יום שני, 18 באוגוסט 2014

כזרוע של החמאס

שבע פעמים חזר דני קושמרו מערוץ 2 על המשפט "עוד 7 שעות להפסקת האש"  ביום רביעי האחרון 13/08/2014 בין השעות 16:50 ל 17:10. אז הפסקתי לצפות במהדורה. כל איזכור של המשפט פתח "אייטם" חדש - האמא המודאגת שלא יודעת מה יהיה, הפוליטיקאי שמתרברב "החמאס הוכה מכה קשה", הפרשן המדיני, הצבאי וכו'.. . שום זרוע הסברתית של החמאס לא יכלה לזרוע פאניקה כזאת ביעילות כזאת ולהעצים את המשחק הפסיכולוגי של החמאס בתחושת הביטחון של התושבים ביעילות רבה יותר מערוץ 2. מדובר בערוץ פופולרי בתקשורת הישראלית, העיברית תיקנית בלי הטיות מבטא או שיבושי לשון והמרואיינים השונים ישראלים אוטנטיים. מה צריך יותר כדי שבבתים רבים בעוטף עזה יתחילו לכסוס ציפורניים. אומרים שאנחנו עם חזק ששמר על קור רוח לאורך המבצע, כמו שכבר כתבתי קור רוח של חברה מערבית מפונקת, בכל מיקרה ערוץ 2 בהחלט לא שמר על קור רוח.


והנה ממש אותו קושמרו, ממש באותו ערוץ ביומן השבוע של יום שישי, כעבור יומיים, שואל את השאלה איך זה שהחמאס מהטל בנו ועם שלם כוסס ציפורניים כל פעם שהפסקת האש עומדת להסתיים והחמאס שוב מאיים - נו - איך זה ?


* ניצחנו !!??


בשלב מסויים כתבתי כאן בבלוג בהתלהבות שניצחנו ב'נוק אוט' - הייתי קצר רוח והמשפט היה מיותר, םזיק ולא נכון. כשיש נצחון הוא ברור מאליו - לא צריך להזכיר אותו, לשכנע שיש אכן נצחון, כולם רואים ולכולם ברור שניצחנו.  זה היה ברור כשמש בששת הימים או במבצע קדש ובוודאי ב 1948 שכהצלחנו למרות הכל לא רק להקים מדינה אלא להרחיבה ולייצב אותה. הצהרתו החלולה של ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה אתמול יום ראשון 17/08/2014  שלא ניתן לחמאס להפוך את ההפסד שלו להישג מדיני מעלה ספקות מדאיגים. ראשית ראש הממשלה עצמו לא דיבר על נצחון שלנו ושנית הוא דיבר מיגננתית לגמרי "לא ניתן לחמאס". יעני החמאס בתנופה מדינית ואנחנו נבלום אותו ולא ניתן ("הם לא יעברו" כסיסמת הרפובליקנים שהפסידו בספרד לפשיסטים בראשית 1939). ראש הממשלה נשמע כמי שמנסה לשכנע את עצמו.


כפי שאמרתי התפקיד העיקרי של צבא זה לשמור על שיגרת החיים של אזרחי המדינה. בשביל זה אנחנו משעבדים כל כך הרבה לביטחון - אז לא רק שתחושת הביטחון בישובי עוטף עזה התערערה יסודית - הרבה יותר מלפני המבצע. בינתיים משביתים את הרכבת לשדרות (זוכרים ניצחנו !!). הרכבת הייתה והיא עדיין המנוף העיקרי לפיתוח עוטף עזה ואחד הגורמים לגאות הנדל"ן באזור שכניראה גם היא (הגאות הנדל"נית) היא קורבן לניצחון האדיר.


יתר על כן זה ממש מעליב שצבא משוכלל ומצוייד כמו צה"ל, עם טכנולוגיות חדשניות שאף צבא טרם הפעיל בשדה הקרב אי פעם, עם פיקוד טקטי מעולה, טוב ממנו ספק אם יש בעולם (אולי בצבא הבריטי), עם מוטיבציה בשמיים ונחישות בלתי מתפשרת, גדול במונים מהחמאס ועם כוח אש מדהים ודיוק שטרם ניראה בתולדות המלחמות צריך לשכנע את עצמו ואותנו שבאמת נצחנו עם טיעונים שלא קשורים בהכרעה צבאית אלא בממדי ההרס שהצלחנו לחולל לאויב. זה היה צריך להיות מובן מאליו והצורך לדבר על זה מעיד על עליבות. אגב יש רבים בחמאס, בכל הדרגים, שבאמת מאמינים שהם ניצחו. אחרי 35 יום הם נשארו על הרגליים, סגרו לנו את הנתב"ג, מסוגלים להמשיך להטריד ולעצור את הרכבת לשדרות ואת הפיתוח האזורי. ביכולתם להכשיל כל הסדר מדיני ומערכת הדה-לגיטימציה נוסח "דו"ח גולדסטון" רק צוברת תנופה. שנאמר הכל יחסי וניצחון אמיתי הוא מוחלט.  


* לבנון 2


כהוכחה שנצחנו בעזה מביאים את הדוגמא של מלחמת לבנון השניה. תחושת חמיצות קשה לאחר המלחמה, תיקו פוליטי בדמות החלטה 1701 של מועצת הביטחון. המטרה המרכזית - החזרת החטופים - לא הושגה והחיזבאללה נשאר על הרגלים.


אחרי המלחמה בקיץ 2006 אירעו מפעם לפעם תקריות בגבול הלבנון בקצב שלפני המלחמה. המטח האחרון של 4 טילי גראד נורו לישראל ב 22/08/2013 - לפני שנה. היו כעשרה מיקרים כאלה עד פרוץ "צוק איתן". בדרך כלל וכדרכו של המזה"ת את הטילים ירו ארגונים פלשתינים 'סוררים' ולא ממש ההחיזבאללה עצמו. ב 03/08/2010 נהרג מג"ד המילואים דב הררי ומ"פ ניפצע בתקרית מרגמות וצלפים עם צבא לבנון ליד משגב עם. לפי גורמי מודיעין היוזמה באה מחיזבאללה.

אבל יש לזכור. עד 2008-9 החיזבאללה עסק בשיקום, חידוש המלאי והעתקת מערכיו משמורות הטבע שמחוץ לכפרים ללבירינט תת קרקעי בתוך הכפרים - לקח משותף לו ולחמאס להתמודד עם העליונות האווירית של צה"ל. מראשית 2011 החיזבאללה, כחלק מהקשת השיעית ומגן העדה השיעית בלבנון, ניקלע למצוקה קיומית מול הסונים שהם אמנם מיעוט בלבנון אבל רוב מוחץ במרחב.  אז תחליטו אתם האם מדובר בהרתעה של צה"ל או בשינוי נסיבות אסטרטגי מהותי שדחק את החיזבאללה לעמדה של מצוקה קיומית - לא בגללנו אלא בגללם (האסלאם הסוני הקיצוני - דאע"ש).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה