יום רביעי, 12 באוגוסט 2015

מדד של שקרים

הרבה דיו והרבה שעות טלוויזיה ורדיו נישפכו, בעיקר בישראל, על החרם האירופי או בכלל שיעמיד את ישראל על בירכיה היה ולא ... לא משנה מה.


אין ברגע שום נתון שיכול להצביע על תוצאות לחרם שהן מעבר לסימליות. בריטניה למשל היא אחד המדינות הקולניות בנושא החרם על ישראל אבל, מסתבר, לרגל ביקורו הצפוי של ראש הממשלה נתניהו שם, שבשנים האחרונות הוכפל, אני חוזר הוכפל, הסחר עם בריטניה. אירופה כולה נימצאת בדעיכה כלכלית איטית ולכן ברור לגמרי שמדדי היצוא והסחר לאירופה ועם אירופה ירדו בשנים הקרובות בצורה רציפה ואין באופק שינוי בעשורים הקרובים - לא בגללנו והפלשתינים אלא בגללם. הסימן היחיד שמעיד על חרם סימלי וחלקי זה הנטיה הרצינית של אירופה לסמן מוצרי התנחלויות - מדובר על כ 3% מהיצוא הישראלי שנמצא בסכנת סימון. רוב הקונים ממילא אדישים לשאלה אם מלון מסויים גודל בביקעה או בערבה. כך שלסימון יש משמעות מדינית בעידן שכל המושגים המדיניים הישנים מאבדים במהירות את משמעותם - מבחינה כלכלית מדובר בתופעה לא מורגשת. כמובן הזמרים והאמנים הזרים כמעט כולם לא נירתעים וממשיכים להגיע ותגובת ראש עיריית פריז על ניסיונות לבטל את אירוע "חוף תל אביב על הסיין" אתמול הייתה שהביקורת על ישראל והדה לגיטמציה לאירוע מגיעים לכדי אנטישמיות ממש.


אין הוכחה יותר טובה שהתקשורת ממש מגוייסת להמאיס עלינו את החיים כמו מבול הכתבות על הגיהנום התל אביבי משעה שפרויקט הרכבת הקלה יצא לדרך - בכלל אצלנו החדשות זה לא מה קורה עכשיו או  מה קרה אתמול אלא מה יקרה מחר. מותר מפעם לפעם להעריך את העתיד ולהתארגן ליקראתו אבל הלפוך את ליבת החדשות במה יקרה בעתיד זה לא חדשות אלא ספסרות בפחדים בממדים מבהילים. בסוף הרכבת הקלה יצאה לדרך, התל אביבים חיים ואפילו מסתדרים עם הלא בלגן ואפילו העכברושים שכל המומחים הבטיחו לנו בכמויות עדיין מתלבטים מה לעשות - לו היו קוראים 'ידיעות' או בכלל  יתכו והיו מקבלים כיוון כל שהוא.


לא רק הרכבת הקלה נידחקה לשוליים, גם מני נפתלי ממעון ראש הממשלה, שלפני שלשה חודשים השתלט על כל התקשורת הישראלית, כמעט ונישכח והכל מתמקד באיזה חשמלאי שעזרא סיידוף העסיק בניגוד לתקשי"ר. כבר אין כתבות ענק על הנרות הרייחניים . גם ה"בייבי" של איילה חסון והכתבות על דריסתו של גל בק ז"ל לפני 11 שנה נעלמו כלא היו. מסתבר שהעדויות "החדשות" שאנשים דיקלמו מול מצלמות הטלוויזיה לא ממש עומדים באיזה אמת מידה מישפטית. קל לזרוק מילים למצלמה כמו "מאז אני חושב רק על המיקרה" קשה מאד להוכיח. גם נוער הנרות המגוחך שהתאסף בצומת רחובות בתל אביב להדליק נר נשמה לגל בק ז"ל ספק אם ידע את פרטי המיקרה ובטח לא הגיע לשם באופן ספונטני. הכל מעיד על ביום טלוויזיוני עתיר אינטרסים שנועד לדחוף את הפרקליטות, בדרכים לא משפטיות, למסקנה משפטית ועוד עם איילה חסון. הרי תמיד יכלו הניפגעים לפנות לבג"ץ להסברים במקום לאיילה חוסון או שולחיה.


מספר משרתי הקבע בצה"ל עלה ב 9.5% בחמשת השנים האחרונות דיווחו לנו בתקשורת "האמינה"  בישראל בדיוק כשמדברים על קיצוצים בצה"ל - ישראבלוף כביכול. רק מה שכחו הכותבים החשובים ? שאוכלוסיית ישראל כולה עלתה ב 9.5% באותם שנים, שכוח האדם המשרת בצה"ל בכלל, כחלק יחסי מהאוכלוסיה, הצטמצם במעט, כך הצטמצם גם חלקו היחסי של תקציב הביטחון בתל"ג של המדינה ובכלל הצבא עובר להפעלת מערכות טכנולוגיות מתוחכמות שמנהלות חלק מהלחימה בשלט רחוק ושמצריכות סגל קבע. רוב  הרכיב המיבצעי של חיל האוויר וחיל הים הם אנשי קבע, טייסים, בקרים, מתחזקי מערכות צוללנים וצוותי צוללות, מזל"טים ומל"טים ומערכי תצפית וכו.  גם כמעט כל בוגרי מסלולי הסיירות שהכשרתם נימשכת בסביבות השנתיים, מחוייבים לקבע נוסף - צה"ל עדיין זקוק למשרתי החובה, חלקם כדי שיהיו בהמשך, לפחות לכמה שנים אנשי קבע - אין אפשרות לקיים צבא טכנולוגי מתקדם ללא הגדלה בלתי פוסקת של מערכי הקבע - גם כשהשרות יקוצר רוב לוחמי השדה ידרשו לתקופת שרות בתנאי קבע אחרת לא תהיה להם "תפוקה" מיבצעית אמיתית בסג'עיה או בינת ג'ובייל - אגב להכשיר לוחמים שלא מגיעים לבשלות מיבצעית ושמוחלפים מיד בלוחמים לא בשלים אחרים  היא אבי אבות הביזבוז ואסון לאיכות המיבצעית של צה"ל . הנתון כניראה נכון - רכיב הקבע בצה"ל גדל מוחלטת, לא יחסית אבל מדובר במיצוי  הטכנולוגיות היקרות פי כמה וכמה ותחזוקתם הזולה יותר ולא בביזבוז אלא בחיסכון. כבר ניבדק בצה"ל בעבר, בשנות התישעים, שתחזוקת פלוגת טנקי מרכבה על ידי נגדי קבע זולה במיליונים לפלוגה אחת מתחזוקתה בידי מגוייסי חובה - אני מניח שזה נכון גם לכל המערך הטכנולוגי בצה"ל.

כמו שאמרנו - השקרים שהעיתונות מגוייסת לספר לנו .  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה