יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

דו"ח החרם האלטרנטיבי

כידוע ישראל היא מדינה שתמיד מרחפת סביבה עננה של "חרם" . אם לא חרם אז הכנות לחרם, חשש לחרם, סימון מוצרים ושאר מרעין בישין שלא היה כמותם מאז החרם הערבי הגדול שלאחר קום המדינה ושרישמית עוד קיים היום. לכן יצא כתבנו לשטח לבדוק את מצב החרם שלפחות נהיה מוכנים.


* ב 10/03/2015 פורסם שנציבות הסחר האיטלקית תארח במילאנו משלחת ישראלית גדולה של חברות השקעה ישראליות, משקיעי הון סיכון וחברות מסחור טכנולוגי לאירוע היכרות עם שוק הביומד האיטלקי. הכוונה לחזק את שיתוף הפעולה הכלכלי בעיקר בתחום המיכשור הרפואי והתרופות עם ישראל.


* ביום שלישי 20/10/2015 הובילה הסופרת הבריטית  ג'יי.קיי רולינג, האמא הווירטואלי של הרי פוטר, קבוצה של 150 אמנים וסופרים לחתום על עצומה נגד חרם תרבותי על ישראל תחת הכוחתר "כן לדיאלוג - לא לחרם" למרות שגם לפני וגם אחרי החתמת העצומה היא הבהירה שהיא מתנגדת לפעולות הממשלה בראשות נתניהו. הייתה גם עצומה נגדית של כ 300 אקדמים וגם ג'יי קיי רולינגס עצמה החריפה את ביקורתה על ישראל אבל היא לא נסוגה משלילת השימוש בחרם.  

* על רקע המתיחות במזרח התיכון וגל הטרור הפוקד את ישראל, נפגש האפיפיור פרנציסקוס ביום שני 26/10/2015 עם מנהיגים יהודים בפגישה סגורה ברומא, בציון 50 שנה ל"נוסטרה אטטה" (המסמך שקרא להעמקת הקשרים של הכנסייה עם העם היהודי).  "פגיעה ביהודים משמעותה אנטישמיות, אך גם פגיעה במדינת ישראל או התקפתה נחשבת אנטישמיות", אמר האפיפיור. הוא הוסיף כי חילוקי דעות פוליטיים הינם לגיטימיים, אך "למדינת ישראל יש זכות קיום, ויש להכיר בה".

* מספר ימים לפני כן,  במסגרת פסיקה שהתקבלה לאחרונה בבית המשפט העליון לערעורים בצרפת (שם יש הפרדה בין בית המשפט העליון לבית המשפט העליון לעירעורים), הורשעו 12 אנשים שקראו ופעלו להחרמת ישראל. בגזר הדין נקבע כי הפעילים אשמים ב"הסתה לאפליה, שנאה או אלימות" וכי מעשיהם נוגדים המפורש את החוקה הצרפתית.

* באותו השבוע ביקר בישראל ידיד לא צפוי, לתמוך בנו בתקופה ביטחונית קשה: דיוויד ליסנארד, ראש עיריית קאן שבצרפת. עיר קטנה אמנם – פחות מ-100 אלף תושבים – אך היא מארחת את אחד המוסדות החשובים ביותר בעולם הקולנוע. דיוויד ליסנארד אמר לאתר -nrg בראיון (פורסם ב 29/10/2015) כי הוא מודאג מהמצב בישראל, אך גם מהאיסלאם הקיצוני בארצו. לדבריו, מדובר ב"אותה הבעיה".

* סגן שר החוץ הנורבגי מורטן הוגלנד ביקר בארץ ב 10/26/2015, במטרה לחתום הסכם לשיתוף פעולה בתחום ההיי טק. נורבגיה מחפשת מנועי צמיחה חדשים, בין היתר על רקע צניחת מחירי הנפט, ואחד מכיווני ההתפתחות העתידיים של המשק הנורבגי הוא תחום הטכנולוגיה. מגמה זו צפויה לקבל ביטוי בקרוב, בהסכם לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח (הסכם מו"פ) שייחתם בין ישראל לנורבגיה. "אנחנו צריכים גיוון בכלכלה שלנו, וצריכים ליצור בסיס שעליו יוכלו לגדול סטארט-אפים".טען מורטן הוגלנד, "אנו יודעים שישראל היא מנהיגה עולמית בנושא".  להזכיר לכולם - נורבגיה הייתה עד לפני כמה שנים מהמדינות העוינות ביותר את ישראל באירופה - זמנים משתנים.


הכל כמובן זמני - בסוף האסלאם ישתלט על אירופה וגם החרם אבל בינתיים יש קצת נחת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה