יום רביעי, 14 באפריל 2010

ירושלים, ציפי, סקאד

ירושלים

אתמול והיום הופיעו בתיקשורת ידיעות שישראל "למרות התנגדות ארה"ב" מקדמת בניה בשכונת גילה. עצם הידיעה היא וויתור תודעתי על גילה, שבכול התסריטים הכי הזויים תשאר חלק מירושלים הישראלית. היא אפילו לא במזרח העיר אלא בדרומה. עוד ידיעה כזו ועוד ידיעה וגם אנחנו, בישראל, נתחיל להתייחס לגילה כאילו היא שילה (התנחלות מדרום לשכם על גב ההר למי שלא יודע).


ציפי

עד לאחרונה הובילה ציפי ליבני ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שישראל מערבת את עצמה וקופצת בראש בהובלת המאבק נגד ההתגרענות הצבאית של איראן. לגירסתה, הנכונה לטעמי, הגרעין האיראני הוא בעיה של העולם, של משק האנרגיה העולמי ושל המעמד של ארה"ב במזרח התיכון. החלטת ראש הממשלה לא לצאת לוועידת הגרעין בוושינגטון, הגם שכנראה התקבלה מתוך חשש שיתמקדו בישראל ולא בבעיה של הגעת חומר גרעיני לידי טרוריסטים, היא צעד נכון בהפיכת האיום הגרעיני לבעיה עולמית שישראל נמצאת בשוליה הדחוקים. כעת מותחת ציפי ביקורת על ההחלטה, שבדיעבד הוכיחה את עצמה, שישראל מבודדת את עצמה מכינוס כול ראשי מדינות העולם. ובכן ישראל לא צריכה לקפוץ בראש ולא חייבת להיות בכול כינוס. דומה שכמו שלביבי אין מדיניות גם לציפי אין מלבד שהיא הייתה עושה הכול הפוך מביבי יעני ראי של ביבי.

סקאד

אתמול התפרסמה בהבלטה ידיעה, שמקורה בעיתון כווייתי, שסוריה העבירה לחיזבאללה טילי סקאד לטווח של 300 ק"מ עם ראשי חץ של כמעט טונה. למרות שאין לי ידיעה מעבר לתקשורת אני מוכן לערוב שהידיעה היא עורבא פרח. הסקאד הוא טיל ישן בטכנולוגיה של מלחמת העולם השניה מונע בדלק נוזלי מיוחד. הפעלתו מורכבת ומסובכת, מצריכה צוות גדול ומיומן ואינה מתאימה לשדה הקרב המודרני. אין אפשרות לשגר אותו ממסגרת מאולתרת, צריך הרבה מעל חצי שעה כדי להוציא טיל כזה ממחבואו, לקרב עליו את דרגי התפעול הטכניים, כולל מיכלית תידלוק מיוחדת, ולהכשירו לשיגור. פעם, לפני אפילו 30 שנה זה יכל לעבוד. היום הישרדות הטיל מרגע הוצאתו מהמיסתור הממוגן נימדדת בשניות, אולי בדקות. יש לחיזבאללה טילים של דלק מוצק שניתנים לשיגור בתוך דקות אפילו בלא צוות הפעלה נוכח באמצעות טיימר או טלפון סלולרי., שמכסים את ישראל עד דרומה מתל אביב עם הפעלה גמישה ומודרנית המותאמת לשדה הקרב העכשווי. החיזבאללה לא ניראים כאלה טיפשים להשתמש בטיל שבלי עליונות אווירית מוחלטת פשוט אינו שמיש למלחמה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה