יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

ללבנון, אמריקה והרוב היהודי


רב בישראל


רק שלש הם מצוות "יהרג ובל יעבור" – שפיכות דמים, גילוי עריות ועבודה זרה. כל שאר המצוות הם מצוות מתועדפות. כל תורת המוסר היהודי ובכלל עוסקת בשתי שאלות בלבד – לטעמי, מה הן המצוות ואיזו גוברת על איזו כשיש התנגשות של ערכים ונסיבות. הרי ברור שאסור לחלל שבת, אבל פיקוח נפש דוחה שבת וכו'...  והרב אליקים לבנון מוסיף מצווה רביעית "שירת נשים". יש למסור את הנפש  ולנטוש אירועים בצה"ל בהם תשמע שירת נשים "גם אם בשל כך יועמדו מול כיתת יורים", כך הרב אליקים לבנון ברדיו קול חי ביום חמישי האחרון. הנימוק שירת נשים היא אחד ההיבטים של עבודה זרה.  אבוי למי שרואה בשירת נשים אתחלתא של שמד ועבודה זרה, אבוי למי שאמונתו כה מעורערת וכה מטושטשת עד ששירת נשים מערפלת את אמונתו בעצמו ובתורתו, אבוי למי שלא יודע להבחין בין עיקר לטפל ואבוי ליהדות שהרב אליקים לבנון  מייצג.


יש מי שאומרים שהטאליבן היהודי כבר כאן כנראה שהם צדק.

כל הכבוד לארה"ב

סקר של אחד הארגונים היהודים בארה"ב מצא שכדי שני שלישים מהציבור האמריקאי בעד תקיפה באיראן. לא תקיפה של ארה"ב הגדולה, המרוחקת והחזקה חס וחלילה אלא של ישראל הקטנה, הפחות חזקה וזו שצריכה להמשיך לחיות באזור. כל הכבוד לארה"ב. אני דווקא חושב שסקר בארץ היה תומך בצורה מסיבית שדווקא ארה"ב תתקוף. כל אחד מוכן שאחרים יעשו למענו את המלאכה השחורה. כרגע אהוד ברק שלא מפסיק לקשקש הולך ומשכנע את העולם שאנחנו נעשה בסוף את העבודה המלוכלכת אז למה שהם יתאמצו זה לא פעם ראשונה שיאשימו את היהודים בבלגן בעולם וכניראה זה מה שיקרה גם אחרי התקיפה באיראן. למה שסעודיה לא תזיע, שאירופה לא תחשוש לזרימת הדלק בחורף וארה"ב לא תחשוש מהמשבר הכלכלי הבא.  כבר כעת הם מזהירים מהבלגן שישראל תעשה להם. 


הדמוגרפיה

לפני כשבוע התפרסם שמסך 166 אלף הלידות בישראל בשנת 2010 כדי רבע, קצת מעל 40 אלף היו ילדים ערבים. אז נכון שהרוב הדמוקרטי היהודי במדינת ישראל לא הולך להעלם כל כך מהר כמו שרבים וטובים חשבו לפני הרבה שנים. מצד שני בצד "היהודי" של המשוואה אנחנו מונים גם כמה אחוזים, יותר מ 7300 לידות, של כאלה שלא מוגדרים מבחינת הדת. סך הלידות של לא יהודים, הגיע ל 48 אלף שהם כמעט 30% מסך הילודה. גם שליש מהילדים במדינה מגיל 0-17 הם לא יהודים. צריך להוסיף את ההגירה של אלפים דרך סיני ההולכת ומתגברת ואליהם את הפילוג הרעיוני והתפישתי בחברה היהודית כדי להבין שהרוב היהודי אכן אינו בסכנה. אבל זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי כן בסכנה. בכלל מדינה שיש בה מיעוט של 30% כבר מתקשה מאד להגדיר את עצמה כמדינת לאום.  לסיכום הרוב היהודי מובטח הזהות היהודית של מדינת ישראל לא ולא.   

תגובה 1:

  1. בדרך כלל בעל הבלוג מביא נימוקים ומסביר את ההגיון בטענותיו ועל כך יבורך, אלא שכאשר מדובר בנושאי הדת היהודית ושמירה על ערכיה נעלמת לפתע גישתו הנבונה של הכותב, והוא מסתפק בביטויים כמו ...אבוי למי שרואה בשירת נשים אתחלתא של שמד... וכך הלאה.
    מדוע אבוי, ומה פסול בגישתו של הרב לבנון, אין הכותב מנמק, ומסתפק בהטחות וביטויים קשים כנגד הרב, ללא הסבר או הנמקה. חבל, חבל שהאנטישמיות החבויה מבטלת את הויכוח והדיון ההגיוני, פשוט חבל, זה מוריד את הרמה של הבלוג כולו

    השבמחק