יום ראשון, 24 באוקטובר 2010

דמעות תנין

ישראל משעבדת את עצמה לסיוע הביטחוני מארה"ב. 3$ מיליארד זה הרבה כסף. מצד שני יש לה מספיק כסף לתמוך במשפחות חרדיות ללא הגבלה, לעודד פרזיטיות וחיים על חשבון המדינה. הנזק הגדול הוא לא דווקא התמיכה הכספית אלא אובדן התוצר הלאומי של אותם אלפים שהמדינה מעודדת לא לעבוד. למען הסר ספק אני בעד שהמדינה תתמוך ותממן מספר מוגבל ומוסכם של אברכים שתורתם אמונתם כי אנחנו גם מדינה יהודית. מספר מוגבל ולא כול מי החפץ בכך. שנית אין לחרדים באמת אופציה להפיל את הממשלה שעל נתח השומן שלה הם חיים ומתקיימים. יש להם אפשרות לעשות צרות לאורך כול הדרך לתקציב או, לחילופין, לתהליך המוזר עם הפלשתינים. בכול אופן זה נושא הרבה יותר חשוב מהתיקון לחוק הנאמנות וצריך לעמוד ניחרץ מול ההשתלטות החרדית. בסופו של יום הם תלויים בחילוניים ובציבור הלא חרדי ולא להיפך ואין להם ממש הרבה ברירות לו רק היו עומדים נגדם נחרצות.


כן! עדיין הצבא הכי מוסרי

אני מאלה שטוען שצה"ל הוא אכן הצבא הכי מוסרי בעולם. רק צבא אחד אחר מתקרב לנורמות של צה"ל – הצבא הבריטי. נכון היו תקלות ומיקרים אבל לא דומה מקרה חריג של חייל שירה בשני נשים עם דגל לבן בשעת קרב במבצע עופרת יצוקה למעשי העינויים השיטתיים בכלא אבו גרייב בעיראק, בידי חיילים אמריקאים שלא במצב סכנה, ובטח לא להרג אזרחים אפגנים בכוונה ובידיעה שהם אזרחים בידי חיילים אמריקאים כדי ליטול מזכרות הביתה (אצבעות, אוזניים, לשון). מסמכי צבא ארה"ב שפורסמו באתר ההדלפות וויקיליק מתעדות מאות מיקרים של עינויים אכזריים בנוכחות חיילים אמריקאים שטוייחו. ועוד 68 מיקרם של מעשי רצח ועינויים בהשתתפות חיילים אמריקאים ובריטים כשאצלנו מתעדים חיילת בצילום משפיל ליד עציר או חייל רוקד לייד עצירה אחרת. יחי ההבדל הממש לא קטן, ומיד משווים אותנו לנאצים. בישראל מיחזרו תמונות של חיילי צה"ל מגבעתי בחיוך נצחון ליד תמונות של מחבלים באחד החממות בגוש קטיף שנים לאחר המיקרה. סוכנות אסושייטד פרס מחזיקה ברשותה 70 תמונות של הרוגים באפגניסטן, לא ברור האם מדובר באזרחים או חיילים, שהושחתו ללא הכר לאחר שחיילים אמריקאים נטלו מהם "מזכרות" והצטלמו בתנוחת ניצחון, זה עם אף כרות, השני עם רגל ושאר זוועות. אסושייטד פרס לא פירסמה את התמונות כי הם :"מזוויעות מדי" אבל הביא אותם לידיעת הפנטגון .

ב 04/09/2009 כיוונו חיילים גרמניים הפצצה של נאט"ו על שני מיכליות דלק שניגנבו יום קודם מחניון צבאי מקומי בידי הטאליבן בקונדוז שבצפון אפגניסטן. הטאליבן הסיע את המיכליות לאחד הכפרים באזור וחילק את הדלק לכפריים המקומיים. כ 100 אזרחים נהרגו בהפצצה שנאט"ו הודה שהם אכן אזרחים. שום חקירה בין לאומית נוסח חיסול שחאדה לא התפתחה ואף קצין לא הועמד למשפט צבאי או אזרחי למרות שחלק ננזפו על המעשה. מדוב בסך הכול במיקרה חמור במיוחד של פגיעה באזרחים באפגניסטן, אחד מני כמה מאות בשנים האחרונות.

אינני מוצא את הקטע ולכן הקטע הבא הוא מהזיכרון בלבד. גולדסטון נשאל באחד הראיונות האם אינו מפלה לרעה את ישראל ומדוע לא נחקרו מעשי ארה"ב ובריטניה בעיראק ואפגניסטן – גולדסטון ענה בערך כך, מהזיכרון החופשי שלי, אני משוכנע שהם (ארה"ב ובריטניה) עשו ככול יכולתם למזער את הנזק לאזרחים ושהם "פשוט התנצלו". מכאן עולה שהוא משוכנע שאנחנו בישראל לא עשינו זאת. מעניין האם משהוא ימצא את גולדסטון ויטרח לחלץ ממנו התנצלות או לאמת אותו עם עצמו.

כן! יש לנו מפעם לפעם סיבות להתבייש במעשה ידנו אבל בעולם יחסי ולא מושלם עדיין צה"ל הוא הכי מוסרי - בהרבה דרגות יותר מצבא ארה"ב או גרמניה, בקצת יותר מצבא בריטניה.

תגובה 1:

  1. די לשנאת החרדים

    מהפכת המיחשוב בהמשך למהפכה התעשייתית עם המצאת המנוע, הביאה לכך שעולמנו סובל מעודף עובדים. המאמץ להגדיל את התל"ג והצריכה מביא במקביל לשחיקת משאבי כדור הארץ.
    יש איפוא לשנות את תפיסת העולם והסגידה ל"דת העבודה", להפסיק לראות "ביצירת מקומות עבודה" תכלית, אלא להבין שהמטרה היא הפחתת העשן והרעש והזיעה, ומעבר לגישה של הסתפקות במועט במובן החומרי והעדפה של ערכי רוח.

    רוב הציבור, שטוף התקשורת, אינו מוכן עדיין לשנות תפיסתו הצרכנית בזבזנית. ודומה לו שאין חלופה ראויה למרדף המתיש והמזיק של עוד ועוד עבודה ותל"ג וממון וצריכת ראווה וגאווה. זכינו ויש בתוכנו ציבור המציג את הכיוון האקולוגי הנכון והנבון, ציבור המעדיף להגות וללמוד על פני רדיפת בצע, הזזת הרים וייבוש מאגרי המים.
    עלינו להרחיב ולהעמיק את התופעה "החרדית" ולעודד עוד ועוד אנשים ומגזרים לבחור בדרך של הקטנת הצריכה החומרנית, ולחדול מטירוף ה"עבודה והצריכה".

    לחילוני קשה להיות מובטל, הוא חש חסר ערך, מושפל ומכאן גם התסכול, האלימות והוונדליזם והפשיעה. לכן יפה עושים החרדים שאינם מתחרים על מקומות העבודה ואינם דוחקים את החילוני אל מעגל האבטלה והפשע.

    בימים אלו משלמת מנהלת הכנרת - למעשה משלם המסים, סכומים גבוהים לכל דייג המסכים להימנע מעבודתו, ואינו משליך את הרשת אל הדגה המתדלדלת באגם הגוסס.
    יש לאמץ גישה זו באופן רחב ומקיף, ולהעדיף לשלם (סכומים נמוכים בהרבה - כפי שעושים לגבי החרדים) לכל מי שמוכן לשבת וללמוד ולצייר, לשחק או להגות ולהתפלל, והעיקר ולחדול מהלחץ על "יצירת מקומות" עבודה מלאכותיים ומכתישת משאבי ארצנו הדלים.

    חייבים לשנות את התפיסה החשיבתית הישנה, וחייבים לבטל את שנאת השונה והאנטישמיות

    השבמחק