יום רביעי, 25 בדצמבר 2013

שאלות של תם

א. האם מותר לכל אדם בעולם שהגיע לגבולה של מדינת ישראל גם להיכנס אליה באופן אוטומטי.
ב. האם מותר או אסור למדינת ישראל להחליט מי ניכנס ומי לא ניכנס.
ג. האם מותר למדינת ישראל לא לסנן את הניכנסים, למי מותר ולמי אסור להיכנס, אבל  להגביל את מיספר הניכנסים למשל שלא יהיו בישראל יותר מ 10 מיליון (או כל מספר אחר) . כשנגיע למספר ההברזל חנחסום את הגבול לכל המיקרים הבאים - יהיו קשים ואמללים ככל שיהיו.
ד. במיקרה ומותר לישראל לקבוע מי ניכנס ומי לא ניכנס מה המדדים (קריטריונים), כיצד מסננים, כיצד קובעים ולמי מותר לקבוע.
ה. האם יש הבדל בין פליט ובין מהגר עבודה, מה ההבדל ומי המחליט.
ו. מאחר שכל אדם נוצר"בצלם אלוהים"  האם מותר לישראל  מבחינה הומנית להפלות בין  הפליט הנס על נפשו מהמשטר הסורי  לבין הפליט מאריתריאה או ממאלי.
ז. מה המחויבות של ישראל, כלכלית ומוסרית, לפליטים , יהיה מספרם אשר יהיה, ומה המחויבות למהגרי עבודה .
ח. האם יתכן שיש בינינו המגדירים באופן אוטומטי פליט  רק מי שהוא שחור עור שמגיע לגבול ישראל מצרים ואם הוא שחום עור  המגיע לגבול ישראל סוריה איש לא מתייחס אליו.
ט. כמה משאבים צריכה ישראל להשקיע במי שניכנס לתחומה  כפליט או מהגר עבודה סתם  ומה אם המשאבים באים על חשבון תקציבי רווחה ופיתוח אחרים.
י. היה ולישראל מותר למנוע כניסה של מי שהיא לא מעוניינת בו איזה אמצעים מותר לה להפעיל כדי למנוע כניסה והיה וכבר 'התפלחו' למדינה האם מותר לגרש אותם או מי שהצליח הרוויח.
י"א - האם מותר לישראל למנוע כניסה של מהגרים מחשש שבתוכם יש גורמי פח"ע או כאלה שעלולים לחבור לפח"ע, גורמים פליליים או אלימים מכל סוג שהוא. כיצד יודעים ומי קובע.
י"ב האם יש לישראל איזו מחוייבות  למשפחות הפליטים או מהגרי העבודה שנשארו מאחור. האם  זה שהחזק הצליח להגיע לגבול שלנו מרשה לנו להתעלם מהחלש שנישאר שם בעוני וברעב (כמעט כל אפריקה וחלק גדול מהעולם הערבי).
י"ג. כיצד נוהגות מדינות אחרות עם בעיות דומות והאם אנחנו שונים מהם לטוב או לרע. (מה בכלל אנחנו יודעים על היחס באירופה למהגרי עבודה ולפליטים ולמכסות של פליטים וכדומה).
י"ד. האם מותר לישראל, נוכח מצוקות העולם ויכולתה הכלכלית, לדבוק בניסיון לשמור את זהותה כמדינה יהודית דמוקרטית גם אם הזהות  היהודית מתנגשת באומללותם של הפליטים  ומהגרי העבודה . אם התשובה היא שלילי ואסור לישראל לדבוק בזהותה נוכח גלי המהגרים והפליטים האם מותר לה להתעקש על זהותה וקיומה דווקא נוכח המצוקות הפלשתיניות והקשיים שלהם.  אם אנחנו מוותרים על המרכיב היהודי-דמוקרטי אז למה בכלל להילחם בפלשתינים - אולי עדיף להגר לאמריקה או לחיות בברלין במקום כל הדילמות הקשות?

שכל אחד יתן לעצמו תשובה משלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה