יום ראשון, 10 באוקטובר 2010

הבן של מחמוד

מפעם לפעם עוד מזכירים בישראל את גלעד שליט. אין אפשרות סבירה לשחרר את גלעד בפעולה צבאית אומרים חלק מהמומחים. אם מדובר בשחרור ישיר של גלעד שליט בפעולה נוסח אנטבה הצדק כנראה איתם. אנטבה היה מבצע נדיר בהיסטוריה ועד כה לא הצליחה אף אומה לבצע משהוא דומה חוץ מהגרמנים שחילצו את חטופיהם ממוגדישו באוקטובר 1977. אבל ההנחה הוזו מעידה כאלף מונים על דעיכת החשיבה היצירתית בצה"ל.

נכון כדי לחלץ את גלעד שליט צריך לדעת לא היכן הוא היה או היכן הוא כעת אלא היכן הוא יהיה בעוד 48 שעות לפחות, מינימום הזמן הנידרש לשלח מבצע חילוץ בתנאים הכי אידיאלים. בתנאי שהמדיעין על מקום המחבוש מושלם ויש אפשרו לאיתות מודיעיני ממש לפני הציאה לפעולה שגלעד שליט עדיין באותו מקום. ההנחות לא כוללות לחימה סבוכה במחנה פליטים עם שפע של אפשרויות להסתבך ללא מוצא. אבל בעוד איננו יודעים היכן יהיה גלעד שליט בעוד 48 שעות יש לנו יכולת מצויינת לדעת היכן יהיה הבן של שר החוץ של החמאס מחמוד א-זאהר. עם לא אחד הבנים אז אחד האחים. וזה נכן לקרובי המשפחה של איסמעיל הנייה, האשם ג'עברי ושורה ארוכה של קרובי משפחה של בכירי החמאס ברצועה. הייתי מייעץ למחנה התומכים במשפחת שליט לא לתעל את תמיכתם נגד הממשלה בתביעה שמחזקת את החמאס להיכנע לתנאיו אלא בתביעה לקבל הסבר למה הבן של מחמוד (המטפורי) עדיין חופשי בעזה.

מדובר בקצה הקרחון של שרשרת לחצים שיכולה להפוך את גלעד שליט מנכס לחמאס לנטל. הרי מובן שכול עוד גלעד שליט הוא נכס לחמאס הסיכוי לשחרר אותו מתרחק. מחנה גלעד שליט עדיין לא הפנה את זעמו נגד הממשלה שלאחר 4 שנים עדיין לא מצאה דרך למנוע מ 4,500 אסירי חמאס לימודים באוניברסיטה הפתוחה, גישה נרחבת לטלפוניה וקשר לעולם החיצון, ביקורי קרובים באופן סדיר כולל מרצועת עזה עצמה, ניהול עצמי פוליטי ומינהלי בכלא, טלוויזיה רב ערוצית הכולל גישה לערוצי העולם הערבי ושאר התנאים המובטחים לאסיר פלילי ישראלי מו המיניין. למעשה חוץ ממס שפתיים לא נעשה בנושא זה דבר חוץ מהסיסמה הרגילה "עושים הכול" – מי שרוצה יאמין אני משוכנע שלא עושים אפילו את המינימום.

בין הארגונים שחטפו את גלעד שליט גם ועדות ההתנגדות העממיות, ארגון טרור המבוסס על חמולת סמהדנה בדרום הרצועה שעוסקת בהברחות מזה דורות. אינני יודע כמה סמהדנה יש בכלא הישראלי, מן הסתם לפחות 50, הם ושאר קרובי המשפחה של מי שחטף את גלעד שליט צריכים לעבור מיד ל"טיפול מיוחד". לא מדובר חלילה בעינויים מסוג כול שהוא אבל במאסר בנקודה רחוקה ולא נגישה לביקורי קרובים (יש הבדל בין לבקר פעיל חמאס משכם בכלא כפר יונה לבין לבקר את אותו פעיל בכלא מיוחד שיבנה בשיזפון או בהר חריף).

במקום ללחוץ על ממשלת ישראל לקבל את תנאי החמאס לשחרורו של גלעד שליט, שאני חושב שזה מעשה חסר אחריות ולא מוסרי , אני מצפה מכול תשבי ישראל שיתבעו ממשלת ישראל תשובה נחרצת ומיידית על השאלות שהעלתי לעיל ובראשן השאלה למה הבן של מחמוד עדיין חופשי שם בעזה ? (במאמר מוסגר עדיף לסכן חיילי צה"ל ביוזמה מבצעית ,בשחרור גלעד שליט וביצירת הרתעה לעתיד מלסכן אזרחים מיקריים לפיגועים אפשריים של משוחררי עסקת שליט תוך עידוד המיקרים הבאים).

3 תגובות:

  1. יתכן ובשל חולשת הדעת והטרוף מהדאגה של אב לבריאות בנו, הזקוק להשתלת לב או כבד כדי לקום ממיטת חוליו, עשוי אב זה להתפלל בסתר ליבו לאיזה אסון המוני רב הרוגים שמהם ניתן יהיה למצוא את תורם האיבר למען ילדו שלו.

    אך דרישתו של נועם שליט וחבריו השמאלנים ממשלת ישראל להחזיר אלפי רוצחים לפעילות מלאה - משמע לארגן אסון המוני רב הרוגים למען החופש של בנם, הנה השפלות הנוראית ביותר המנוגדת לכל ערכי עם ואדם, שפלות שאין לה שום הצדקה ושום סליחה.

    נושא "חטיפה" וסיכוי לשחרור יש בו אלמנטים של מתח, ולכן סיפור שליט הנו נכס עבור התקשורת, והיא מפמפמת אותו עוד ועוד ומצליחה "למכור פרסומות" ובשפע, ללא צורך בהשקעה בעיתונאים ותחקירים, סיפור שליט חוסך להם את ההוצאות לשליחת חבורת חשופי שת לאיזה אי נידח במסגרת תרגילי "הישרדות", תמלוגים ליוצרי סרטים, ותשלום פרסים למודחי "כוכב נולד".

    טרוף הוא להמשיך ולדון בנושא, להמשיך לעודד את הרוצחים הערביים, פשע לאומי הוא להתייחס לפסקי הדין של בתי המשפט ששלחו אותם למאסרי עולם כאילו הם בדיחה. יש לבער את הרע מקרבנו. 

    השבמחק
  2. אני לא חושב שלחץ מהסוג שאתה רוצה ישיג את האפקט שאתה מעוניין בו. הפלסטינים מגיבים ללחץ בהקשחת עמדות, כי זה הופך להיות עניין של כבוד. כדי לכופף אותם צריך שהלחץ עליהם יגרום להם להיכנע בלי להראות יותר מדי כאילו הם נכנעים. הלחץ צריך להיות סמוי.

    הזזת אסירים למקום רחוק יכול להיות משהו כזה, במיוחד אם זה לא יפורסם.

    השבמחק
  3. כל מילה בסלע
    חשיבה נכונה ולצערי כל זמן שברק " מוביל" את בטחון המדינה, כנראה שלא יקרה מאום

    השבמחק