יום שלישי, 20 ביולי 2010

מאוהבים ומבולבלים

ביום שישי 16/07/2010 פרס שר החוץ אביגדור ליברמן, בראיון לידיעות אחרונות,את תוכניתו להתנתק כליל מעזה. לפי התוכנית יוקמו בעזה על ידי האירופאים תחנת כוח גדולה, מתקן התפלה ונמל לצרכי התושבים. בדיקת הספינות לעזה תתבצע בנמל אירופאי, לימסול שבקפריסין לדוגמא, וישראל תתנתק לחלוטים מהרצועה ומהאחריות ההומנית לתושביה. לכאורה, במצב נורמלי, היה החמאס צריך לשמוח. במקום זאת הם מיהרו להתקיף את התוכנית מכול כיוון אפשרי. סמי אבו זוהרי, אחד מדוברי החמאס אמר ביום שישי בערב בתגובה לתוכנית "לא נאפשר לכיבוש להשתחרר מאחריותו החוקית, כל עוד הוא ממשיך לכבוש את האדמות הפלסטיניות. עזה היא חלק מהמולדת הפלסטינית ואנחנו דוחים את רעיון ניתוקה משאר חלקי המולדת".

נביל אבו רודיינה, דובר הנשיאות הפלסטינית ברמאללה, רואה בתוכנית מזימה "נגד החתירה של העם הפלסטיני לאחדות, חירות ועצמאות שמבטאת את שאיפות הימין הישראלי הקיצוני". אין ספק החמאס מעוניין ב"מצור" לכאורה מפני שבעידן הנוכחי נשק הדה לגיטימציה מבטיח ואפקטיבי יותר מהקסאם. אם הוא אכן כה מעוניין במצור מדוע ישחרר את גלעד שליט שאחד העילות של הסגר היא להפעיל, כביכול, לחץ על החמאס כדי שישחרר את גלעד שליט. גם לחמאס וגם לפת"ח טענת ה"כיבוש" היא מגדיר הקיום והכלי החזק ביותר שלהם לעירעורה של מדינת ישראל מבחוץ ומביפנים. מי שצריך עוד הוכחה שהסגר משרת את הפלשתינים ופוגע בנו צריך להקשיב לנימות הבהלה מתוך החברה הפלשתינית, הן החמאסית והן הפתחווית , לאפשרות שלבסוף ישראל תתפקח ותפסיק לשחק את המשחק הפלשתיני.

מבלבלים


אתמול נמסר ששלוש פלשתינים פעילי חמאס מהכםר דיר צאמת ליד חבל לכיש בשיפולים המערביים של הרי יהודה עמדו מאחרוי פיגוע הירי ליד בית חגי, ב 14/06/2010, בו נהרג השוטר יהושוע סופר. ראש החוליה זכה זמן קצר לפני הפיגוע שארגון ישראלי יממן ניתוח עין לביתו בהדסה עין כרם מה שלא הפריע לו לרצוח ישראלי שהיה יכול להיות קרוב משפחה של הצוות הרפואי שטיפל בביתו או מי שמימן את הניתוח. שני האחרים היו אסירים ששוחררו לאחרונה. מכאן אנחנו מגיעים למכתב התמוהה שכתבו שני ראשי השב"ב לשעבר עמי אילון וכרמי גילון לפני כשבועיים ובו הסבירו לנו שאין יותר סכנה מוחשית משחרור המוני פעילי חמאס לשטחים במסגרת עיסקה אפשרית לשחרור גלעד שליט מפני שהתיאום הביטחוני טוב ויכולת כוחות הביטחון הפלשתינים השתפרה לאין ערוך. אחרים טענו שמי שיחזור לטרור חזקה על כוחות הביטחון הישראלים שלבסוף הם ילכדו מחדש. בכלל מאין מהינים ראשי שב"כ לשעבר להשתית את ביטחוננו על כוחות הביטחון הפלשתיניים המשרתים בוס פוליטי אחר, שהאנטרסים שלו, כידוע, אינם זהים לשלנו, שכרגע נוח לו בשת"פ ומחר מי יודע?

הכול נכון, אמת לאמיתה, אבל אין ביטחון הרמתי אלא רק יחסי במצב של עימות מתמשך (גם בצפון אירלנד וגם בחבל הבסקים בספרד יש שיפור ביטחוני רב אבל האלימות עדיין רוחשת ומתפרצת לעתים). כן, תמיד יהיו כאלה שיהיו מספיק יצירתיים להונות ולהטעות את רודפיהם ולהוציא פיגוע בטרם יתפסו. לכידתם אינה ולא תהיה עניין של מה בכך. חלק מבכירי הפעילים הצליחו לחמוק מהרשת שנים רבות בטרם נתפסו, לעתים במחיר דמים רב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה