יום שלישי, 3 במאי 2011

אחרי אוסאמה

יש לי לקח אחד שתקף גם לגבינו מחיסולו של אוסאמה בן לאדן לפני יומיים. לאחר שהמתחם ידוע ודייריו מזוהים הרי לא היה פשוט יותר מלשלוח מטוס אמריקאי עם כמה פצצות של טון ולגמור את הסיפור אולי עם אשתו ועוד כמה נשים חפות מפשע הרוגים, מחיר סביר כדי לא לסכן חיילים אמריקאים. ארה"ב בחרה לסכן יחידת עלית במבצע שתמיד עלול להסתבך והוא אכן הסתבך, מסוק אמריקאי "נתקע", היה צורך לפוצץ אותו בעומק פקיסטן ולצאת במסוק אחר. אבל המשמעות של המבצע עמוקה הרבה יותר, משמעותית יותר וכירורגית יותר כאשר הכוח מגיע, מזהה, ומחסל סלקטיבית כמו את אבו ג'יהאד ב 04/1988 בתוניס אבל הרבה פחות מורכב. אמריקה לא הייתה מרשימה אם הייתה מפגינה פעם נוספת את יתרונה הטכנולוגי המובן מעליו. ההרתעה האפשרית לטווח הארוך נובעת דווקא מהווירטואוזיות המבצעית. זה בהחלט אפשרי להגיע לסמטה בעזה לשלוף משם את הבן של איסמעיל הנייה, את האח של מחמוד א-זאהר או את הדוד של האשם ג'עברי. אני מקווה שברק שלנו, שיש לו ניסיון במיבצעים שכאלה, ילמד מברק שלהם שלא יודע להחזיק אקדח. בשביל זה צריך היגיון ותעוזה ולא ניסיון בסיירת מטכ"ל.

אין מה להרוויח

אדגיש שאני נגד כל התערבות לא בתוניס, לא במצרים, לא בבחריין, לא בתימן, לא בלוב ולא בסוריה והביקורת שלי על ארה"ב נובעת דווקא משום התערבותם בכלל והתערבותם הסלקטיבית בפרט. כל מיני כותבים הסבירו בסוף השבוע למה ארה"ב לא מתערבת בסוריה, שם הנשיא טובח באזרחיו ללא רחם. חלק הסבירו את מפח הנפש מהאין דמוקרטיה במצרים ואת המבוי הסתום בלוב כגורמים בהססנות של הממשל. יתכן שכך ועדיין היה צריך לצפות מהממשל האמריקאי שיתן לעצמו תשובה האם זה לא היה צפוי מראש שהלהבות בעולם הערבי יגיעו לבסוף לכל מקום. חלק, כמו נדב אייל במעריב, הסבירו שאין לארה"ב מה להרוויח מהפלת המשטר הסורי. כנראה שמשהו לא שמע, או נדב אייל עצמו או ארה"ב הגדולה שסוריה היא אבן הראשה במה שכונה "ציר הרשע" והתמוטטות ציר הרשע הוא מכה אנושה לשאיפות האיראניות באזור, לנוכחות אירנית על החוף המזרחי של של הים התיכון ותחילת הקץ של החיזבאללה. אם כבר התערבות סלקטיבית כי אז סוריה הייתה צריכה להיות בראש הרשימה ולא בסופה וכאמור אני עדיין נגד כל התערבות אבל גם נגד פרשנויות חסרות בסיס.

התחבא בין אזרחים

אין מדינה עויינת באירופה לישראל כבריטניה. ראשיה תמיד מטיפים מוסר לישראל ונציגי ישראל רדופים שם משפטית. לאחר שמטוסים בריטיים הרגו את בנו הצעיר של מועמר קדאפי ושלשה מנכדיו בהפצצה לילית ב 30/04/2011 בהפצצה שחורגת בהרבה מהמנדט של האו"ם לייצר אזור אסור בטיסה מעל לוב כדי למנוע הרג אזרחים, הצטדקו הבריטים ש"צריך להבין שקדאפי ממקם את מפקדות הפיקוד והשליטה שלו בין אזרחים". יתכן שצריך להבין - השאלה אם הם מבינים כשזה קורה אצלנו - עד היום היו להם קשיים בהבנה למען האמת הם בכלל לא רצו להבין. ומה עם ההסברה הישראלית בנושא – יוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה