יום שני, 17 באוקטובר 2016

צבועים


ראשית אציין שארגוני "זכויות אדם" לא ממשלתיים (NGO) שמקיימים בקרה חיצונית על מצב זכויות האדם הם כלי חשוב בשמירתם, ביחוד ובעיקר בחברות דמוקרטיות. הם כלי חשוב בריסון התנהגות השלטון או הממשל בעיתות משבר.  אני גם מקבל שנוכחותם של פעילי "זכויות" בנקודות חיכוך בין צה"ל לפלשתינים ו/או המתנחלים חשובה כדי למנוע התנהגות שרירותית ומשפילה וגם כדי לעדכן את החברה הישראלית בנושא שלרובנו רחוק מהעין ומהלב. אבל כמו שאמר כבר הרמב"ם - כל דבר במידתו .


"בצלם" הוא ארגון זכויות אדם ישראלי כשדובריו עצמם מדגישים שנושא "זכויות האדם" הוא אוניברסלי.  המימון ושיטת הפעולה מעלים ספק האם מדובר בארגון זכויות או בעוד ארגון עם גוון אנטי ישראלי מוטה שמציב סטנדרט כפול לנו ולפלשתינים ושמשתמש ב"זכויות" כתרוץ. רוב רובו של המימון של הארגון בא מחו"ל כזרוע מדינית של גופים שלעתים אין לנו מושג מה סדר היום האמיתי שלהם - למשל הארכי-טייקון ג'ורג' סורוס.  ההנהלה של הארגון היא ישראלית אבל פעילי השטח, רובם הכמעט מוחלט הם פלשתינים שבאופן טיבעי סדר היום שלהם אנטי-ישראלי מובהק. יש עדויות רבות של ארגון פרובקציות מראש ולא חסר סרטוני ווידאו בהם ניראים ילדים ונשים פלשתיניות נשלחות להתגרות בחיילי צה"ל, לעתים לאחר תידרוך מראש, כשמספר ה"צלמים" גדול ממספר המפגינים וחיילי צה"ל גם יחד במטרה ברורה "לייצר" תמונה מביכה.


הנהלה יהודית-ישראלית שמפעילה פלשתינים, כאילו "הילידים" לא יכולים להתארגן בעצמם ללא ישראלים, לא כדי לדווח על הפרת זכויות בכלל, גם ברשות, אלא של ישראלים בלבד היא כבר בעייתית. הרי "זכויות אדם" הם נושא אוניברסלי והנה רשת הפעילים הפלשתינית מנועה באופן מוחלט מלדווח על הפרת זכויות של פלשתינים כלפי פלשתינים. הרי הרשות הפלשתינית וודאי אינה טלית של תכלת. המימון, המיבנה ואופן הפעילות מדגישה את הכיוון האנטי-ישראלי הלוחמני של הארגון.  יתר על כן בשעתו הוקם ארגון מקביל - "בצלם" הפלשתיני ברשות בסאם עיד. ההנחה המובנת הייתה שהנה עוד ארגון יתעד את "הכיבוש" האכזרי הישראלי. למרבה ההפתעה בסאם עיד חשב שאכן "זכויות אדם" הם נושא אוניברסלי ושגם הפרות שרירותיות של אותן זכויות בידי הרשות הפלשתינית עצמה ראויות להתייחסות. בסאם עיד נירדף על ידי הרשות, היא הפעילה לחצים לעצירת המימון שלו, הצליחה וארגון "בצלם" הפלשתיני התפרק. המעניין ש"בצלם" הישראלית זו שטוענת שזכויות אדם הם נושא אוניברסלי, החרישה ונעלמה דום - עדות לצביעות המובנת של הארגון.


בדמוקרטיה כפי שהיא צריכה להיות כאשר יש מחלוקת על דרך כל שהיא - ימינה או שמאלה - אמורים הצדדים לנסות לשכנע את הציבור לתמוך בשיטתם דווקא. לשם כך "בצלם" למשל נהנים מחופש הדיבור, מאיסוף וגישה לנתונים ומקהל שמוכן להאזין להם. יהיה הוויכוח קשה ככל שיהיה הוא לגיטימי לחלוטין עד שאחד הצדדים מודיע שהיות ודרכו לא התקבלה והציבור לא השתכנע אין לו צורך בדמוקרטיה - הוא יפנה לביריונים מהשכונה, אלו עם הנבוטים, שיחדירו בינה לספקנים - בדיוק ההיפך מדמוקרטיה שכן ניתנה ל"בצלם" כל האפשרות לשכנע את הציבור בארץ והם פועלים להענישו היה ולא השתכנע.


במועצת הביטחון ישבו נציגי "בצלם" בחברה הנאורה שבה יושבים הרוסים - אלה שכרגע מפציצים בכוונת מכוון ובאופן שיטתי את כל המוסדות הרפואיים בשטחים שבשאר אסאד לא שולט בהם, מחריבים ערים, שכונה אחרי שכונה, ומבצעים יותר "הפרות" בשבוע מישראל מאז 1967. עוד בחברתם הסינים שמבצעים ישוב רחב היקף של סינים בטיבט תוך דחיקת רגלי הטיבטים בכיבוש שנמשך כבר מ 1953 והטיבטים לעולם לא איימו על סין. נציגי "הזכויות" הישראלים נענו להזמנת יוזמי הדיון - מצרים, וונצואלה, מאלזיה, סנגל ואנגולה שמקפידות כל בוקר מחדש על "זכויות אדם"  - כיצד הרגיש חגי אלעד בחברת נציגי העריצויות הרבות בדיון כשהציג להם סירטונים על "יחס משפיל" של חיילי צה"ל לפלשתינים. שנית האם לא ברור לו, למנכ"ל ארגון "זכויות אדם" שבנוכחותו הוא מוסיף לגיטמציה להם ומסיע להם להדחיק מדעת הקהל העולמית את העריצות שלהם, שבממדיה ההיא חמורה עשרות מונים מ"הבעיה" הפלשתינית. למעשה "הכשיר" מנכ"ל "בצלום" עריצויות ומעשי טבח בל יתוארו לא רק בסוריה על ידי רוסיה ובשאר אלא למשל באנגולה שם נהרגו כמה מיליונים בעשורים האחרונים.  מנכ"ל "בצלם" עשה מה שעשו מדינות ערב כמה עשורים - הכשיר את עריצותם ועליבותם דרך "הסכסוך" והעיסוק "בהתנכלות" הישראלית לפלשתינים.

מנכ"ל "בצלם" הצדיק את עצמו בפוסט בעיתון הארץ אתמול ב 16/10/2016 ב "הגענו לכמה מסקנות. הנה אחת מהן: המציאות לא תשתנה אם העולם לא יתערב" - כלומר לא דמוקרטיה, לא לנסות לשכנע ולא דעתי אלא החברים עם הנבוט מ"העולם". הרי כל העולם מדמם היום כי מי שיש לו יכולת מתערב ו"מהנדס" את אלו שהוא יכול - הרוסים בסוריה, איראן בתימן, כולם בלוב, ארה"ב באיראן, וויטנאם, עיראק וצ'ילה, צרפת באלג'יריה וכולם באפריקה. הרשימה אין סופית וההצלחות נדירות . כמעט תמיד טוב לא יצא מזה אלא אסון יותר גדול כי "העולם" לא מתערב לשם שמיים אלא לשם אינטרסים .ב"סך הכל השתדלתי להיות בן אדם"  הוסיף חגי אלעד המנכ"ל - זה טיעון מעניין כי בדיקות גנטיות הוכיחו חד משמעית שגם השוחטים מדאע"ש, מפילי "התאומים" בארה"ב או כל מבצעי הזוועות האחרים היו "בני אדם". הייתי מעדיף אחריות ונאמנות לדמוקרטיה על ההתיימרות להיות "בן אדם".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה