יום שלישי, 30 ביוני 2015

בחירות חוזרות עכשיו !!

אני מודע שבחירות חוזרות עכשיו יפגעו בצמיחה הכלכלית בישראל, יעלו הרבה כסף, ישדרו מסר של חוסר יציבות פוליטית ובעיקר - את תוצאותיהן אין לחזות. האפשרות שניפול מהפח אל הפחת אפשרית.


מצד שני הממשלה די משותקת, המצור הפוליטי עליה יעיל למדי, השותפות בקואליציה נוהגות בגחמתיות ובורחות מאחריות כששני שרים, שר האוצר ושר הכלכלה מסרבים לעסוק כרגע בנושא הכלכלי החשוב ביותר שיש לו השפעה על עתידנו ועל מיצובנו במזה"ת בפרט ובעולם בכלל - מתווה הגז. חוסר היכולת להעביר את המתווה בכנסת ובכלל העובדה שהוא ניגרר לכנסת מעידים על שיתוק אסטרטגי בכלכלת ישראל. הדיון החברתי בנושא כבר התבצע משאושרו מסקנות ועדת ששינסקי שהפכו, בפועל, את המדינה לשותפה מלאה של מעל ל 50% ברווחי הגז - בכך ניתנה גם תשובה לשאלה של מי הגז בכלל - של המפיקים ( טייקוני הגז בלשוננו המזלזלת ) או של אזרחי המדינה .  אפשר כבר לראות שהנזקים הכלכליים שיצטברו בתקופת כהונתה של הממשלה יעלו בהרבה על הנזקים של בחירות חדשות. במצב שהכל תלוי בדמות כמו ח"כ אורן חזן גם היציבות הפוליטית שישראל משדרת מדאיגה מאד. במדדים האלה חייבים ללכת לבחירות חדשות - הסיבה היחידה נגד היא שיתכן מאד, זה לא ממש בדימיון, שהתוצאות יהיו רעות יותר מהמצב הקיים.


יחד אם זאת לדעתי, כשהציבור רואה את אשר לנגד עינייו, הסיכון שבבחירות חדשות הוא המוצא הסביר ביותר. דווקא לממשלת מעבר יש יציבות מדינית רבה יותר מלממשלה בכהונתה הרגילה.  בסוף הבחירות יתקיימו הרבה לפני הזמן תוך צבירת נזקים מתמשכת - ביבי קום ! לך לנשיא - יש כאן הימור אבל ככה אי אפשר להמשיך .


האם אירופה מתפכחת ?


ביום שבת האחרון, בעיקבות פיגוע הטרור בצרפת, בראיון לערוץ חדשות  מקומי בצרפת, אמר ראש ממשלת צרפת מנואל וואלס "אנחנו לא יכולים להפסיד את המילחמה (בטרור -ד.ר), בגלל שבאופן בסיסי היא מלחמה בין תרבויות (ציווילזציות) זה החברה שלנו והתרבות שלנו שאנחנו מגינים עליה" אלא שלא ברור מי האויב שצריך להתגונן בפנין, מי זו התרבות (הציבליזציה) שמאיימת על התרבות הצרפתית או האירופאית שקידשה ועדיין מקדשת את הרב תרבותיות. הרי סך הכל יומיים לפני כן הסביר לורן פאביוס, שר החוץ הצרפתי, את להיטותו להקים במזה"ת עוד מדינה לא ברת קימא, מאויימת מביפנים על ידי החמאס במיקרה הטוב ועל ידי חבורות סלאפיות הנוהות למדינה האסלאמית (דאעש) במיקרה הרע, שללא הקמת מדינה פלשתינית ופתרון הסכסוך בין ישראל לפלשתינים "המזה"ת יעלה בלהבות" - ציטוט.

באותו הקשר אמר אתמול ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, בהתייחסות ל 30 ההרוגים הבריטים בתוניס שהמאבק במדינה האסלאמית, אותה הגדיר איום קיומי למערב, הוא "המאבק של דורנו". אז יש התפכחות או אין ?  הייתי אומר ומסכם ניצני התפכחות ראשונים בעיקר וכמעט רק בבריטניה - אירופה עדיין לא מבינה את מצבה, עדיין אין לה פתרונות, עדיין לא השתחררה מהתקינות הפוליטית ועדיין לא החליטה בין רב תרבותיות לבין מלחמת תרבויות - לדעתי אין היום לאירופה מטרה משותפת ובהעדר ילודה אין לה ברירות רבות  - אז יש אולי ניצנים אבל השימחה מוקדמת מדי.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה