יום שני, 8 במאי 2017

פוטין - דמוקרטיות תחת איום !

ביום שלישי 02/05/2017, בהעידו בפני ועדת המשפטים של הסנאט בארה"ב, אמר ראש ה FBI ג'ימס קומי - ציטוט - "רוסיה המדינה המאיימת בעולם"  והוסיף "היא תעשה זאת שוב כי בבחירות ( פריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב - ד.ר) זה עבד לה" - הנה כעבור שבוע בדיוק רוסיה עשתה זאת שוב ! - פריצת ענק למערכות המחשוב והדיוור של המועמד הצרפתי הלא רצוי לקרמליו, מנואל מקרון  כדי לנסות לחזק את מעמדה של המועמדת הרצויה. אין אפשרות להעריך היום האם הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב ולמטה קלינטון הכריעו  את הבחירות לטובת טראמפ אבל הצל והחשש ישארו ותאוריות הקונספירציה ישגשגו. במקרה של צרפת הפער לטובת מנואל מקרון היה כה גדול שזה כנראה לא שינה דבר . בכל מיקרה אי אפשר להתעלם - פוטין הפך את המאבק על עצם התהליך הדמוקרטי, כנראה אחת מנקודות האור הלא רבות של האנושות היום - לאחד מספינות הדגל שלו.

אז המלחמות בצ'ציניה - שהסתיימו בהכרעה רוסית ב 2009, המלחמה בגאורגיה ב 2008, הקרבות במזרח אוקראינה וכיבוש קרים  ומאז המעורבות הרוסית בסוריה מספטמבר 2015 משתמשת רוסיה באלימות בלתי מבוקרת ששמה לאל ומגחיכה את כל "חוקי המלחמה" והאמנות להגנת אזרחים לא מעורבים. הפצצה ושיטוח שיטתי של ערים, הרס במתכוון של מערכות הסיוע והרפואה כולל הרס מוחלט של בתי חולים, הרעבה של אוכלוסיות גדולות, טיהורים אתניים ועיצוב גבולות מחדש בגאורגיה ואוקראינה.  המערב עומד מנגד מפוחד, מתקשה לגבש אפילו חזית מדינית אחידה של הטלת סנקציות כלכליות נושכות כדי לפחות לנסות ולהרתיע את רוסיה מלנסות את כוחה למשל במולדבה, בלטביות, בחלק ממזרח אירופה וברפובליקות של מרכז אסיה כמו אוזבקיסטן או טג'יקיסטן.

בכל מיקרה ברור שהתיאבון הרוסי התעצם וכעת רוסיה מתמקדת בעצם התהליך הדמוקרטי של "הדמוקרטיות" שהוא גם מקור כוחן.  בכל הדמוקרטיות בעולם גובר כעת החשש מניסיונות רוסיים "להנדס" את התוצאות דרך התהליך הדמוקרטי, לפורר את המערב ולהחליש את משקלו בזירה העולמית. המאבק הזה כבר מאפשר לעריצים בהתהוות כמו ארדואן בתורכיה, דוארטה בפיליפינים ומדורו בוונצואלה להפוך את מדינותיהן למקור של אי יציבות מתריס כלפי המערב.

רוסיה כנראה לא תפנה למלחמה גרעינית אבל היא כבר פנתה למאבק בעצם התופעה הדמוקרטית וכרסום בתהליך בכל מקום אפשרי. כרגע לא איראן, צפון קוריאה או וונצואלה מאיימות על הסדר והיציבות העולמית, הן סך הכל מתמרנות במרחב ובהתאם למטרות הנוחות לרוסים  אלא רוסיה שבלעדיה אין לאיראן או צפון קוריאה "אופק מדיני" אמתי  - רוסיה היא רגע המבחן של המערב ובעיקר של הדמוקרטיה במערב !

4 תגובות:

  1. פוטין הוא הוא שיכול לחשוף קבל עולם כי הסו קולד דמוקרטיות מערביות אינן דמוקרטיות כלל ועיקר..הן נשלטות בכוח הכסף הרוטשילדי, כלכלת החובו כמובן לא נשכח את רפואת הכימיקלים ההרסניתשמפרנסת את הקשורים לה..פוטין יעשה הכל לחשוף את העבדות המערבית ...

    השבמחק
  2. איך ארה"ב שלאחר אובמה יכולה להזהיר את פוטין שהיא מוכנה אם צריך גם להגיב? תקיפה בצפון קוריאה או אירן?

    השבמחק
  3. דני, אתה קורא יותר מידי עיתונות ישראלית\אמריקאית וגם כנראה מגזים בראיית ערוצי 2 ו-10, CNN וכדומה אשר מזמן הפסיקו להיות מקורות מידע והפכו לאמצעי תעמולה ושתיפת מוחות.
    לא שברוסיה מצב יותר טוב. הוא יותר גרוע עקב מעפייני וההיסטוריה של חברה הרוסית.
    דמוקרטיה מערבית מאוימת לא על ידי רוסיה – מדינה חלשה קלקלית וצבאית (כן, גם צבאית חוץ מאוסף של נשק גרעיני חלוד), נשלטת על ידי קלפטוקראטיה וחיה ממכירת משאבי טבע.
    איום האמיתי לדמוקרטיה מערבית הוא התפרקות של חברה מבפנים עקב אובדן ארכים, התפלגות, שיסוי ושטנא.
    פעם מערב (קאשר היה באמת מערב) הצליח להתמודד עם ברה"מ אשר היו פי עשרה יותר חזקים מרוסיה.
    רומן

    השבמחק
  4. לאנונימי בוקר טוב

    את הערוצים שהזכרת לא ראיתי, אפילו במיקרה, בשנתיים האחרונות. הבעיה שלוחמת סייבר היום היא נשקו של החלש , חשאית בדרך כלל, קשה לשים את האצבע ומספיק בצוות מוכשר של, נניח, 20 בני אדפ. תולעת ה"סטוקסנט" עצרה את תוכנית הגרעין האיראנית במעל לשנה וגרמה לתוכנית יותר נזק מכל אמצעי אחר. אז נכון שהצבא הרוסי חלוד, הכלכלה על הפנים, האוכלוסיה מתמעטת והעתיד עגום אבל בלוחמת סייבר הם המעצמה הפרועה ביותר לא בריגול פסיבי אלא בהתקפות ושיבושים אקטיביים בעולם !

    השבמחק