יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

העולם היהודי

יש האומרים שיש בעולם כדי 12 מיליון יהודים, מעל למחציתם, קצת מעל 6 מיליון יהודים, חיים בישראל והם מעל ל 75% מהאוכלוסיה במדינה. יש כמה מאפיינים לרוב היהודים שחיים בחו"ל: א. חלק הולך וגדל מהם לא מרגיש שיכות לעולם היהודי וחלקם מסתירים את יהדותם ; ב. נשואי התערובת וקצב ההתבוללות מהיר; ג. שיעור הילודה נמוך במיוחד. ; ד. ליד כל קהיליה יהודית באשר היא יש קהיליה מוסלמית גדולה פי כמה וכמה, בצרפת יש פי עשרה מוסלמים מיהודים, כך גם ברוב אירופה. בארה"ב רק פי ארבע מוסלמים מיהודים; ה. הקהילות המוסלמיות במערב אירופה וגם בארה"ב, בהכללה גסה, תוקפניות יותר ואוכפות את עצמן על סביבתן הרבה יותר מהקהילות היהודיות אי שם בעולם אחרי מלחה"ע השניה והן מכתיבות עד ימינו אלה ממש את "התקינות הפוליטית" במדינותיהן - לא הציבור היהוד הבטל לעומתן. לכן יפגינו נגד ילדים הרוגים בעזה ולא נגד ילדים הרוגים בדרפור או בכל המרחב המוסלמי.

בצד אירגונים יהודים שהיו פעם רבי עוצמה והיום השפעתם מתאיידת במהירות (אין יותר חשיבות אמיתית לקול היהודי, המפוצל ממילא, בבחירות לנשיאות בארה"ב וגם לא לתורמים היהודים) יש הרבה יהודים שפועלים במרץ נגד מדינת ישראל כמו נורמן פינקלשטיין, ד"ר אילן פפה, פרופ' נועם חומסקי או דרור פיילר משבדיה - כולם דמויות בין לאומיות מובילות במערכה לשלילת הלגיטמציה ממדינת ישראל, תיוגה כמדינת אפרטהייד והחרמתה. אין ברשותי שום נתון למדוד את התמיכה של יהדות העולם בישראל אל מול הנזק שחלק מיהודי העולם גורמים לישראל - כך או כך העולם היהודי שמחוץ לישראל דועך, נעלם, מתאייד וניבלע.

אכן יש עדיין ציבורים רבים בעולם שתומכים בישראל, לחלק מהם השפעה גדולה מזו של האירגונים היהודיים, אבל העולם היהודי בגולה, כאחד הנכסים האסטרטגיים של ישראל, התאדה מזמן וכבר לא קיים.

המקום היחידי בעולם שבו יש עתיד ליהדות, היא משגשגת ומתפתחת תרבותית, מקיימת לא רק חיים רוחניים אלא גם ממלכתיות מדינית היא מדינת ישראל. מכל הידוע מדינת ישראל היא המקום היחיד בעולם שיש בו  ריבוי טיבעי יהודי משמעותי וההסתברות  הכמעט מוחלטת וההכי טיבעית היא שיהודיה תתחתן עם יהודי ולהיפך.

כתבתי שמדינת ישראל כמדינה יהודית מצליחה לגשר בין אופיה היהודי לממלכתיות המדינית ולמשטר הדמוקרטי שלה בעיקר בזכות הרוב המוחלט, היציב והמזוהה של הציבור היהודי. במדינת ישראל ניתן לקיים שיוויון זכויות אזרחי מלא בין הרוב היהודי למיעוטיה בלי לסכן את זהותה היהודית והרוב בהחלט יכול להכיל, בלי שום סיכון לציביון המדינה, נשואי תערובת בין מי שחפצים בכך והם לא רבים. חתונתם של מורל ומחמוד לפני שבוע היא עיניינם האישי והמוחלט. לו זה היה קורה בקליבלנד, אוהיו, זה היה עדיין עיניינם האישי המוחלט אבל זה היה גם חלק מההתבוללות היהודית , לדעתי הטיבעית והבלתי נימנעת, שעיקרה נובע מכך שאנשים לא רוצים או לא מחשיבים את יהדותם והם חיים בסביבה פתוחה ולא יהודית. בארץ נשואי מחמוד ומורל זה  לא חלק מתהליך התבוללות אלא חלק מהציביון החופשי והדמוקרטי של המדינה. אין לאיש זכות להתערב בהחלטות בני הזוג ולא כל בחורה יהודיה חייבת לעמוס על כתפיה את ההיסטוריה היהודית, את הסכסוך עם ערביי ישראל או בכלל. יש מקום בישראל גם למושג "ישראליות" שיכול ומכיל בתוכו גם לא יהודים.

התזה הבסיסית של הציונות הרי הייתה והיא עדיין שרק בארץ ישראל, במדינה יהודית שרוב אוכלוסייתה יהודית ניתן לשמור לאורך זמן גם על חברה חופשית, דגש על חופשית, ולא גיזענית, וגם על היהדות כדת ותרבות ועל העם היהודי כעם למרות שגם בארץ ישראל היו ויהיו נישואי תערובת כפי שקורה בכל מקום שבני אדם מאמונות ועמים שונים ניפגשים ובעיקר אם זה קורה בחברה חופשית.

הקירקס הנודד של קיצונים  יהודיים שתמיד מופיע בראשם איתמר בן גביר ולהקתו הם שהפכו אירוע פרטי של זוג לאירוע לאומי  של "טוהר הגזע" ושינאת ערבים. על כל אדם שחרד לדמותה של ישראל לגנות, לנדות ולהחרים תופעות בדמות איתמר בן גביר וחבורתו - בעיני הם טאליבן יהודי והסכנה הנשקפת מהם לעם היהודי גדולה במונים מהסכנה שבנשואי מחמוד ומורל.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה