יום חמישי, 10 ביולי 2014

הדרך השלישית

"...בהקשר למהלך הקרקעי התגלתה גם אחת מנקודות התורפה של ישראל והיא היצירתיות המיבצעית. מבצע "עמוד ענן" הוא חדשני מאד בישום טכנולוגיות מתקדמות, למעשה מדובר במלחמת הייטק ראשונה מסוגה (ביטוי של ד"ר גיא בכור) אבל היצירתיות המבצעית הישראלית הפכה ליצירתיות טכנולוגית. כמו שכתבתי כמה פעמים בעבר בין כניסה רועשת של חטיבות חי"ר ואוגדות שיריון לעזה מצד אחד ואפס מעשה מצד שני יש בתווך שפע של פעולות קומנדו קרקעיות וחצי חשאיות שיכולות להלך אימים על החמאס והנהגתו למרות שחלקם גם עלול להסתבך - רק המעז זוכה". כתבתי כאן בבלוג ב 20/11/2012 תחת הכותרת "עוד סיכום יומי". כמעט כל הכתוב אז נכון (גם התמונה) גם היום למעט השם שהוחלף מ"עמוד ענן" ל"צוק נחוש".

למרות שאין לי טענות בסיסיות על ניהול מבצע "צוק נחוש" הדיון לוקה בחסר. נכון שלישראל יגרם נזק עצום היה ונשתלט מחדש על רצועת עזה אבל אפשר לפעול קרקעית, נקודתית ומידתית בלי להשתלט על עזה .

המשטרה - לא מושלמת אבל...

אחת החליט "ידיעות אחרונות" להתחשבן עם מן דהוא תתחיל ידיעה לרדוף ידיעה על כשלונו ומגרעותיו של הקורבן התקשורתי הבא. הקורבן הפעם הוא לא ראש הממשלה, השעיר לעזאזל הניצחי של העיתון, לא אשתו שרה ועלילותיה אלא מפכ"ל המשטרה. "פרשה שתטלטל את המשטרה" טרח העיתון לפרסם תחת צו איסור פירסום את פרשת עו"ד רונאל פישר ואלון חסן. נכון המשטרה יוצאת לא טוב והתגלה שיש חוקרים המדליפים לעורכי דין אבל רחוק מאד מלטלטל את המשטרה.

בסך הכל המשטרה מצליחה הרבה יותר מבעבר, הרבה הרבה יותר, לחשוף שחיתויות "צווארון לבן". אפשר להגיד שלראשונה מאז קום המדינה מצליחה המשטרה להלך איימים על הקשר המושחת "הון ושילטון", לחשוף פרשיה אחרי פרשיה, לפורר לאט אבל בטוח את משפחות הפשע (זוכרים אברג'יל, דומרני, צרלי אבוטבול, מיכאל מור ונוספים) ולשדר מסר ברור וחד משמעי - המשטרה עשויה להגיע לכל מקום. כשמישטרה מצליחה בתחום של פשע מאורגן ו"הון ושילטון" מופנה הון רב לחדור ולקעקע את המשטרה מבפנים ופה ושם זה גם מצליח. אויבים רבים וחזקים פועלים נגד המשטרה מתוך השלטון. כך זה בכל מקום בעולם כשהמשטרה מצליחה לקעקע את הקשר המשחית "הון שילטון" ןלדחוק הצידה את הפשע המאורגן.

גם המלחמה בתאונות הדרכים מצליחה וישראל נמצאת במקום נמוך מאד בדירוג העולמי. זה לא אומרת שברמת השיטור הבסיסי יש שיפור. עדיין הטיפול בפריצות ועבריינות רחוב כושל, הסכינאות ושכרות הנוער מחריפים והשרות במוקד 100 רחוק מלהיוות מיקצועי וטעון שיפור משמעותי. רוצה לאמר יש הרבה מה לשפר במישטרה, זה נכון כמעט לכל משטרה בעולם הדמוקרטי, אבל יש למשטרה גם הישגים ולהכל, גם לכשלונות וגם להצלחות, יש לה שותפים בחברה, בחינוך ובפרקליטות.

לי יש חשש שמלחמת "ידיעות אחרונות" במישטרה לא נועדה להפוך את המשטרה למושלמת יותר אלא לקעקע אותה והעומד בראשה לרעת שלטון החוק בישראל ולטובת הקשר המשחית "הון שלטון".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה