יום חמישי, 2 ביולי 2015

הוויכוח הציבורי

ההעובדה שהגז שנימצא בישראל, כמעט כולו עדיין בהקפאה כלוא באדמה, חמש שנים לאחר גילויו הוא מבחינתי שערעוריה שאין דוגמתה. אם אני יכול לייחס לבנימין נתניהו כישלון אסטרטגי שהוא כולו תוצרת כחול לבן זה שערעורית הגז. עוד לפני שנתיים מחיר הגז היה גבוה פי אחד וחצי מהיום והגז מוצר מבוקש בשוק העולמי. מועד של הרגע האחרון לחתום חוזים ארוכי טווח ולשלב את כלכלת ישראל במרחב שבמזרח אגן הים התיכון.


הוויכוח הציבורי באשר לבעלות המדינה על הגז וזכויות אזרחיה במשאב הוכרע, בצורה תקדימית, בוועדת ששינסקי שמסקנותיה אושרו במרץ 2011, לפני מעל ל 4 שנים. הוועדה קבעה עקרונות חשובים בכלל לגבי זכויות אזרחי המדינה על משאביה הטיבעיים, מה שבין השאר הכניס את כי"ל למשבר כלכלי, ובמיקרה של הגז את זכויות המדינה כולה על 60% מהרווחים. איני מצוי בנושא וכיצד נוהגות מדינות מפותחות אחרות אבל מדובר ברווח משמעותי מאד למדינה שלמעשה לא השקיעה דבר ולא לקחה שום סיכון.

כל מי שמפגין למען סייעת נוספת בגנים, למען כיתות קטנות יותר, למען טיפולי שניים חינם לזקנים וילדים, למען כבישים או כל מטרה אחרת שדורשת כסף ומשאבים היה צריך להיות מעוניין כבר מזמן שישראל תהפך ליצואנית גז ושמשאביה יאפשרו את כל הדרישות ללא קיצוץ במקום אחר וללא העלאת מיסים. זה בדיוק המשמעות של התמורה שהחברה כולה מקבלת ממשאביה הטיבעיים. יתר כל כן ברגע שמחיר הגז לצרכן הישראלי, לפי המתווה, חייב להיות נמוך מהיצוא לחו"ל של אותו הגז כי אז ממילא הוא מושפע מהתחרות העולמית ומייחסי ההיצע והביקוש בעולם כולו ובאזורנו בפרט. כעת המגמה היא של ירידה חדה במחיר האנרגיה ללא תחזית באופק להתאוששותם מבחינה אסטרטגית ושוק הגז הפך לשוק של קונים ולא של מוכרים.

ישראל כבר הפסידה מיליארדים מכך ששדות הגז שלה לא היו פעילים כבר ב 2013, מה שהיה בהחלט אפשרי מבחינה טכנית, והיא הולכת להפסיד עוד כמה מיליארדים בגלל שהנושא הוזנח על ידי הפוליטיקאים, שהם חששו וחוששים מלעסוק בו  והוא טופל ומטופל בידי פקידים ורגולטורים (הממונה על ההגבליפ, מבקר המדינה וכד') ולא מוכרע, כמו שמכריעים סוגיה אסטרטגית, על ידי ההמנהיגי


נעים להיזכר


נעים להיזכר באותם ימים רחוקים שח"כ כמעט אלמוני, מאיזה סירה ריקה עם עוד כמה תימהונים, זכה לכמה דקות תקשורת כשהלך לשבור את המצור על עזה דוקא דרך אלו שלא צרים עליה אלא מחיים אותה, משהו עוד זוכר את אותם ימים רגועים שלא היה על מה לדווח. נעים להיזכר באותם ימים שהאיום העיקרי על היצוא הישראלי לאירופה היו כמה אגודות סטודנטים שלא מחוברות לשום מציאות ולא קריסת המשק האירופי עצמו. אותם ימים עליזים וניפלאים שלורן פאביוס מצרפת התפנה להביא שלום לילידים במזה"ת כדי שהאזור לא יבער - כן היו ימים ונעים להיזכר. אגב משהו יודע מה אם ח"כ גטאס, מה מצב החרם היום ובכלל מה בדיוק עושה לורן פאביוס השואף לטוב (משמועות אחרונות האיראנים והאמריקאים לא ממש זוכרים שהוא קיים ). .

תגובה 1:

  1. האבסורד של "שקר האפרטהייד" בתוך ישראל הרב-גזעית שאירגנה ערבייה-ישראלית שנבחרה במדינה הדמוקרטית.

    בדיוק כשבממשלת ישראל [יוני 2021], המפלגה האיסלאמית בקואליציה, שר ערבי, 2 סגן יו"רים ערבים ושלושה ראשי ועדים ערבים, תווית "האפרטהייד בישראל" מעולם לא נראתה מגוחכת יותר ...

    עצם ועידת ה"אפרטהייד" [יוני 2021] בישראל בתוך בניין הכנסת שאורגנה היום על ידי חברת כנסת ערבית שנבחרה [עאידה תומא-סולימאן] בישראל רב-גזעית ... מתנגדת לכותרתה ולהגדרות שלה עצמה.  האם אפרטהייד דרום אפריקה היתה מאפשרת ועידה כזו בבנייני ממשלתה?

    האם איזושהי מדינה ערבית יכולה לארגן ביקורת עצמית כזו?  שלא לדבר על ה"מדינה-העתידית" פלסטין הערבית האפרטהייד לחלוטין.  במקום בו הכריז מחמוד עבאס ה"מתון "בשנת 2012, -" אם אנו רוצים מדינה עצמאית, אני לא אקבל אף ישראלי אחד בשטחינו", [טיהור גזעני, אתני].


    ___



    ממציא השמצה היה אחמד שוקירי ב -17 באוקטובר 1961 (בהקשר לכך שהוא התנגד לאייכמן להישפט בישראל והוא קידם ב 30 בנובמבר 1962 את הטאקוארה הנאצית בשנת 1962, הקבוצה הנאצית ששמרה על אייכמן וגילפה צלב קרס על גרסיאלה סירוטה ב- 21 ביוני 1961).

    טשטוש האפרטהייד שהשמיע 5 וחצי שנים לפני מלחמת 67 '.

    הבחור הזה, שוקיריי היה משתף פעולה של היטלר מאז 1941 והצדיק את השואה בקיץ 1946.

    {הרקע הנאצי של אחמד שוקאיירי - עבודה עבור היטלר:

    מוזכר בבית-הנבחרים של ארה"ב ב- 26 ביולי 1961 על ידי הנציג הולצמן;  ב- 3 בפברואר 1964 על ידי הנציג סקוט;  על ידי הנציג פרבשטיין ב- 26 בינואר 1965 ונזכר על ידי ד"ר סימארד ל NYT - צוטט ב- New York Jewish Detroit.  ב-3 בפברואר 1967. עמ '9.  שוקיירי גם הצדיק את השואה - כפי שדווח ב'בני ברית', 12 ביולי 1946)}.



    ___



    מאז 1961, כל אמצעי הביטחון שננקטו בישראל "הותאמו" להשמצה ה"מיוסדת"  כבר 'כברירת מחדל'.

    ג'ימי קרטר בשנת 2006 הבהיר כי ישראל היא דמוקרטיה נהדרת השווה לכל, וכי בחירתו במונח הזה היא רק לגבי ה"שטחים", ואף גם שם לא הצליח להראות שום השוואה.  עומר שאקיר מ- HRW היה פעיל פרו-ההשמצה בכל ישראל מאז שהיה סטודנט בשנת 2010, אלא שאז הוא עדיין נאבק בזה ("BDS בארה"ב, 2001-2010." נורא ערקת, קיץ 2010).  בשנת 2021 הוא שינה, הרחיב והגדיר מחדש את האפרטהייד רק כדי לוודא שהתעמולה שלו תידבק.


    ___



    אגב, אם מדברים על גזענות אמיתית, אלו שצוווחים על יהדוזיציה judaizing בירושלים, מה כל הקמפיין הזה, אם לא אנטי-יהודי מובהק? אז ערביזציה, איפוא, כן כשר לפי זה?

    השבמחק