יום שלישי, 26 בינואר 2010

חיות המחמד


ענת וויצמן, שלפחות לפי הכתבות שלה במעריב, לא רואה יעוד אחר לחברה הישראלית אלא לרצות את החברה הפלשתינית, התגוללה אתמול על אוניברסיטת אריאל בטענה שהאוניברסיטה לא פתוחה לשכנים הפלשתינים באותה המידה כמו לאזרחי ישראל (זה לא שהיא לא פתוחה בכלל לפלשתינים). היא לא הביאה שום הוכחה שתנאי הקבלה לאוניברסיטה שונים במה שהוא מתנאי הקבלה של שאר האוניברסיטאות בארץ. כל הטענות תקפות לשאר האוניברסיטאות בארץ באותה המידה ואין למיקום של אריאל שום קשר לתנאי הקבלה. יתכן שאליבא ענת וויצמן כל האוניברסיטאות בישראל מנציחות את "הכיבוש" והעוול לפלשתינים באותה המידה – אם כך אז למה להתגולל דווקא על אריאל.

ביו"ש פועלים היום 5 אוניברסיטאות פלשתיניות. כולם הוקמו על ידי הכיבוש הישראלי ובתחילת דרכן נעזרו בכסף ישראלי. לפני 1967 לא הייתה בגדה אף אוניברסיטה ולו אחת. בכל האוניברסיטאות האלה אין דריסת רגל לסטודנט יהודי ישראלי אלא אם יש לו אזרחות זרה והוא נרשם כאמריקאי או צרפתי (היו כמה בודדים כאלה ואולי יש גם היום). זאת מבלי להביא בחשבון את סיכויי ההישרדות הפיזיים של יהודי ישראלי לו היה מאז להופיע בקמפוס של ביר זית או א-נג'אח בשכם. כלפי סטודנט פלשתיני באוניברסיטה ישראלית, היו כאלה רבים בעבר והיום איני יודע, אין כמעט איום פיזי למרות שאני משאר שפה ושם הוא עלול להיחשף להערות גזעניות. ישראל מפלה בין אזרחיה ללא אזרחיה, כמו שנוהגות כל מדינות העולם בלי יוצא מהכלל. אפילו ענת וויצמן לא טענה שלערביי ישראל יש קושי להתקבל לאוניברסיטה. הפלשתינים מפלים בין יהודי לערבי. יהודי אזרח ישראל לא יתקבל וערבי אזרח ישראל כן.

נכון – אנחנו צריכים לאמץ אמות מידה משלנו אבל מותר לנו גם להיות חשדנים ומתגוננים. ההנחה שלפלשתינים אין שום אחריות למעשיהם, הם לא עושים בחירות, לא מקבלים החלטות, אינם צריכים לעמוד בשום סטנדרד, אינם אלא פלשתלינה (צ"ל פלסטלינה) ביד היוצר הישראלי הלש אותם כרצונו, אין לצפות מהם לדבר ובאותו הזמן חובה עלינו לטפח אותם לחכנו החמים משל היו ממש בנינו, מגמדת את הפלשתינים לדרגה של חיות מחמד – אם זו לא גזענות - גזענות מהי .

* ראה גם - חטף חלסטרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה