יום שלישי, 9 באוגוסט 2016

ימות משיח !

נזקקתי לשם "ימות משיח" נוכח טענות מתרחבות בפייסבוק נגד "הימין המתנחל, הדתי והמשיחי" שיש המגדירים אותו סכנה לקיום הלאומי שלנו או לקיום מדינת ישראל . אציין שאני לא דתי אלא חילוני למהדרין, לא מתנחל, ימני מתון בדעותי עם עבר של פעילות החשודה כ"תבוסתנות שמאלנית" ואני רחוק מאמונה במשיח או באיזה כוח עליון שהוא. מצד שני ההיסטוריה מלאת תהפוכות ואירועים בלתי צפויים ומפתיעים שאיש לא חזה מראש, למשל ה'אביב הערבי'. אם אתה נחוש, המטרה ברורה ונהירה, תוכניות הפעולה מוכנות, אתה מזהה בזמן את התהפוכות ואתה נמצא שם !! הסיכוי שלך לנצל את המהפך לטובתך הוא גדול מאד. אסיים בקביעה שהנחישות, ההתמדה והמוכנות שתלויים בך חשובים, אסטרטגית, הרבה יותר מהיכולת להבין ולנתח הכי נכון שאפשר מציאות עכשווית (שאני לא מזלזל בה חלילה) כי המציאות תשתנה בוודאות !! וסביר שתפתיע לעתים תכופות ומזדמנות.  
בתחילת החודש ירד מחיר הדלק בישראל בעוד כ 30 אג', בערך 5%. אירוע שחמק מתודעתנו וניראה הכי טיבעי שבעולם.  בראשון לאפריל 2012, לפני 4 שנים וקצת, חצה מחיר הדלק את רף שמונת השקלים והנה היום מחירו, בערכים ריאלים, מכדי שני שליש מלפני ארבע שנים. אין אף מוצר יסוד שמחירו צנח בכדי שליש מערכו בתוך ארבע שנים - בדרך כלל המחירים מתייקרים - התמונה עוד מדהימה הרבה יותר כי אז, באפריל 2012, מחיר החבית הגיע כדי 100$ והעולם חשש, מכל הנתונים שהיו אז, שהנה.. הנה מחירי הנפט יגיעו לכדי 130$ לחבית. כל הכלכלנים ה"ריאלים" ניתחו אז את המציאות והתקשורת הכלכלית בעולם הוצפה בנבואות "שחורות" על אסון כלכלי עולמי מתרגש ובא ממש מחר, מסוכן מההתחממות הגלובלית, עידן כלכלי שיחזיר אותנו בתהליך ההיסטוריי אחורה .
משק הנפט העולמי חטף מכה אחרי מכה - מדינות מפיקות מרכזיות, שפעם שמועה על משבר פוליטי בהן הייתה מערערת את הבורסות בעולם, מתפרקות, אין ביקוש לתוצרתן, הן תחת סנקציותן ורובן בכלל במלחמה נוראית. עיראק חרבה, איראן לא מצליחה לחדש את יצור הנפט כי חידוש הייצור, במחירי הריצפה הנוכחיים, אינו כידאי והזרמת נפט איראני לשוק העולמי תפיל עוד יותר את המחירים, בלוב שולטות מליציות על מסופי הנפט, ערב הסעודית שקועה במלחמה בתימן ובעימות מתמשך עם אוכלוסיית העובדים הזרים, רובם שיעים, המרוכזים סביב שדות הנפט שלה במיפרץ, וונצואלה שקעה במשבר כלכלי והדלק שלה אינו מספיק למשק המדינה מאותה הסיבה של איראן - מחיר הדלק כה נמוך שתיחזוק הציוד וחידושו כבר אינם כידאיים. ארה"ב אסרה על הפקת נפט במיפרץ מקסיקו ומקסיקו עצמה מתלבטת אם שווה לה להפיק, בשיטחה, נפט כשאפשר לרכוש אותו בזיל הזול מבלי להסתבך בהשקעות עתק. לפי כל הנתונים ה"ריאלים" של 2012, לפי כל המומחים, כל מתכנני הכלכלה והמדיניות בתנאים שמניתי היינו צריכים להיות היום ב"קטסטרופה" כלכלית עולמית נוראה. אבל אז הגיע פתאום 'המשיח' - שמו בישראל "טכנולוגיית פצלי השמן" וארה"ב, הצרכן הגדול בעולם, שאז, ב 2012, עדיין יבאה כ 85% מתוצרתה, מייצאת היום נפט לכל דורש במחירי ריצפה. פצלי השמן הם משאב נפוץ שקיים בהמון מדינות בעולם. המעניין שהטכנולוגיה הייתה כבר בשלב תיפעול מיבצעי ראשוני ב 2012 אבל כל ה"ריאליסטים" לא הצליחו להבין את משמעותה והמהפכה שהיא נושאת בכנפיה, נקרא לזה חוסר אמונה ברוח האדם ויצירתיותו.
מאז ראשית המפעל הציוני ו"הסכסוך" היה לו מנוע שהפך אותו ל"הסכסוך", סוגיה בינ"ל שבלי פיתרונה אין יציבות עולמית בשלב א' ואין שלום עולמי בשלב ב' (שלב המשיחיות), העולם חווה אחרי מלחה"ע השניה השמדות עמים, חיסולים המוניים, החזרת מדינות "לתקופת האבן" (ווסטמורלנד בוויטנאם), מהפכות אין סוף וסכסוך אחד !! רק אחד !!. המנוע של הסכסוך היה העוצמה הפוליטית המשולבת של העולם הערבי, הסכסוך כמקור לגיטימיות למדינות שאין להן חזון לאומי ומכנה משותף אחר ותלות עולמית בנפט. העולם הערבי עסוק היום בהגדרתו מחדש, בחורבנו ובהישרדותו הנואשת והנפט - מקור העוצמה והכוח הפוליטי בעבר הקרוב - הפך למקור חולשה - הן זקוקות למכור אותו יותר משהעולם רוצה או זקוק לרכוש. היחידה שהבינה את מצבה זו ערב הסעודית שיצאה במיזם של 2500 $ מיליארד דולר (אלפיים חמש מאות מיליארד) כדי לגמול את סעודיה מתלות במשק הנפט. תקצר היריעה לתאר את התהפוכות החברתיות שסעודיה צריכה לעבור כדי להצליח אבל דבר אחד ברור - סעודיה לא תהיה סעודיה שהכרנו ובמקום שהעולם יהיה תלוי בה היא תהיה תלויה בסחר העולמי וביכולת להתחבר בהצלחה לטכנולוגיה העולמית המתקדמת (אני מזהה כמה משיחים קטנים מחכים להיוולד עדיין בשלב ההריון המוקדם). בקיצור למרות שכל ה"ריאליסטים" לא האמינו שזה יכול לקרות - לפי חישוביהם היה צריך לקרות ההיפך - הגיעו ימות משיח !!.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה