יום שלישי, 1 במרץ 2011

שקר עם המון רגליים

ב 1964 נלחמו כוחות אמריקאים בוויטנאם רק כיועצים צבאיים לדרום. כדי לשכנע את הקונגרס האמריקאי לשלוח כוחות צבאיים למלחמה דווח לקונגרס באוגוסט 1964, שמשחתת אמריקאית הותקפה במיים בין לאומיים על ידי סירות טורפדו צפון וויטנאמיות באקט של מלחמה, במה שלימים הוגדר כתקרית מפרץ טונקין מ 02/08/1964. למעשה חדרה המשחתת באקט מכוון של התגרות אל תוך המיים הטריטוריאליים של צפון וויטנאם במה שניתן לכנות "האמא של הפרובוקציות". הגורל האירוני הוא שלאחר מעל ל 50,000 הרוגים אמריקאים הם אלו שגורשו מוויטנאם בבושת פנים, מחיר פעוט לשקר אמריקאי. הווטנאמים שלמו על השקר ב 2 מיליון הרוגים.

ב 1991 לפני פרוץ מלחמת המפרץ הראשונה הפיצה התקשורת האמריקאית בתפוצה רבתי סיפור לפיו חיילים עיראקים עברו בבית חולים כוויתי, תלשו מהחולים את האינפוזיות וצינורות החמצן - הכול בשביל לשדוד את המכשירים הרפואיים לעיראק. הסיפור היה חלק מתהליך הדה לגיטימציה לסדאם חוסיין, עד חצי שנה לפני כן בן ברית של ארה"ב. בדיעבד הסתבר שהסיפור היה המצאה של שגריר כוויית בוושינגטון, בתו נשלחה לתקשורת, בסיפור כיסוי של ילדה כווייתית ששרדה את התופת, לספר את הסיפור תוך דמעות על אף שהיא עצמה חיה חיים טובים בוושינגטון במועד המיוחס לאירועים. הסיפור כולו היה מצוץ מהאצבע - מקרה הקלאסי של כשכש עם הכלב.

ב 2003 הסבירה ארה"ב שלעיראק יש נשק להשמדה המונית. המידע הושג משלושה מקורות: מאופוזיציונר עיראקי בשם אחמד שלאבי, שלגביו התקבלו אזהרות רבות מהמוסד והמודיעין הירדני שהוא נוכל בין לאומי ושלבסוף נחשף כסוכן מדיח איראני; משקרן פטולוגי שנפל בכול מבחני האמינות האפשריים בשם רפיד אלואן ג'נבי . הוא הציג עצמו כמומחה גרעין עיראקי למרות שלא יכל לזהות אפילו פעם אחת את צילומי אוויר של מתקני הגרעין בהם כביכול עבד, לא הצליח לזהות מכשירים גרעניים בסיסיים ושהמודיעין הגרמני טען בתוקף שהוא שקרן מוחלט, שאגב הודה לאחרונה בראיון לעיתונות הגרמנית שהכול היה המצאה מראשו הקודח; על בסיס עצור מגואנטנמו, מוחמד אל קהטאני, שלאחר עינויי הטבעה הסכים להודות שהוא עבר אימונים בחטיפות מטוסים בעירק מה שגם הסתבר כבדיה מוחלטת. את מחיר השקר המבויים שילמו 5,000 חיילים אמריקאים, מעל ל 150,000 עיראקים (מספרי מינימום) והמרוויחה הגדולה מתעשיית השקר האמריקאית הייתה איראן.

למרות עברה המפוקפק עולה עכשיו כי לאחרונה, במסגרת הדה לגיטמציה למועמר קדאפי, מופצות תמונות של אנשים ירויים שבעליל הוצאו להורג וידיהם קשורות לאחור עם הסבר שאלו חיילים של קדאפי שהוצאו להורג על סרובם לירות בבני עמם. לא ברור מה מקור ההסבר, אין שום הוכחה לטענה והם יכולים באותה המידה להיות חיילים של קדאפי שהוצאו להורג בידי מורדים, עיראקים שהוצאו להורג בזמן העימותים הדתיים בין שיעים לסונים בשנים 2007-8 (יש שפע של תמונות כמעט זהות מאותה התקופה). הניחוש שלי שאלו בכלל תמונות מההוצאות להורג ההדדיות של ברוני הסמים במקסיקו (בהסתמך על מעט נוף רקע של התמונות). את התמונות חסרות המקור והשיוך ואת הסיפור כבר ממחזרת מזכירת המדינה של ארה"ב אתמול (יום שני) בנאום במועצה לזכויות אדם של האו"ם (הזכורה מדו"ח גולדסטון), שלוב הייתה סגנית הנשיאה של אותה המועצה עד לאחרונה. מותר לישראל לפקפק באמינות התמונות גם מול ארה"ב מפני שאם היא לא תפקפק לא יפקפקו בעתיד בסיפורי מוחמד א דורה המטפורי.

* לבסוף – הד"ר גיא בכור פרסם אתמול, ביום שני 28/02/2011, באתרו GPLANT מאמר מאלף על הטלטלה בעולם הערבי. הוא רואה בטלטלה במזה"ת את ראשית דעיכתו של הסכסוך הישראלי ערבי (לא הישראלי פלשתיני) - ממליץ מאוד לקרוא.  ראה את המאמר של דר גיא בכור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה