יום חמישי, 29 באוקטובר 2015

לקחו "להם" את התיקווה !?

לא שמעתי בעצמי רק מהשיח הכללי הבנתי שביום שני, 26/10/2015, באיזה ראיון או התבטאות אישר בנימין נתניהו משהו בסגנון שלא נוכל להחזיר את החרב , לשמוט אותה או לוותר עליה בעתיד הניראה לעין (לי ניראה הגיוני לגמרי )  מה שפורש כהכרזה מצד נתניהו ש"לנצח תאכל חרב". למעשה סך הכל אישרר נתניהו את דבריו של משה דיין לפני כמעט 60 שנה על קיברו של רועי רוטנברג בנחל עוז ב 29/04/1956 "כי תישמט החרב מידנו - וייכרתו חיינו". השמאל, שבשנות שילטונו לא עשה ניפלאות בנושא השלום , ראה באימרה הוכחה שביבי נתניהו, בדיוק כמו שהם תייגו אותו מראש ומזמן, לא רוצה שלום וקוננו שביבי "לקח מהם את התיקווה" משל הוא, בנימין נתניהו באופו אישי, הוא בעל התיקוות של השמאל ולשמאל אין תקוות אלא אם עברו אישרור של נתניהו. כל איש שמאל שחולם שלום, אפילו כדתי משיחי שמחכה לימות המשיח,  יכול להמשיך בכל דרך לשכנע את הציבור ולקדם את חלומו ותקוותיו כראות עיניו.  אישית הייתי מצפה להתייחסות יותר רצינית לא בסגנון "ביבי לקח את התיקווה" אלא בסגנון "ביבי טעה, טועה ומטעה והינה, כאן במזה"ת קם כוח שביבי עדיין לא רואה וכולו שלום וגר סוני עם שיעי ודאע"ש עם יזידים וכורדים ירבץ".


לעיניין התקוות - נכון שהשלום הוא וודאי משאת נפש רצויה אבל האם אין תקוות בגידול ילדים, בפיתוח ההשכלה, בתיקון החברה ככל הניתן מפגמיה, בשיגשוג וישוב הארץ ובשיפור איכות החיים והכל לא יכול להתגשם כי ביבי "לקח את התיקווה". במילים אחרות, האם בגלל  החרב ביד אין תקווה בישראל ולישראל ?.


מדינת ישראל נמצאת בעשירון העליון של המדינות המפותחות בעולם - אינו עיניין של מה בכך אבל במאמץ לא גדול אנחנו יכולים לזנק מהמקום ה 16 (מתוך מעל ל 180 מדינות ) למקום טוב עוד יותר. כך גם מדד הפיתוח האנושי. מדינת ישראל, בשנים האחרונות, מספקת את רוב צרכיה במים מהתפלה במחיר שהיה הזול בעולם ( אני לא מעודכן בשנתיים האחרונות) , מדינת ישראל היא המדינה היחידה !!! בעולם שמתקיים בה גם גידול ברמת החיים וגם גידול בשיעור הילודה - בדרך כלל ככל שרמת החיים עולה כך גם נעצרת הילודה ועמה גם התיקווה לעתיד הרחוק יותר. היפנים אם לא יעשו ילדים דנים עצמם לקריסה ואבדון - אם לא בעוד 35 שנה כי אז בעוד 50 שנה. בתמותת התינוקות ישראל היא משלשת המדינות הנמוכות בעולם ואתמול פרסם ה OECD שישראל היא השביעית באורך החיים בעולם הרבה מעל ארה"ב ואפילו מעל בריטניה. אורך החיים הוא המדד המשוקלל האמין ביותר לסך השימחה, האופטימיות, התקווה, הרמה הטכנולוגית, תיפקוד הממשל והאחריות הקהילתית של מדינה - אז כן יש 6 מדינות מעלינו וכל היתר בלי החרב או איתה הרבה מאחורינו. שיעור התמותה מאלימות, רצח, טרור ומלחמות, לאלו שטוענים שבנינו חסרי התקווה נידונו להיהרג במקום להגשים את עצמם, הוא כדי רבע מבארה"ב, אפילו בארה"ב נהרגים יותר צעירים, יחסית, בתיגרות, תאונות, אלכוהול וסמים מבישראל עם מלחמותיה.  אני לא חושב שיש אפילו אחד בישראל שעוד מאמין בתיקווה של אירופה - פעם נקודת היחוס הישראלית האולטימטיבית לחיים טובים וקוטג' זול.

די להסתכל מסביב כדי לראות את התיקווה מפעפעת בכל מקום ובעוצמה שאין שניה לה - לכן לא לקחו "לנו" לקחו למי שלא רואים, בדרך כלל מכנים אותם "עיוורים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה