ח"כ חנין נלחמת בזהות היהודית של המדינה, תאומה ח"כ בן ארי, נלחם בזהות הדמוקרטית שלה. מעשיה של ח"כ חנין לא יכולים להיות מוצדקים במעשי ח"כ בן ארי ובכול אופן יש מידה גדושה של צביעות שהוא לא נענש על ידי הכנסת ועוד מעמיד עצמו כגדול הצעקנים נגד ח"כ זועבי – כן לא רק העולם צבוע יש גם אצלנו מהחומר הזה.

הוועדה


במסגרת מסע הדה לגיטימציה למדינת ישראל משתרשת המגמה לעשות לישראל משפטיזציה, על ידי גורמים בינ"ל שיש בהם רוב אנטי ישראלי אוטומטי, לכול מעשיה. בסוף ישראל תהסס בהפעלת הכוח. פרשת המשט דחקה את ישראל לפינה והקימה עלינו עוד ועדה שכזו שככול שישראל תסרב לה יותר כך תבודד את עצמה יותר בין העמים. לכן המאבק על הוועדה לא צריך להיות על עצם הקמתה. בדרך כלל תוצאותיה של וועדת חקירה מוכוונות מראש באמצעות המנדט שניתן לה וההרכב האנושי והפוליטי של חבריה.

ישראל יכלה ועדיין יכולה למנף את הדרישה לוועדה על ידי התעקשות על מנדט הוועדה לחקור גם את מארגני המשט, הרכבו האנושי וקשריו עם הממשל התורכי. ישראל הייתה צריכה להעביר את המאבק מעצם הקמת הוועדה להרכב הפוליטי אנושי של חבריה ולהתעקש שמשפטנים כמו אלן דרשוביץ ישתתפו בהרכב שלה. ניהול נכון של המאבק על הוועדה יכול להוליד וועדה שלתורכיה יש הרבה יותר סיבות לחשוש ממנה מאשר לישראל. הרי הסגר על עזה נעשה בהסכמת הקוורטט, מצרים וארה"ב. אפשר להקים ועדה ולעשות לתורכים ולשונאי ישראל תרגיל ג'ודו מס 2. ישראל שגתה ושוגה כאשר היא מנהלת מאבק נגד וועדה בין לאומית כעיקרון. זה מאבק צודק אבל עם המון תוצאות שליליות. ישראל יכולה וצריכה לתמוך בוועדה שאפילו עצם הקמתה הוא עיוות בין לאומי עדיין יכולה להנפיק תוצאות חיוביות לישראל ומביכות לשמאל הבין לאומי, לחיבור שלו לאסלאם הרדיקלי ובעיקר לתורכיה.

2 תגובות:

  1. אכן אכן.
    רק שלא נראה לי שיהיה להם השכל לעשות זאת.

    שי

    השבמחק
  2. כרגיל - ראש טוב ומעניין.
    קובי לקט

    השבמחק