יום רביעי, 27 בינואר 2010

האומץ שאחרי ההיגיון

בעוד התקשורת מלעיטה אותנו ביציר כפיה "פרשת שרה נתניהו", יוצרת ומנפחת רצץ של חדשות משנה כמו "גילויים חדשים", "איומים על חיי" וכו'... שאין לה כמעט נגיעה לכספי מדינה ושבסך הכול ניסובה על סכומים קטנים יחסית שלא מקופת המדינה – פרשות שבין שרה לעובדי משק ביתה או בינה לליכוד, הגיש שר הביטחון בקשה לוועדת השרים המתאימה לאשר מעמד של מנכ"ל לראש המטה החדש/ישן שלו רוני קורן.

שלא כבמקרה של שרה נתניהו מדובר בהוצאה ישירה מקופת המדינה של עוד עשרות אלפי שקלים בחודש, כל חודש (שמלת השרד של שרה עלתה 2,000 ₪) ויחד עם זכויות הפנסיה העתידיות מדובר בהוצאה של כמה מיליונים מוקדשות לתפארת גינוני המלכות ומעמדו האישי של שר הביטחון שכבר הוכיח את יחסו לכספי ציבור בפרשת הסלון האווירי בפריז. מבחינת תקציב המדינה מדובר בסכום מיקרוסקופי אבל לעומת הפרשיות הנוגעות לשרה נתניהו מדובר בסכום גדול פי עשרות מונים כך גם מבחינת ההיגיינה הציבורית כי בפרשת יוני קורן מדובר בכסף של המדינה, כלומר שלנו וכבר נאמר שקצת צניעות ופחות ראוותנות לא יזיקו לשר הביטחון ופמלייתו. זה אולי מיקרה מובהק של הטפשה (מהלשון טיפש) של הציבור והכתבה של התקשורת במה נעסוק ובמה לא נעסוק. התקשורת חייבת לחשוף לנו מה נעשה בכספי הציבור הרבה פחות מהנעשה בכספי הליכוד ובכלל לא מה עושה שרה נתניהו בכספה האישי.

--------------------------------

* יחד עם הביקורת על ברק (אהוד לא אובאמה) הוא אמר אתמול בערב (יום שלישי), בהרצאה בבר אילן את נוסחת האמת להישרדותנו כאן - שיש רק שתי אפשרויות (היה ונשאר בשטחים) או שישראל תהיה דו לאומית או שישראל תהיה לא דמוקרטית. לכן יש לחתור להסדר כואב עם הפלשתינים שיכלול את חלוקת הארץ. הוא הוסיף, לדעתי בצדק, שהאיום הפלשתיני הוא האיום הקיומי על ישראל ולא איראן או הרקטות של החיזבאללה.גם על ככך אני חותם.

לא ברור לי כיצד אדם אינטליגנטי כמו ברק (לפחות יש מעט מאד חולקים על כך) מונה ברישא של דבריו את כל הסיבות שיש לפלשתינים לא להגיע איתנו להסדר לעולם. על פי ברק עצמו יש בידי הפלשתינים את הכלים להביא לאובדננו בעזרתו המלאה של הימין המתנחל (שלדעתי זו האסטרטגיה האמיתית של אבו מאזן) אם הישארותנו בשטחים היא אכן איום קיומי שיהפוך אותנו למדינה דו לאומית, שאיפה שהרבה מראשי אש"ף חזרו והביעו, או למדינה לא דמוקרטית דמוית דרום אפריקה – מדינת אפרטהייד, מדוע יחפצו בהסדר שמאשרר את קיומנו כאן. אם הוא היה הולך עם ההיגיון עד הסוף יש רק דרך אחת לקבוע גבול בייננו לפלשתינים בארץ ישראל כך שנישאר גם מדינה יהודית וגם דמוקרטית – הדרך החד צדדית. כנראה שלהיגיון הברזל צריך גם אומץ ברזל ומנהיגות אמת ובעוד ברק לא חסר היגיון הוא כן חסר אומץ פוליטי ונעדר מנהיגות.

 
* ראה גם - מזל טוב - השלום הגיע

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה