יום רביעי, 11 בינואר 2012

החלטות קשות

כלום

אתמול והיום מלאה התקשורת בסקרים המנתחים את כניסתו של יאיר לפיד לפוליטיקה. מה יקרה אם הוא ילך בנפרד או עם ציפי וקדימה ומה יקרה אם אריה דרעי יצטרף. לידיעת כולם הסקרים לא שווים את הנייר עליהם נכתבו ואת הביטים האלקטרונים באינטרנט. עד הבחירות, אפילו יוקדמו ואין לאף אחד אינטרס שזה יקרה, הכל ישתנה עוד אין סוף פעמים כך שהסקרים עוסקים בעיקר בכלום.


אך... קשה, קשה

מסתבר ששנת 2011 הייתה שנת שיא ביציאה לחו"ל. 4.4 מיליון ישראלים, יותר מחצי האוכלוסייה (כנראה שיא עולמי), יצאה לחו"ל, שיא כל הזמנים. לא מיליונרים ושועי ארץ אלא עמך ישראל ה"מתרסק", אלו שלא גומרים את החודש וכו,.... אין מה לדבר קשה מאד לחיות בארץ, קשה, קשה...

איפה שרוצים
בקריינות להפגנת העדה האתיופית שמחתה בקריית מלאכי על אפליית אתיופים ברכישת דירות הסביר ינון מגל מערוץ 1 שגם לאתיופים, כמו כל אזרח ישראלי, מותר ומגיע לגור בכל מקום. למשל כמו ליהודי באום אל פאחם, לחרדי בצפון תל אביב, לערבי בקיבוצים ובמושבים של ישראל ולחילונית תמימה במאה שערים. אני בכל ליבי בעד ההפגנה של העדה האתיופית, שבניגוד לעדות אחרות, לא שוקעים במסכנות ה"מגיע לי" אבל, לצערי הרב, אין אפילו אזרח ישראלי אחד שבאמת יכול לגור בכל מקום בארץ הזו אפילו הוא המתון שבמתונים, המרכז של המרכז, צבע עורו ממש באמצע בין שחור כהה ללבן בהיר, אביו מוסלמי בשביל המוסלמים ואימו יהודיה בשביל היהודים.

החלטות קשות

אין שום אפשרות לקיים את המפעל הציוני , בית לאומי לעם היהודי, בלי לקבל החלטות קשות, כואבות ולא פופולריות. כפי שכתבתי כאן בעבר היהודים לא הגיעו לפינה הזו של המזרח התיכון דווקא תוך מלחמה ביושבי הארץ מזה מאות בשנים, ערביי ישראל הרואים בנו פולשים זרים, כדי שנהפך לארץ מקלט לאריתראים וסודנים או בעצם לכל מי שרע לו בעולם. הטענה הפלשתינית נגד הצהרת בלפור מנובמבר 1917 היא שמעצמה זרה, בריטניה, שאין לה אף זכות זולת כוחה הצבאי, הבטיחה ארץ לא שלה לעם שאינו יושב כאן. והנה העם הזה,אחרי שבא לכאן מאמין בזכותו עליה ונאבק למימושה, הופך אותה לארץ מקלט לעמים אחרים שקשה להם בארצם שלהם, אם כך כי אז נישמט הבסיס המוסרי למפעל הציוני .

רוב המסתננים לארץ הם מהגרי עבודה ובחלק לא מבוטל מהמקרים הם עזבו עבודה קיימת לטובת הזדמנות טובה יותר כאן בארץ. כניסה לארץ שלא כחוק היא, לידיעת כולם, עבירה ואינה זכות מוקנית לכל אדם באשר הוא - אחרת הסעיפים של כניסה או שהיה בארץ שלא כחוק לא היו קיימים בספר החוקים. חוק המסתננים שהתקבל השבוע לוקה בדבר אחד, הוא משית על המסתננים לארץ שלא כחוק מעצר מנהלתי ללא משפט במקום לבצע הליך שיפוט מהיר הקובע האם נכנסו לארץ כחוק או לא ואז משית עליהם מעצר.

כל מדינות אירופה מבינות היום שגל ההגירה לארצותיהם הוא רק בחלקו גל של פליטים ורובו מהגרי עבודה. ההגירה, בייחוד זו המוסלמית, כבר משנה באופן קיצוני את התרבות והאקלים הפוליטי של אירופה ויש לה חלק בקשיים הכלכליים שפוקדים את אירופה דרך הנתח בתקציבי הסעד והרווחה של חלק ממדינות אירופה ודרך ההשתלבות שלהם בכלכלות האירופאיות. כל מדינות אירופה נוקטות צעדים הולכים ומחריפים לבלימת ההגירה הלא חוקית על גבולות אירופה וצעדים המאפשרים להחזיר חלק מהמהגרים לארצות מוצאם.

בכל מדינות אירופה מבינים היום שההתמודדות עם ההגירה הלא חוקית היא התמודדות קיומית של להיות או לחדול למדינות הלאום הוותיקות של אירופה. ההגירה היא כבר מזמן לא סוגיה הומנית בלבד וכי את המחיר משלמות דווקא האוכלוסיות החלשות באירופה וגם אצלנו בישראל.

בישראל יש להגירה הלא חוקית נופך נוסף - רוב המהגרים הם מוסלמים - היום הם כדי פחות מאחוז מאוכלוסיית ישראל, אבל אם התופעה לא תבלם אי אפשר יהיה למנוע חבירה שלהם, על רקע דתי, לגורמים מוסלמיים מקרב ערביי ישראל בעידן שבו האסלאם הולך להשתלט על מדינות הלאום של המזרח התיכון. אין שום הומניות בהעמסת בעיית המהגרים על שכונות המצוקה של דרום תל אביב והתחנה המרכזית הישנה בשלב הראשון ובהתאבדות לאומית בשלב השני. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה