יום חמישי, 15 באפריל 2010

גולדסטון הלך לישון

ביום שבת 10/04/2010 הפציצו מטוסים פקיסטנים מה שהם מכנים "מעוז של הטאליבן" בצפון מערב המדינה. כמקובל במיקרים כאלה שמחו הפקיסטנים להודיע ש 12 מפעילי הארגון נהרגו בהפצצה. המקום קשה לגישה וכמו בעבר לא היה לתקשורת שום עיניין ומעט יכולת לוודא ולבדוק את הנתונים. אלא שבמקרה הזה התברר, בגלל הניצולים, שהתחולל טבח של ממש באזרחים וש 73 מהם נהרגו. אתמול הודתה פקיסטן שאכן כך. הרג אזרחים פקיסטנים על ידי צבא פקיסטן במסגרת מלחמתו באסלאם הקיצוני הוא מעשה שיגרה ואלפים חפים מפשע נהרגו בהפצצות ובהפגזות של הצבא בדיוק כשגולדסטון עסק בחקר "פשעי המלחמה" של ישראל בעזה. אגב פקיסטן היא חברה מובילה במועצת האו"ם לזכויות אדם שמינתה את ועדת גולדסטון ומגישת הצעות גינוי סידרתיות נגד ישראל.

ביום רביעי 08/04/2010 פרסם עיתון פקיסטני בלאהור, העיר השלישית בגודלה בפקיסטן, ש 14 מבוקשים של אל קעידה ן 687 אזרחים !!! נהרגו ב 60 חיסולים ממוקדים של מזל"טים אמריקאים בין ינואר 2006 לאפריל 2009. אמנם סביר שהמספרים מוטים לרעת ארה"ב ולא 6% בלבד מההרוגים היו מחבלים, יתכן שמספרם היה אפילו 20%, אמנם ארה"ב (בעזרה מסיבית של ישראל בתחום הזה) השתפרה מאז ועדיין המספרים מזעזעים – לעומת ארה"ב אנחנו טובים פי כמה וכמה – מי שצריך להסביר את עצמו לגולדסטון זה ארה"ב ולא אנחנו.

הגנרל מקקריסטל .- מפקד נאט"ו וצבא ארה"ב באפגניסטן עושה מאמץ עילאי למנוע פגיעה בחפים מפשע. הוא אסר שימוש בהפצצות מהאוויר, אלא במיקרי חרום, והכביד את נוהלי הפתיחה באש עד מצב שצבא ארה"ב כמעט ולא יורה ראשון אלא מגיב כשיורים עליו. למרות זאת נהרגו 4 אזרחים ו18 ניפצעו בקנדאהר, ביום שני האחרון 12/04/2010, כשכוח אמריקאי פתח באש על מיניבוס אזרחי חשוד כרכב של מחבלים. בתוך כך התברר ששלוש נשים נרצחו בפברואר 2010 בידי חיילי ארה"ב שאף טרחו לשקר למפקדיהם ולטשטש ראיות, כולל הוצאת קליעים מהגופות, בצבא שמתיימר להיות מוסרי.

בקיץ 2007 בשיא הקרבות נגד צבא המהדי הפרו איראני ברובע השיעי במזרח בגדד – סדר סיטי. חיסל מסוק קרב אמריקאי 12 אנשים, שניים מהם כתבים של סוכנות הדיעות רויטרס, באישור ובסמכות, מפני ששניים מהם היו חמושים והם ניראו יוצאים מרכב שדומה לו העביר לוחמים שיעים מרחוב לרחוב בסדר סיטי (מזכיר לכם משהוא מעזה). קלטת הירי הודלפה לתקשורת האמריקאית לאחרונה, שודרה שוב ושוב, כיכבה במהדורות החדשות בארה"ב ועוררה וויכוח ציבורי. הוויכוח היא אמיתי חוזר מילה במילה על הוויכוחים הדומים בארץ והאמת שקשה לשחזר את הלך המחשב ותהליך ההחלטות בזמן אמת – אבל מה שאמיתי מאוד ומצמרר מאוד זה העליצות של הטייסים והבדיחות שלאחר המעשה. ניחשתם נכון – האו"ם לא יקים ועדת חקירה.

הכתוב לעיל הוא דוגמית זניחה לכול הדברים שלא באמת מעניינים את גולדסטון ומרעיו – הם ההוכחה שגולדסטון המטפורי לא ממש מתעניין בזכויות אדם – הוא מתעניין בעיקר בישראל וזכויות אדם הם התירוץ שמכבס את השנאה





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה