יום ראשון, 3 בנובמבר 2013

פרשת אשכנזי

 לו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי היה אכן נקי כפיים במה שכונה  "פרשת הרפז" או "מסמך הרפז" לא יכל להיווצר כל קשר אישי ישיר בינו לדמות הצללים בועז הרפז וודאי לא יכל לקרות שהרפז היה מתכתב באינטסיביות עם אשתו של אשכנזי שכן לא ידוע על כל מכנה משותף אחר בין השניים. עדיין רב הניסתר על הניגלה אבל ככל שהפרשה נחשפת ברור שגבי אשכנזי, כרמטכ"ל, ניסה בדרכים ניפתלות ומתחת לרדאר לסכל את החלטת הדרג המדיני הממונה למנות את יואב גלנט לרמטכ"ל אחריו. לשם כך, מסיכום הידוע עד כה, גוייס הרפז להדליף חומר מכפיש על יואב גלנט באמצעות העיתונאי קלמן ליבסקינד ממעריב. יש לציין שהמזימה הצליחה.  יואב גלנט הוכפש ונוצרה נגדו דעת קהל שלילית בשל עלילותיו במושב  עמיקם. בין השאר צולם ביתו "המפואר" של יואב גלנט, שאני בטוח שיש עוד כמוהו במושב עמיקם - בכל מושב כולל במושב שלי. צילום הבית  ופירסום הצילום בעמודים הראשיים של התקשורת הישראלית לא נועד לעצם העיניין אלא לנקר עיניים ולעורר רגשות שליליים. יש לא מעט בכירים בצה"ל, במערכת הביטחון ובשרות המדינה בכלל שבתיהם מפוארים לא פחות בהמעטה.

כיום כבר אי אפשר לפקפק שגבי אשכנזי השתתף ב"תפירת" תיק ציבורי ליואב גלנט תוך שהוא חותר תחת הדרג המדיני הממונה מעליו וכשהוא פועל בניגוד לקוד האתי, המינהל התקין והמוסר הבסיסי. במעשיו הכתים את עצמו, את צה"ל ואת הנורמות הבסיסיות בדמוקרטיה שהצבא כפוף לדרג המדיני. אני מסתייג מהמילה "פוטש" כי גבי אשכנזי לא ניסה לתפוס את השילטון במדינה או ממש להדיח את שר הביטחון אבל הוא כן ניסה  לפגוע במעמד שר הביטחון ולסכל החלטה ספציפית, חוקית למהדרין, תוך שימוש באמצעי שהוא לא לגיטימי בצבא - איסוף חומר מכפיש ווהדלפות מגמתיות לתקשורת.  לעומת חומרת מעשיו של  גבי אשכנזי יואב גלנט, שבצד מעידותיו צבר גם שפע נקודות זכות, הוא מל"ו הצדיקים.  לצורך העיניין אין זה משנה מי ב+דיוק כתב את מסמך הרפז, כיצד הודלף ומי עבר עברה פלילית - עצם הקשר בין הרפז לגבי אשכנזי והניסיון להסתירו  באופנים שונים, במועד המסויים לקראת החלפת הרמטכ"ל מעידה על ניבזותו.

אודה על האמת, מתוך חוסר האמון העמוק שלי במנהיגותו של אהוד ברק, היכרותי הקצרה והאגבית עם גבי אשכנזי כשעוד היה אל"מ והדימוי שבנה לעצמו כאיש צבא ישר דרך נטיתי בתחילה לראות באהוד ברק את האיש הרע במערכת הרודף אחרי האיש הישר וחסר משוא הפנים - גבי אשכנזי.  במציאות האמת הייתה כניראה אחרת - האיש הרע היה גבי אשכנזי והאיש שפעל כדין בתוקף סמכותו בחוק היה דווקא אהוד ברק.

הפרשה הזו היא כניראה אחת החמורות בתולדות מדינת ישראל מאז סירב יגאל ידין לקצץ בתקציב צה"ל  בהוראת בן גוריון ב 1952 או מאז ניסה עזר וויצמן, כראש אג"מ וממלא מקומו של הרמטכ"ל יצחק רבין, להוציא פקודות הכנה (לא התקפה) לצבא ללא אישור הרמטכ"ל והדרג המדיני ב 1967 ,  לפני מעל ל 40 שנה,  לא ידוע על פרשיה  כה חמורה  של ניסיון הדרג הצבאי לסכל בתחבולות ולא בדיאלוג  החלטה של הדרג המדיני.

המיקרה כה חמור שלדעתי די בחשדות כדי לפסול את גבי אשכנזי , ולו מבחינה ציבורית, לכל תפקיד ממלכתי או פוליטי במדינת ישראל. הפרשיה לא יכולה יותר שלא להיחקר לעומקה מכל כיוון אפשרי  גם אם כבר מאסנו בה. במיקרה הזה אין מנוס אלא שיקוב הדין את ההר.  לגבי יואב גלנט עצמו לא רק שהוא ראוי לסליחה ציבורית אלא גם לבקשת סליחה אישית מהעיתונאי קלמן ליבסקינד ששם עצמו כלי שרת בידי כוחות חורשי רע. אולי עדיין לא מאוחר למנות את יואב גלנט לרמטכ"ל הבא.

2 תגובות:

  1. אשכנזי כמו גם הרפז ובניהו הם שליחים של קנונית השמאל ושמעון פרס בראשה כדי להביא לחילופי שלטון שלא בדרך דמוקרטית. אין בדבר כל חידוש זו דרכו של השמאל מימים ימימה, מהסזון ועד תרגיל "סרק סרק" בכיכר, מרצח מעפילי אלטלנה, דרך שורת תרגילים מסריחים ועד דחיקת יהודי המזרח לעיירות רפאים הרחק מעמדות הכוח.

    השבמחק
  2. טל הראל סן פרנסיסקו3 בנובמבר 2013 בשעה 17:06

    כקורא קבוע של הבלוג אשמח מאוד באם תתייחס לכתבתו של קלמן ליבסקינד במעריב היום:
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/518/824.html?hp=1&cat=875&loc=10
    למיטב הבנתי התנהלותו של יואב גלנט בפרשת הקרקעות במושב עמיקם היא שמנעה ממנו בסופו של דבר להיות רמטכ"ל, למרות שאני חושב שהוא מתאים מאוד.
    אני חייב להודות שאני מאוד לא כל כך מבין בפרשה ואשמח אם תתייחס לנושא בצורה יותר עמוקה אם הדבר אפשרי.

    השבמחק