יום שני, 11 באוגוסט 2014

שהחמאס יחפש אותנו !

ב 03/08/2014 הודיעה ישראל שהיא שוברת את הכלים - היא יוצאת חד צדדית מעזה ונערכת מחוץ לרצועה ויותר לא תהיה תלויה בגחמות החמאס, כן אש לא אש החמאס לא יקבע. "שהחמאס יחפש אותנו" הצהירה ביהירותה האופיינית השרה ציפי ליבני שכמו כל הדרג המדיני הבכיר טעתה בהבנת המערכה. מסתבר שהחמאס חיפש ומצא. בחצות שעבר החלה עוד הפסקת אש מוסכמת עם החמאס, לא חד צדדית אלא מוסכמת. לא הפסקת אש בין מנצח למנוצח אלא בין שתי צדדים שווים שיש להם מה להפסיד.


כבר אתמול בצהרים נפוצו ידיעות שהחמאס "הצליח" לגייס כסף לתשלום משכורות בעזה. בחלק מהידיעות נאמר שתשלום המשכורות יאפשר לחמאס לרדת מהעץ ולחדש את הרגיעה. מכל הידוע לחמאס לא הייתה בעיה של "לגייס" כסף. הקופה של קטאר הייתה פתוחה. לחמאס הייתה בעיה להעביר את הכסף אל תוך הרצועה. למרות שאיני יודע סביר מאד שהדברים קשורים. החמאס אמנם כיוון גבוהה ודרש נמל ללא פיקוח אבל בסוף השיג, ככל הניראה,  דרך חידוש הירי תשלום משכורות לפעיליו -  מין נוסחה של "משכורות תמורת שקט". היו מי שרצו חמאס "מוחלש" - תשלום משכורות לפעילי החמאס בעזה זה חמאס "מתחזק" ואבו מאזן "מוחלש".


על הפרק כל מיני הטבות לתושבי עזה - אחד הרעיונות מתן רישיונות עבודה בישראל לקבוצה ניבחרת של 5,000 עובדים. הרעיון יכל להיות מצוין לו החמאס היה מוכרע - כעת מדובר בהישג של ממשלת החמאס שהושג בכוח הכוח והעמידה האיתנה (צומוד).  יש לישראל מזל שמצרים לא מוכנה להתפשר, היא הרי לא מסובכת במלחמה בעזה, אחרת מכבסת המילים למה הסכמנו לכל מיני וויתורים שניראים הזויים הייתה עובדת שעות נוספות.


אתמול בישיבת הממשלה נתן ראש הממשלה את הצהרתו הרגילה, החלולה, משהו בסגנון החמאס הוכה מכה קשה!!!, המבצע לא תם (לדעתי יש שמץ של סתירה בהצהרה), זה יקח עוד זמן וכדומה. שר הביטחון נשמע חלול באותה המידה - צה"ל הגיב בצורה קשה !!! תקפנו מטרות טרור (פלא שעדיין יש כאלה בעזה), הרגנו מחבלים וכו..' כשחלק גדול מאזרחי ישראל חי ליד הממ"דים, חלק אחר אורז מזוודות בשנית כי זה "יקח עוד זמן".


יש כוח לדיבור מדוד וממודר כאילו ברור לדובר מה דרכו, הוא שלם איתה ובטוח בהצלחתה - לנו האזרחים אין אפשרות בזמן אמת, בטרם נחשפים הדברים ברבים, כפי שזה בדמוקרטיות, לפתח שיפוט ערכי של התנהגות הממשלה - היום אנחנו מסוגלים יותר להבין.  בכלל כשממשלה חוזרת יום אחרי יום על הסיסמה "החמאס הוכה מכה קשה" ומספרת לנו על הפצצות, תקיפות והנה או..טו..טו החמאס נישבר - יש סימנים ברורים בשטח. הם יורים פחות, יש אפילו קצת שבויים ואזרח העז לפתוח את הפה על החמאס - כך חודש ימים ברור שלממשלה אין מה לומר - הכל חלול וריק מתוכן.


כשצה"ל שאמור להגן על כל מדינת ישראל מכמה איומים בו זמנית ולאפשר את חיי השיגרה של המדינה כמעט בכל מצב לא מצליח אחרי 33 יום לספק שקט לחלק גדול מאזרחי המדינה מול איום מתוחכם, נחוש ומוכן אבל גם קטן, עם משאבים מוגבלים שכל נקודה בשטחו לא רחוקה יותר מ 6 ק"מ מאחד הגבולות וכן מצליחה לבזבז את כל האשראי המדיני שלה - ברור שמדינת ישראל שגתה בהבנת האיום, שגתה בהגדרת מטרות המבצע, שגתה בהפעלת הכוח ובעיקר ובהכללה שגתה בתיכנון המערכה.

אני מרשה לעצמי להניח שהממשלה שעד לפני שבועיים חשבה שהיא רוכבת על גל של הצלחה תיכנס כעת להתגוננות, למשבר אמון בינה לבין העם ועם סכנה מוחשית להישרדותה - בסוף החמאס במצור יצחק אחרון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה