יום רביעי, 15 באפריל 2015

יחס שמור למטומטמים

היום התפרסמה ידיעה  מטרידה, בלשון המעטה. מספר הילדים החולים בסרטן באזור הצפון עלה בעשור האחרון ב 25%. למרות שהעליה בסרטן אינה דווקא במחלות המושפעות מזיהום אוויר הידיעה ניראית מדאיגה מאד.
יש רק בעיה קטנה - בעשור האחרון גדלה אוכלוסיית ישראל ב 20%. איני יודעי נתונים מדוייקים אבל אני כן יודע שבמרחב הצפון האוכלוסיה גדלה מעל לממוצע הארצי ועיקר הגידול הוא באוכלוסיית הילדים - ספק אם יש גידול מגביל באוכלוסיה המתבגרת.. אז בעצם העליה הריאלית של סרטן הייתה עד 4% , בחישוב המירבי !, לעשור ביחס לגודל האוכלוסיה אם בכלל. זה הרבה ומדאיג אבל התופעה היא כלל עולמית - חלק מאורח החיים המערבי ויש לעליה בתחלואה בסרטן שפע של סיבות, לדעת חלק מהמומחים הסיבה היא עליה בצריכת מזון מתועש עם חומרים משמרים, אחרים מצביעים על מנהגי אכילה קלוקלים שקשורים בלחץ החיים, למשל שני בני זוג עובדים, יש אפילו שמצביעים על שיזוף מוגזם או בכלל שיזוף כגורם שמעלה את מפלס תחלואת הסרטן בישראל. זיהום אוויר הוא רק אחד מהם ועוד לא שמעתי על תנועה המונית רצנית שקוראת להשבית את כלי הרכב הממונעים - הגורם המזהם מספר אחד בעולם. 

 אני מקווה להיות מובן בצורה נכונה - בזיהום האוויר בחיפה ובכלל (פתאום שכחנו את הזיהום מתחנת חדרה למשל ) צריך לטפל בניחרצות לגופו של עיניין  - לא צריך לשם כך להתייחס לעם ישראל כחבורה של מטומטמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה