יום שני, 26 בנובמבר 2012

הפצמ"ר הראשון

רבות התלבטו אצלנו מה ישראל תעשה כשהפצמ"ר הראשון מעזה יתפוצץ בישראל לאחר שהפסקת האש עם החמאס תיכנס לתוקף. ובכן הפצמ"ר ההראשון נחת לא אצלנו אלא אצל הפלשתינים. למחרת הפסקת האש, ביום שישי 23/11/2012, ניסו הפלשתינים לעצב את כללי המשחק מחדש ושלחו מאות מפגינים לגיזרת חאן יונס, מול כיסופים, להגיע עד הגדר ולחבל בה. בניסיון נורה ונהרג פלשתיני. בימים רגילים , ובלי קשר לנסיבות המדוייקות של המיקרה, היה אירוע כזה מוליד ירי של מספר רקטות קסאם לישובי עוטף עזה. הנה הפעם הגבילו עצמם הפלשתינים לתלונות, לזעקות ולדיבורים ושלחו מיד את כוח הביטחון שלהם לשמור, למעשה "למעננו", על הגדר ולמנוע את הישנות המיקרים. כרגע המיקרים דעכו וברור שהחמאס מעוניין, לעת עתה ולזמן לא ידוע, בשקט. רגע הפצמ"ר הראשון המטפורי הגיע אבל בהפוך, הדילמה אצלם ולא אצלנו. אולי יש בכך אינדיקציה ראשונה לבאות.


האמת על "המצור"


פעמיים ראיתי בשבוע שחלף תוכניות בבי.בי.סי שעסקו במישרין ובעקיפין בנו ובשכנינו הפלשתינים מעזה. בתוכנית הראשונה "דיבורים קשים" רואיין שמעון פרס על ידי מי שכניראה בלע ללא סייג את הנרטיב הפלשתיני בסכסוך. בשלב מסויים הוא הטיח בשימעון פרס, שהזכיר את ההתנתקות מ 2005 כאות לרצון הישראלים בשלום, שההתנתקות לוותה בסגר ובמצור מבחוץ על הרצועה עד שהפלשתינים מתלוננים שהם "בבית סוהר אחד גדול". שמעון פרס ענה כרגיל שאין ברירה, יש טרור וכו'. היה צריך לצפות משמעון פרס שידע ושיעלה את האמת שעד הפלת שילטון הפת"ח שנתיים לאחר מכן, באוגוסט 2007, מעבר רפיח למצרים תיפקד נורמלי תחת פיקוח כוח משקיפים בינ"ל כעולה מהסכם אוסלו, המעניק לישראל, עד חתימת הסכמי השלום, זכות בינ"ל מוכרת לפקח על הגבולות החיצוניים של הרשות הפלשתינית, וכן מעברי הגבול בכרם שלום ובארז וכי הסגר הוא תוצאה מאוחרת של השתלטות החמאס על עזה והתחמשותו בנשק מוברח מבחוץ. לא הוזכר שלעזה גבול משותף גם עם מצרים, שהצמיחה בעזה היא המהירה בעולם, 14% בשנה בשלושת השנים האחרונות, החשמל, המים והמזון מסופקים מישראל כמעט ללא הגבלה, אלפי פלשתינים מעזה עברו, מאז 2007 והשתלטות החמאס על הרצועה, טיפולים רפואיים מיוחדים בישראל והסגר, לא המצור, נועדו סך הכל למנוע הברחת נשק לרצועה. אגב בנושא הזה הסגר הוא כישלון כימעט מוחלט.

 
למחרת שוב ראיתי ישראלי, דר' שאול צדקה, משתתף בפנל בבי.בי.סי יחד עם שני משתתפים לא מוכרים לי ובארי עטוואן, עורך העיתון הסעודי המודפס ומופץ מלונדון 'שרק אל אווסט' ותעמולן אנטי ישראלי בוטה. שוב עלתה טענת "המצור" כחלק ממזימת הנסיגה. שוב אותן התשובות ושוב התעלמות מהעובדות. יש אומרים שהעובדות יכולות לדבר בעד עצמן, אבל אפילו הישראלים המייצגים אותנו בעולם מדברים בקלישאות ומסתירים, לא יודעים או פשוט לא זוכרים את העובדות .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה