יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

מי ינצח את דאע"ש - איפה הקול הרבני ?

אני נימנה אל אלו הסוברים שאין כוח צבאי בעולם שיכול לנצח את דאע"ש. ההישג הצבאי המרכזי שניתן לצפות לו הוא הכלת האיום ובידודו. הוא יתפרץ מחדש בכל רגע של חולשה מסביבו. ארה"ב לא ניצחה בעיראק, או באפגניסטן  - בסופו של יום היא חיפשה דרך לברוח משם תחת כל מיני תירוצים  דאע"ש הוא ההוכחה. יש רק גורם אחד שיכול לנצח את דאע"ש - זה האסלאם עצמו - עד שהוא לא יתנער מהתופעה, עד שאימאמים אמיצים ופוסקי הלכה באסלאם עצמו לא יתנערו מהתופעה היא תהיה איתנו מאיימת ומפחידה.


לנו יש את דאע"ש שלנו - מה"י (מדינת הלכה יהודית) - גם הם רואים לגיטימי לגמרי לרצוח בצורה פראית את אויבי היהדות, לתפישתם, ולחסל גם כל מי שאינו "סטרייט" ובכך אינם שונים מהאיראנים שתולים הומואים או דאע"ש שזורק אותם מגגות למותם. כל מה שאנחנו יכולים לצפות ממנגנוני הביטחון שלנו הוא, אולי, להכיל ולבודד את האיום - הוא יתפרץ בכל רגע של חולשה מדינית, כלכלית, חברתית או דתית בינינו היהודים. כמו דאע"ש יש רק כוח אחד שיכול לנצחם - היהדות עצמה - רק רבנים אמיצים שמוכנים להשמיע דעתם ברמה, להציג יהדות הומנית ולא אכולת שינאה, רבנים שישוחחו על כך בבתי הכנסת ובכל פורום דתי אפשרי ובראשם הרבנים הראשיים שקולם ניבלע, נישמע כיוצא ידי חובה - לרבנות יש אחריות לצורה שהיהדות מתנהגת וביחוד לצורה שהיא מתמודדת עם תופעות קיצוניות כמו להב"ה ובנצי גיפשטיין, נוער הגבעות הסורר ושונא הערבים ודומיהם. רבנים שאו קולכם לא פעם אחת אלא השקם והערב !!!.


הסוסים כבר ברחו !!


לאחרונה אירעו שלשה אירועים מדהימים במזה"ת, האחרונים בשרשרת ארוכה, שמוכיחים שלארה"ב אין מושג קלוש על הכוחות שמניעים את המזה"ת והיא חייה בעולם של הירהורי לב ולא של חיבור למציאות .


האירוע הראשון היה ביקורו של הגנרל קאסם סולמני, אויב מושבע של ארה"ה האחראי ישירות למותם של מאות מחיילי ארה"ב, במוסקבה ב 24/07/2015 במועד שהסנקציות על איראן בכלל ועליו אישית עדיין היו בתוקף מלא. החמור הוא ששבוע לאחר מיכן, ב 31/07/2015 העיד מזכיר המדינה ג'ון קרי בוועדת החוץ של הסנאט בנושא הסכם הגרעין עם איראן והתחייב בפני חברי הוועדה שעל פי ההסכם "קאסם סולימני לא יוכל לעולם לעזוב את איראן" ציטוט.


האירוע השני קשור בהודעת מה שמכונה "חטיבה 30"  ביום שלישי 04/08/2015  שהם לא ילחמו בשלוחת אל קאעידה בסוריה - ג'בהת אל נוסרה. הכוח הזה היה אבן פינה באסטרטגיה של ארה"ב להילחם במדינה האסלאמית - ארה"ב תפציץ מהאוויר יחד עם קואליציה ערבית, שהתפרקה בפועל וכבר לא קיימת, ובקרקע ילחמו מליציות "מתונות" בצד צבא עיראק, הכורדים והצבא הסורי החופשי נגד הג'יהאדיסטים. ארה"ב נטלה על עצמה , ביולי 2014, לאמן חטיבה שלמה בירדן והושקעו בפרויקט מיליארדים. בפועל התברר שכמעט בלתי אפשרי למצוא מתגייסים מתאימים - כמעט כל אלו שבאו להתגייס, בעיקר למען המשכורת, נימצאו דתיים מדי, חמולתיים מדי עם קשרים משפחתיים לאירגונים האסלאמים או בעלי קישרים מנטליים ופיזיים ירודים. בסוף, בשעה טובה ואחרי השקעה של מעל למיליארד דולר הצליחו האמריקאים לחנוך את הפרויקט בתחילת יולי 2015, כעבור שנה, ולהחדיר לסוריה את 60 בוגרי האמון  - כן רק 60 נימצאו מתאימים . מיד בהיכנסם לסוריה התברר שהאמון המעשי בשדות הקטל של סוריה יעיל במונים מהאימון האמריקאי בירדן. חלק מהלוחמים ניחטפו מייד על ידי גבה"ת אל נוסרה, כולל מפקדם קולונל (שפיקד על 60 חיילים בלבד)  נאדים אל-חסן . דובר הפנטגון הסביר שהשבויים למעשה "הסגירו את עצמם לקרובי משפחה". זה אולי נכון אבל הגנרל מרטין דמפסי, יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב (הרמטכ"ל )  בעדותו בועדת הכוחות המזויינים כחודש לפני כן הסביר את כישלון הפרויקט ואת מיעוט המתאימים בין השאר בכך שיחסי המשפחה והחמולה ניבדקו היטב והיוו עילה לפסילת המועמד.  הרי מלכתחילה בדיוק לשם  מלחמה בדאע"ש וג'בהת אל-נוסרה גוייסו, אומנו וקיבלו, באופן יחסי, משכורת שמנה -  כמו שאמרנו אסטרטגיה של הירהורי לב.


האירוע השלישי היה החלטת מועצת הביטחון של האו"מ מיום שישי האחרון 07/08/2015, לזהות, למצוא ולהעניש, את אלו המשתמשים בנשק כימי בסוריה שלאחרונה התרבו בה המיקרים של שימוש בנשק כזה כולל מיקרה של שימוש בגז עצבים. הרי ההישג היחיד!  שג'ון קרי יכל להתגאות בו היה "סילוק הנשק הכימי בסוריה". אכן בסוריה היה נשק כימי מספיק להשמדת העולם כולו - כעת, לאחר שרובו ככולו אכן סולק מסוריה, מסתבר שהצליחו להעלים כמות מספקת, לא להשמדת כל העולם אבל להשמדת רוב הנותרים בסוריה רק שסוריה התפוררה עוד יותר ולך תדע מי שולט בנשק ומי משמיד את מי.

לכן כבר ברור שלא חשוב מה כתוב בהסכם הגרעין עם איראן, רוסיה, סין ורוב המעצמות כבר חברו ביחד להפוך את הסכם הגרעין לאות מתה - הסוסים כבר ברחו מהאורווה - האירועים שמניתי צריכים להוות נשק הסברתי למדינת ישראל - כבר לא חשוב מה כתוב בהסכם כי ארה"ב איבדה שליטה על התהליך ולכו תכניסו חזרה את הסוסים לארווה. המאבק בממשל אובאמה, במיגבלות האסטרטגיות, חייב להיות הרבה יותר מקיף ומהותי .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה