יום חמישי, 17 בדצמבר 2015

גבול הלגיטימיות

תמיד הייתי בעד, כתבתי כאן בבלוג על כך מספר פעמים, שכל עמותה בישראל, הכוונה לכל עמותה מימין או משמאל, כזו שעוסקת בהצלת כלבים או ב"הצלת ישראל", להשקפתם, ושעיקר מימונה בא מחו"ל, אני מתכוון למעל 50%, חייבת להיות רשומה כ"סוכן זר" כמקובל בארה"ב וכמו שאנחנו מגדירים גוף ציבורי כ"מלכ"ר", מוסד ללא מטרות רווח, כך צריך להיות לכל עמותה שמימונה זר ציון "ס"ז" - סוכן  זר.

עמותה כזו חייבת בשקיפות, כמו כל עמותה, ואזרח מהשורה, כל אזרח, יוכל בהקשת מקלדת להיכנס לאתר רשם העמותות לקבל פרטים על העמותה, כל עמותה, על מקורות המימון והדוחו"ת הכספיים שלה.  מצד שני, בשם הדמוקרטיה וחופש הדיבור צריך לאפשר לכל עמותה, אלא במיקרים קיצוניים שמוגדרים בחוק, לפעול ולהשמיע את דעתה בציבור הישראלי . עוד כתבתי בעבר והצעתי שכל עמותה הפועלת בארץ, אפילו תמומן על ידי איראן, תנהל את כספה בארץ תחת נגישות החוק הישראלי - הסיבה היא שניתן יהיה לתבוע עמותה כזו בבית משפט, נניח על לשון הרע והפצת שקרים, וגם לקנוס אותה ולעקל את כספה אם בית המשפט, רק בית המשפט, ימצא לנכון. כסף המנוהל מבחוץ נותן לכל עמותה שפועלת בארץ זכויות "אקס-טריטוריאליות" מחוץ לחוק הישראלי.  הכלים האלה דיין כדי שכל עמותה הפועלת בארץ תיתן דין וחשבון, קודם כל לעצמה, היכן גבול הלגיטימיות החוקית והמישפטית.

הפתיח רומז לכיוון "שוברים שתיקה" למרות שזו דעתי עוד הרבה לפני הקמת הקבוצה ב 2004 ואני מניח, לא בדקתי, שגם הכספים של עמותת הנגד "אם תרצו" בחלקם הגדול מקורם בחו"ל ואם אכן כך כל האמור לעיל צריך לכול גם עליהם.

אין לי מילה טובה ולו אחת לאסופת מסרסי האמת שלפי עדות של המנכלית יולי נובק בראיון לאריה גולן בקול ישראל, רשת ב, ביום שני    ב"הבוקר הזה " ב 14/12/2015, הכסף מגיע ממדינות באירופה שמעבירות את הכסף לרמאללה ומשם הוא משמש לפעילותם. העובדה הזו עצמה צריכה להיות מצויינת בכל התייחסות ל"שוברים שתיקה" או לכל גוף אחר ממומן מבחוץ והיא שצריכה להגדיר את הלגיטימיות הציבורית שלו אצלנו ואת המשקל והאמינות שאנחנו נותנים לפעילותה, לטענותיה וליומרה שהם מייצגים את "המצפון הישראלי".  אני אישית חושב שכשאירלנד, שבדיה הולנד דנמרק ושווייץ שולחים כסף לרמאללה שיממן פעילות אנטי מימסדית בחברה הישראלית אי אפשר לדבר על "יצוג מצפוני" ועל דאגה לשלום ישראל אבל זה חוקי - נכון מסריח אבל חוקי. המלחמה בתופעה צריכה לחשוף את הסירחון שנריח כולנו אבל לא לפגוע בחוקיות .  

הקמפיין של "אם תירצו" , קמפיין "השתולים" הוא מבחינתי קו אדום, הוא עובר את גבול הביקורת לעבר ההסתה עצמה. ראוי שהנושא יחקר ואם יש צורך יטופל על ידי רשויות החוק. הרי יש כל כך הרבה נתונים מרשיעים על "שוברים שתיקה" שאין צורך בהסתה - אפילו העובדה שהכסף מנוהל מרמאללה מספיקה כדי להבאיש את ריחם.

המלחמה בהם צריכה להיות דרך חוקים המסדירים את המימון הזר לכל - דגש לכל - העמותות בישראל ולא דרך מסע הסתה שעלול, חלילה, גם להסתיים בפגיעה פיזית .  אם תירצו, לטעמי, עברו את הגבול ופגעו, לכן, בעיקר בעצמם.

הערה נוספת - עולם תיקשורת ההמונים בישראל השתנה לבלי הכר - על מי הם כבר משפיעים באמת ?- הציבור הישראלי כבר רחק מהם ובאירופה יש המון צרות אחרות . הכי טוב פשוט להתעלם מהם !!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה