יום שני, 11 בינואר 2010

סרן ר. שלנו


סרן ר. , קצין גבעתי, היה במוצב גירית, ב 10/2004, כדי להגן על כולנו. התברר מעל לכל ספק שאילנה דיין תפרה סביבו עלילה שבה כביכול ירה בכוונה תחילה בילדה קטנה וביצע בה ווידוא הריגה. פסיקת בית המשפט בתביעה נגד אילנה דיין מלפני כחודש, כמו גם זיכויו המוחלט בבית דין צבא שנה לפני כן, הייתה צריכה לגרום לכולנו אנחת רווחה. כחייל של כולנו היינו צריכים לחבק אותו ולהתנצל בכל דרך על העוול שנגרם לו מעל לכל ספק.
טענותיה של אילנה דיין שרצתה לעורר דיון ופעלה בתום לב. אגב טענה אופיינית לכל המעלילים, אפילו היא נכונה, אינה מעלה ואינה מורידה מפני שאת "הדיון" כביכול ניהלה על גבו של הקצין של כולנו שהיה שם להגן עלינו בעוד הוא לחלוטין חף מפשע. אנחנו צריכים להוסיף בושה על סליחה שרבים מאיתנו בתקשורת, אלו שעטם קלה לבקר אחרים, חשו להגנת מי שהעלילה, אפילו בתום לב, ולא להגנת מי שנפגע בשם כולנו.
היום הגיב גיורא איילנד במאמר במעריב על חלקו הלא ישר בעלילה כאשר נחלץ להניע את סרן ר. מלהגיש תביעה נגד אילנה דיין. גיורא איילנד, מח"ט גיבעתי לשעבר, היה הראשון שהיה צריך לחתור לחקר האמת ומשהתגלתה חפותו של סרן ר, להצטרף כתובע לסרן ר נגד אילנה דיין לא בגלל סרן ר אלא בגלל המהות הציבורית של המשפט. טענותיו כאלו סרן ר בגד בערכים של גיבעתי, הקליט אותו בסתר אן משך אותו למלכודת אינם אלא זעקת אחיתופל היועץ והקוזק הנגזל. למרות שלטענתו לא התבקש לנהל את השיחה עם סרן ר גיורא איילנד מודה שהוא פעל בעקבות פנייה של אילנה דיין לשמש לה כמליץ יושר. פניה שלדעתי הלא נחשבת הייתה צריכה להדחות על הסף – שוב בגלל העניין הציבורי. הוא בכלל לא היה צריך להיות שם אלא כמי שמגן על שמה הטוב של חטיבת גבעתי, שמו הטוב של צה"ל והדיווח האמין בתקשורת. גיורא איילנד – לכלכת!!

אני מבקש להתנצל בשמי ובשם כל מי שחושבים כמוני בפני החייל של כולנו - סרן ר.

* ראה גם - עלילת אנקרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה